Jo, vi skal frygte terror

Af Caspar Stefani 68

Jeg læste tidligere i dag, et ganske provokerende indlæg skrevet af en ung radikal. Indlægget handlede om hvorfor vi ikke bør være så bange for terror, fordi der er flere, der dør af hjertekarsygdomme, rygning m.m. Et eller andet med at få noget “perspektiv”. Det er ikke første gang jeg hører det synspunkt, men det provokerer mig lige meget hver gang, og måske mere efterhånden som vi ser flere terrorangreb. Og de kommer tættere og tættere på hver enkelt af os.

Angrebet i Manchester ramte mig særligt hårdt, fordi det er i området jeg voksede op, og der hvor dele af min familie bor. Synspunktet er et ofte fremført af de samme typer, der ikke mener, at terror har noget med islam at gøre. I et desperat forsøg på at relativisere de bestialske angreb vi oplever i Europa, kommer de særeste synspunkter frem i den offentlige debat. 

Når noget konsekvent slår folk ihjel, så handler man. At sammenligne hjertekarsygdomme med terror er også ret så spøjst. Man går jo ikke og frygter en hjertekarsygdom, bare fordi det slår folk ihjel – i øvrigt er den slags ofte selvforskyldt, det kan man altså ikke kalde det at blive kørt over af en lastbil med en gal islamist på førersædet.

Skulle man lade vær med at forske i hvordan man undgår dødfødsler, fordi der er flere der dør af andre sygdomme? Derudover vil jeg nu mene, at myndigheder gør ret meget for at vi skal frygte eksempelvis at ryge, fordi ellers dør baby. Bogstavelig talt – se billederne på cigaretpakkerne i dag.
Hvad kan de efterladte bruge relativiseringen til? Hvad kan vi bruge det til?
Så det er et totalt ligegyldigt statement, at flere dør af selvmord. Hvad kan ofrene bruge det der til? Hvis du mister en du elsker til terror, eller din egen by bliver ramt, vil du så kigge på statistikker om forskellige dødsårsager og sige “Nårh ja, vi har det jo ikke så slemt alligevel, flere dør jo af luftforening”

Hvad kan familierne til de 26 koptiske kristne dræbt her i weekenden bruge det “perspektiv” til? Hvad kan vi andre? Selvom vi frygter noget, er det altså de færreste der laver om på deres liv pga. terror – vi er bare blevet opmærksomme på det. Og med rette.

Terroren kommer til at blive noget vi må leve med, vi skal ikke relativere det væk, og frygten er helt berettiget. Og når frygten er der, er vi klar på at gøre det der skal til for at begrænse truslen, og ihvertfald starte med at have en debat omkring det. Men nu er det heller ikke mit indtryk, at selv fordi vi frygter, eller er opmærksomme på truslen, er det ikke fordi holder os hjemme fra arrangementer.

 

Frygt er fravær er tryghed
Frygt er et fravær af tryghed, og det er generelt i problem i mange aspekter af vores samfund i dag. Terror et den mest alvorlige trussel vi står overfor i Europa, og jeg frygter, vi kun har set starten. Derfor skal politikerne handle nu. Og det betyder mere, end bare at sige “vi skal stå sammen”.

Frygten er der, fordi vi har tusinder og atter tusinder, der i Europa er klar til at rette angreb mod os og der hvor vi lever vores liv. Til koncerter, festivaler, kirker, fester, når vi er ude og shoppe osv. I gamle dage gik terrorister for det meste efter myndighedspersoner, ofte advarede de inden et angreb, men ikke længere. De her angreb er så bestialske, som noget kan være, og vi bliver nødt til at være opmærksomme, og gør alt hvad vi kan for at begrænse dem. Frygt er naturligt når vi er truet. Og det er ikke helt skidt, fordi det gør os villige til at gøre noget ved problemet. Ligesom antallet af folk der dør af luftforurening, gør politikerne klar til at gøre noget ved det.

Indlægget bragte i øvrigt den velkendte – men forkerte – frase om at terroristerne først vinder, når vi er bange. Det er ikke korrekt, islamistiske terrorister vinder, når de har deres kalifat. Det er deres mål – de er skide ligeglade med om vi er bange eller ej. Man kan så diskutere om det er et af terroristerne midler til at nå målet. Det kan det være.

Det skal lige siges, at vedkommende skriver, at hun ikke ønsker at negligere terror, men det mener nu alligevel at man gør, når man sammenligner sygdom, luftforurening og selvmord med terror. Det er ganske enkelt dybt godnat. På kort sigt hjælper det måske at relativisere det, men det hjælper ikke på lang sigt. Vi skal se problemet i øjnene, og reagere. Det gør man ikke ved at fortælle, at man der er større chance for at dø ved rygning. Det er ikke at have perspektiv. Det er at sammenligne pære med bananer.

68 kommentarer RSS

  1. Af J. Hans en

    -

    Jo, vi skal frygte terror.
    Skriver Stefani.

    Naturligvis.
    I Mellem østen frygter de vores terror.
    Hver nat myrder vesten kvinder og børn.
    Kujoner af piloter smider deres bomber fra fly.
    Fra deres sikkerhed i mange kilometers højde.
    Også danske piloter brænder kvinder og børn levende med bomber.

    Du har ret Stefani.
    Frygt terroristerne.

    Svar
  2. Af Bjørn Danh

    -

    Hvem er i virkeligheden terroristerne, Caspar?

    “Hvad kan familierne til de 26 koptiske kristne dræbt her i weekenden bruge det “perspektiv” til?” skriver du.

    Hvor var du da zionisterne med fuldt overlæg myrdede mere end 550 børn i Gaza, 2014?

    Er du klar over at zionisterne brænder jeres kristnes kirker af i det besatte Palæstina?

    Oh yeah! Vi ved hvem der er terrorister, Caspar 🙂

    Svar
  3. Af Kim Rosa Olsen

    -

    Det er egentlig tankevækkende, at mellemøst- og terroreksperten Hassan bedre ved hvad der motiverer islamofascisterne end de selv gør.

    Ifølge dem selv, ønsker de et verdensomspændende kalifat. Hassan ved naturligvis bedre, og forsøger desperat, at få terrorhandlingerne til at passe ind i sin forskruede opfattelse af verden.

    Svar
  4. Af Bjørn Danh

    -

    Kommenter ikke fascist-kakkelakker, humanist J H 🙂

    Svar
  5. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM ROSA OLS EN – 28. MAJ 2017 18:29

    Er Rosa nazikims nye kunstnernavn?
    Elle rer det noget som han forlanger at roma børnene kalder ham.

    Svar
  6. Af Bjørn Danh

    -

    ? er,
    hvor mange børn har cigar-caspar/jesper myrdet
    på deres eventyrrejser i østen?

    bilagene for erstatningsbeløb ligger i “forsvars”(angrebs)ministeriet.
    men den feje hykler og kujon, antidemokraten s.pind vil ikke frem med talene!

    🙂

    Svar
  7. Af J. Hanse n

    -

    Var der i øvrigt nogen i Iraq som talte om et kalifat?
    Før USA og bl.a. Danmark invaderede og ødelagde landet i 2003.

    Svar
  8. Af Bjørn Danh

    -

    Tror vi har dem i tovene, JH 🙂

    Svar
  9. Af J. Hanse n

    -

    AF BJØRN DANH – 28. MAJ 2017 18:51

    Måske.
    Men det som jeg ønsker, det er at krigsopviglerne, demagogerne og populisterne ikke uimodsagt får lov til at skrive deres løgnagtige historie igen.
    Som de gjorde efter Anden Verdenskrig.
    Hvor der gik næsten fyrre år inden sandheden begyndte at komme frem.
    Om danskernes samarbejde med nazityskland.
    Det samarbejde som nu fortsætter med USA.

    Svar
  10. Af Hejatrump jegtrorpådig

    -

    Merkel: Europa kan ikke længere regne med USA. Right, Tyskland har aldrig kunnet regne med USA-tværtimod så har USA flere gange hjulpet os andre med at besejre Tyskland. Tak for det. Nu er vi stakkels idioter så igen på spanden og har ladet os underkue af Tyskland. Merkel dikterer alt som sker I Danmark: hvor mange flygtninge ( læs: migranter) vi skal modtage, hvor store beløb, som Danmark skal betale til de tyske bilfabrikker via EU etcetera.
    Heja Trump, vi regner med at du kan finde nye veje til samarbejde med vores gamle ven og allierede Rusland og holde os tysken fra livet. Merkel mestrer Løkke regeringen og vi er ikke længere herrer i eget hus. Det er blandt andet derfor at danskere er så fjendtligt indstillet til EU og hele migrant politikken.Alt bliver trukket ned over vort hoved.

    Svar
  11. Af Bjørn Danh

    -

    Præcis det jeg siger, JH.
    Nazismen (ondskaben) er her stadig
    (blot nye uniformer USA/UK/Dk/AUS/ISrahell) og vil altid være her.

    ying/yang

    Mit motto:

    Uanset religion eller politisk standpunkt, er menneskene lige gode og onde.

    * * * * *

    Svar
  12. Af Heja Trump Jeg tror på dig

    -

    J Hansen: tag dine piller

    Svar
  13. Af Orla Guude

    -

    Jo, vi skal frygte terror.
    Skriver Stefani.
    Naturligvis.
    I Manchester frygter de vores terror.
    Hver nat myrder Mellemøsten kvinder og børn i Vesten.
    Kujoner af jihadister sprænger deres bomber i metroen.
    Fra deres dødssikkerhed lige udenfor helvedes port.
    Også danske jihadister brænder kvinder og børn levende med selvmordsbomber.

    Du har ret Stefani.
    Frygt terroristerne.

    Svar
  14. Af Bjørn Danh

    -

    Orvla Gud?
    I Man frygter de jeres terror?

    Oh yeah 🙂

    Svar
  15. Af Niels Larsen

    -

    Det vi skal frygte, er de afsindige politikere, som på trods af 40 års absolut negative oplevelser med muslimer i form af udbredt kriminalitet, dybtgående radikalisering, gennemsnitlig større fordummelse end i restbefolkningen, udbredt terror, vægring mod at integrere sig, oprettelse af paralelsamfund, udbredt bandekriminalitet, voldtægtsorgier, voldsorgier og andet skidt stadig insisterer på at modtage disse uønskede og uønskværdige mennesker til ofte evig forsørgelse.

    Disse politikere har ødelagt vort før så tillidsfulde og velfungerende samfund.

    Måtte de ikke dø i synden før retsopgøret!

    Svar
  16. Af Bjørn Danh

    -

    Gad vide om Caspar/Jesper ved de fodrer svinehundene?

    🙂

    Svar
  17. Af Kim Rosa Olse n

    -

    AF ORLA GUU DE – 28. MAJ 2017 19:28

    I Danmark frygter alle typer som Kim Rosa Ol sen.
    Og dres had.
    Men Lemc he.
    Den største er veli orden.
    Og jeg.
    Kim0
    har en stor en.

    Svar
  18. Af Bjørn Danh

    -

    En ting kan vi være fælles om, N Larsen,

    Strafferammerne for vold/drab er alt for lave i Dk,
    Uanset om det er indvandrere el. etniske danskere….

    Svar
  19. Af Mehmet Sami Gür

    -

    Caspar Stefani

    Vi skal også holde øje med den højreradikale terrorisme, dvs. vi skal være ekstra opmærksomme på typer som Anders Behring Breivik!

    Når du derfor skriver et indlæg om ‘terror’, så vær lidt forsigtig, omhyggelig og varsom med at pege fingre og generalisere ved at beskylde en bestemt hudfarve, etnicitet, religion og andet tilhørsforhold. Terroren har ingen hudfarve, etnicitet, religion og/eller anden baggrund.
    Journalistik kræver et stort ansvar. Og så vidt jeg kan læse ud fra, hvad du har skrevet, ja, så mener jeg altså ikke, at du magter jobbet som blogger og journalist. Du bliver simpelthen nødt til at være faktuel, kritisk og sagligt. Og du bliver nødt til at forholde dig neutralt, professionelt og ikke lade dig kue af fordom, had, vrede, mistillid og mistænksomhed.

    Vidste du, at IS blev stiftet for første gang af den forhenværende CIA chef, David Petraeus?

    Jeg gentager mig selv igen:

    Terrorismen og terroristerne er nutidens våben for store lande med høje ambitioner i Mellemøsten til formål at få del i kagen af den nye verden og verdensorden. Mellemøsten er nøglen til alt. Derfor, når det handler om Mellemøsten, så er det muslimerne, der får skylden til terror angrebene, dog uden at vide det og dog uden de (muslimerne) selv er klar over det.

    Så, hvis du/I vil have hjælp til at standse terrorismen/terroristerne, så skal I kontakte ærkefjenderne Pentagon og Rothschild. De to kræfter bekæmper hinanden med terroristerne i hele verden.

    Den tyske kansler Merkel har fattet det for nyligt efter et par dages NATO topmøde i Bruxelles. Hun sagde netop det, at vi ikke længere kan stole på USA! Det har jeg råbt op om flere gange i de sidste par år. Det har hun indrømmet overfor medierne og kan evt. læses på Berlingske. Trump administrationen og Pentagon vil bekæmpe Merkels og mange andres chef, Rothschild i USA, Europa og i hele verden med terrorismen/terroristerne. Så, jeg hader at sige det, men alt tyder på, at det kun er begyndelsen…

    Svar
  20. Af Mehmet Sami Gür

    -

    PENTAGON OG ROTHSCHILD BEKÆMPER HINANDEN MED TERROR/TERRORISTERNE. KONTAKT DEM, HVIS DU/I VIL STANDSE TERROR/TERRORISTERNE. MEN HVORDAN? PENTAGON OG ROTHSCHILD ER STÆRKERE END ALLE ANDRE, INKL. LANDENE I VERDEN!

    Kære Caspar Stefani

    Vi skal også holde øje med den højreradikale terrorisme, dvs. vi skal være ekstra opmærksomme på typer som Anders Behring Breivik!

    Når du derfor skriver et indlæg om ‘terror’, så vær lidt forsigtig, omhyggelig og varsom med at pege fingre og generalisere ved at beskylde en bestemt hudfarve, etnicitet, religion og andet tilhørsforhold. Terroren har ingen hudfarve, etnicitet, religion og/eller anden baggrund.
    Journalistik kræver et stort ansvar. Og så vidt jeg kan læse ud fra, hvad du har skrevet, ja, så mener jeg altså ikke, at du magter jobbet som blogger og journalist. Du bliver simpelthen nødt til at være faktuel, kritisk og sagligt. Og du bliver nødt til at forholde dig neutralt, professionelt og ikke lade dig kue af fordom, had, vrede, mistillid og mistænksomhed.

    Vidste du, at IS blev stiftet for første gang af den forhenværende CIA chef, David Petraeus?

    Jeg gentager mig selv igen:

    Terrorismen og terroristerne er nutidens våben for store lande med høje ambitioner i Mellemøsten til formål at få del i kagen af den nye verden og verdensorden. Mellemøsten er nøglen til alt. Derfor, når det handler om Mellemøsten, så er det muslimerne, der får skylden til terror angrebene, dog uden at vide det og dog uden de (muslimerne) selv er klar over det.

    Så, hvis du/I vil have hjælp til at standse terrorismen/terroristerne, så skal I kontakte ærkefjenderne Pentagon og Rothschild. De to kræfter bekæmper hinanden med terroristerne i hele verden.

    Den tyske kansler Merkel har fattet det for nyligt efter et par dages NATO topmøde i Bruxelles. Hun sagde netop det, at vi ikke længere kan stole på USA! Det har jeg råbt op om flere gange i de sidste par år. Det har hun indrømmet overfor medierne og kan evt. læses på Berlingske. Trump administrationen og Pentagon vil bekæmpe Merkels og mange andres chef, Rothschild i USA, Europa og i hele verden med terrorismen/terroristerne. Det samme vil Rothschild også. Det er en kamp om liv og død – eksistens og overlevelse. Så, jeg hader at sige det, men alt tyder på, at det kun er begyndelsen…
    Vi bliver nødt til at tænke anderledes i fht. terror, ellers bliver det ikke andet end MEN, OMMER og BESKYLDNINGER. Og det duer ikke til noget.

    Svar
  21. Af Bjørn Danh

    -

    Tragikomisk Caspar/Jesper ikke tør svare på
    ?et
    Om de +40 børn USA myrdede for 2 dage siden i Syrien

    Hyklere???

    Svar
  22. Af Torben Laursen

    -

    Det er rigtig, rigtig fornuftigt det I skriver, men så kommer de bloggere der jo tydeligt ikke vil os det godt. Og desværre opnår de hvad de er bestilt til : ingen fornuftige danskere gider at være i en debat med disse mennesker, der kun ønsker os væk. (vantro som de jo synes at vi er).
    Men sammenligning med hjertekarsygdomme eller flystyrt m.m. er sygeligt og kan kun være fra såkaldte kulturradikale samt de skribenter her på denne blog.
    Det er længe siden jeg sidst har skrevet et indlæg og desværre vinder de ved det, at jeg gider ikke spilde min tid så længe danskerne snorksover.

    Svar
  23. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “Hvad kan familierne til de 26 koptiske kristne dræbt her i weekenden bruge det “perspektiv” til? Hvad kan vi andre? ”

    Hvad kan de 3 knivstykket og 2 døde fra en højreradikal i Portland bruge det til? De forsøgte blot at stoppe hans chikane af en tørklæde bærende muslim?

    Eller de millioner af ofre i de muslimske lande fra vestens-israels krige mod dem?

    Svar
  24. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Ja gur, Breivik alene har begået mere terror end alle muslimer på skandinavisk jord.

    Han var frimurer, kristen fundamentalist og højreradikal.

    Svar
  25. Af Bjørn Danh

    -

    Du er sej Lissy 🙂

    Svar
  26. Af Jan Petersen

    -

    Casper Stefani blogoplæg er vel OK 🙂

    Til gengæld er kommentarsporet vel så langt ude i hegnet, som tænkes kan 🙁

    Svar
  27. Af Jørgen Hammel

    -

    Det er faktisk ikke så svært at forstå relativiseringen.
    Først og fremmest finder jeg det arrogant at nogen går rundt at tror at der findes politikere og dødelige der ikke interesserer sig for at komme terroren til livs. Kunne vi ikke blive enige om at det i udgangspunktet er målet, om man så er Pelle Voigt og Rosenkrantz-Theil x 800?

    Det er et maskulint træk, selvom det er en kvinde du citerer, at ville bevare overblikket. Det handler om ikke at reagere på følelser alene, thi gør man det kan ondt hurtigt blive meget værre. Vi taler selvfølgelig ikke her om individuelle følelser. Selvfølgelig bliver man vred og ked af det når en masse mennesker mister livet fuldstændig uden grund. Det er den kollektive følelse af afmagt og vrede, som det er vigtigt at tøjle.
    Målet med terrorismen er selvfølgelig ikke selve det at skræmme os; det ville jo ikke give nogen mening. Det må du have forvekslet med MIDLET. Målet er et eller andet med kalifat, hævn for tilstedeværelse i Mellemøsten, afstraffelse for nøgenbadning eller hvad ved jeg. Altsammen mål som vi vist alle kan erklære os enige i at de ikke skal have lov at opnå.
    Terroristerne forsøger at bruge det uhyre effektive middel at gøre os angste og vrede over den uretfærdige måde de angriber os på. Hvorfor er det effektivt? Fordi de følelser tit får os til at tabe hovedet, og pludselig bliver overskrifter i ekstrabladet tolket derhen at en væsentlig del af muslimer har en knap i nakken man kan trykke på så de bliver terrorister. Der vil i tilgift være selvudnævnte eksperter på de sociale medier der i lette hurtigt klippede 2 minutters videoer fortæller hvordan koranen indeholder vers der retfærdiggør terrorisme. Og eftersom alle muslimer jo bekender sig til koranen, ja så må det være sådan.
    Koranen er ligeså fuld af ting der skal tolkes på som Bibelen er det, men heldigvis forstår de fleste muslimer godt at en bedre verden ikke kommer af krig og ødelæggelse.
    Desværre er det så sådan at når den kollektive vrede begynder at gro hos gadens parlament, og flere og flere lader sig spise af med førnævnte eksperters simplificerede og forkerte analyser, jo flere muslimer vil føle sig meget lidt som en del af det moderne Europa som du og jeg værner om. Når en svag sjæl føler sig tilstrækkeligt ekskluderet, kan det få katastrofale følger: Se blot på de amerikanske skoleskydere. Det er samme mekanisme der gør sig gældende når unge mænd vælger at lade livet i en aldeles misforstået Guds navn, fuldstændig som modellervoks i hænderne på magthungrende kynikere, mange 1000 kilometer borte i ørkensandet.
    De vinder når den kollektive vrede går amok, og det er derfor du kan læse om folk der opfordrer til ikke at lade sig overmande af angsten for terror, og bruger sammenligninger med forskellige ting som vi HELLER ikke bør gå rundt og være angste for 24 timer i døgnet.
    Det kan kræve sin mand at ikke bukke under for den hastige og sjældent særligt nuancerede mediestrøm, men nu forstår du måske vigtigheden af at sætte tingene i perspektiv så vi ikke taber vores sunde fornuft.
    Lad os holde hovedet koldt og fokusere energien på at finde mørkemændene før de finder os, og prøve at skabe mere stabilitet og udvikling i Mellemøsten. Hvordan man gør det er en ganske anden diskussion, men husker vi at terroristerne er nogle individer der ikke skal have lov at bombe vores tankegang tilbage til urstadiet, men at vi er Europæere med et højere intellekt – ja så har vi allerede vundet meget.

    Svar
  28. Af Otto b. Jørgensen

    -

    Mehmet Sami Gür
    citat:
    “Vi skal også holde øje med den højreradikale terrorisme, dvs. vi skal være ekstra opmærksomme på typer som Anders Behring Breivik”
    Hvilken højreradikal terrorisme ? Hvor ?
    Hvad mener du med “typer” som Breivik ?
    Folk som er lyshåret ?

    Citat :
    “IS blev stiftet for første gang af den forhenværende CIA chef, David Petraeus”
    Du mener CIA har oprettet Daesh ? Det må du vist uddybe noget nærmere…
    Er Daesh “stiftet” over flere omgange ?

    Citat:
    “Terrorismen og terroristerne er nutidens våben for store lande med høje ambitioner i Mellemøsten til formål at få del i kagen af den nye verden og verdensorden. Mellemøsten er nøglen til alt”

    Til hvad ? ud over olie som bliver udfaset i den vestlige verden over de næste 10-20 år.
    Hvad er mellemøsten nøglen “til ALT” ?
    Dadler ? gedde hyrder ? Innovativitet og fantastiske opfindelser ?

    Svar
  29. Af Otto b. Jørgensen

    -

    Jørgen Hammel

    Hvor meget tjener man egentlig som “påvirknings / pro-EU agent” ??

    Tror I virkelig den danske er total uvidende, I har købt” 4-5 år.

    Derefter vil Europa stå i flammer.
    Held og lykke

    Svar
  30. Af Otto b. Jørgensen

    -

    Jørgen Hammel

    Hvor meget tjener man egentlig som “påvirknings / pro-EU agent” ??

    Tror I virkelig den danske er total uvidende, Den danske kan godt se hvad der forgår på deres gader og stræder.

    I har købt” 4-5 år.

    Derefter vil Europa stå i flammer.
    Held og lykke

    Svar
  31. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Lisbeth Sørensen, mand også kvinde tidl. J M.
    J. Hansen
    Bjørn Danh
    Mehmet Sami Gür

    Det er lykkedes jer at ødelægge kommentarsporet. Det gør for så vidt ikke noget. Forfatteren skriver bare en ny. Det der er værre for jer er, at det er lykkedes JER selv at fremstå som ukultiverede, uvidende, aggressive, hadefulde og uoplyste mennesker.

    Jeres skriverier underbygger for læseren, ideen om den aggressive muslim. I ender i selvprofeti. I ødelægger noget for jer selv og andre muslimer. Næste gang jeg ser en muslim, så tænker jeg. Er alle muslimer mon idioter? Jeg regner dog med, at det ikke er tilfældet.

    Med jeres skriverier skader I også andre muslimer. Var det mon meningen mine herrer?

    I minder mig sådan om mennesker fra Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige. Samme hadefulde fremtoning. Det er interessant, at ortodokse muslimer ligner DFere og NBere. De har faktisk fælles sag bare hver i sin landsby og hver med sin tro.

    Svar
  32. Af R. Harald Kristiansen

    -

    L.S
    J. Hansen
    Bjørn Danh
    Mehmet Sami Gür

    Det er lykkedes jer at ødelægge kommentarsporet. Det gør for så vidt ikke noget. Forfatteren skriver bare en ny. Det der er værre for jer er, at det er lykkedes JER selv at fremstå som ukultiverede, uvidende, aggressive, hadefulde og uoplyste mennesker.

    Jeres skriverier underbygger for læseren, ideen om den aggressive muslim. I ender i selvprofeti. I ødelægger noget for jer selv og andre muslimer. Næste gang jeg ser en muslim, så tænker jeg. Er alle muslimer mon tåber? Jeg regner dog med, at det ikke er tilfældet.

    Med jeres skriverier skader I også andre muslimer. Var det mon meningen mine herrer?

    I minder mig sådan om mennesker fra Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige. Samme hadefulde fremtoning. Det er interessant, at ortodokse muslimer ligner DFere og NBere. De har faktisk fælles sag bare hver i sin landsby og hver med sin tro.

    Svar
  33. Af Jørgen Hammel

    -

    Otto B. Jørgensen,

    I sandhed et prisværdigt forsøg på dialog du udviser her. Tak for indsigt i den spændende verden du repræsenterer, hvor eksisterer ord jeg aldrig har hørt om, såsom “påvirknings / pro-EU agent”. Spændende, muntert, æggende og fascinerende.

    Svar
  34. Af R. Harald Kristiansen

    -

    L.S
    J. Hansen
    Bjørn Danh
    Mehmet Sami Gür

    Det er lykkedes jer at ødelægge kommentarsporet. Det gør for så vidt ikke noget. Forfatteren skriver bare en ny. Det der er værre for jer er, at det er lykkedes JER selv at fremstå som ukultiverede, uvidende, hadefulde og uoplyste mennesker.

    Jeres skriverier underbygger for læseren, ideen om den onde muslim. I ender i selvprofeti. I ødelægger noget for jer selv og andre muslimer. Næste gang jeg ser en muslim, så tænker jeg. Er alle muslimer mon tåber? Jeg regner dog med, at det ikke er tilfældet.

    Med jeres skriverier skader I også andre muslimer. Var det mon meningen mine herrer?

    I minder mig sådan om mennesker fra DF og NB. Samme hadefulde fremtoning. Det er interessant, at ortodokse muslimer ligner DFere og NBere. De har faktisk fælles sag bare hver i sin landsby og hver med sin tro.

    Svar
  35. Af Jørgen Hammel

    -

    Otto B. Jørgensen,

    Jeg formoder at der findes en video der forklarer din livsanskuelse på et par minutter. Den må du gerne smide et link til, så jeg og eventuelle andre interesserede kan få en idé om hvad der ligger bag dine anklager og visioner.

    Svar
  36. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt en meget kort video (2:12 min) der forklarer det rod, verden anno 2017 befinder sig i med ref til false flag terror stunt 9/11:

    General Wesley Clark: Wars Were Planned – Seven Countries In Five Years
    https://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

    Svar
  37. Af Arvid Holm

    -

    De mange europæiske tilhængere af folkevandringen fra den islamiske verden ser formodentlig integration som et gode for de tilrejsende.
    De skal blive som europæere ved hjælp af påvirkning i skolen og samværet med den øvrige befolkning.
    Men det vil indebære, at de vender ryggen til det Islam, der repræsenteres af de mere end tyve islamiske trosretninger i Danmark, der alle er underafdelinger af trosretninger i hjemlandene.
    Disse trosretninger er naturligvis ikke europæiserede, og de tilstræber aldrig at blive det.
    Denne målsætning inkluderer, at påvirkningen fra de europæiske samfund skal minimeres.
    Så trosretningerne har eftersendt imamer, der skal modarbejde den vestlige påvirkning og forstærke Islams greb om muslimerne.
    “En ordentlig muslim kan ikke være ven med vantro!”
    “Anstændige muslimske kvinder kan aldrig pleje samkvem med vantro mænd!”
    Europæerne kan skræmmes fra kontakt med muslimerne ved hjælp af diverse voldshandlinger som foreskrevet af den islamiske sharialovgivning.
    Terror passer fint ind i billedet.
    Og de europæiske retsstater er ikke udformet til at håndtere kollektiver, der udfordrer statens magt med egne love/normer og kontrol af individerne i eget kollektiv.
    Retsstaten forudsætter, at den kun skal håndtere individer, så staten er så relativt magtfuld, at den kan håndhæve lovene trods individets store rettigheder.

    Svar
  38. Af Orla Guude

    -

    @MEHMET SAMI GÜR – 28. MAJ 2017 20:17
    citat: “Terroren har ingen hudfarve, etnicitet, religion og/eller anden baggrund”

    Ganske rigtigt, men det ændrer ikke på det faktum, at terror i dag for 99 procents vedkommende hidrører fra en bestemt hudfarve, etnicitet og især den islamiske religion.
    Var hvide hinduer, buddhister eller katolikker på spil i Manchester? Nej – islam igen igen igen.
    Vi ved udmærket, at visse islamiske lande bestikker den kristne verdens medier til at renvaske islam. Vi ved også, at de skjuler deres stræben efter verdensdominans ved at kalde legitim modstand mod islams uhyrligheder for “islamofobi”.

    Svar
  39. Af Finn Bjerrehave

    -

    Hvorfor støtter vi så terror mod Israel, nemlig 430 millioner bevilliget til Israels Palæstinænsiske fjender som ikke vil underskrive FN,s resolution 242 som efter krigen 1967 opstod for at sikre fred, men kun Egypten og Jordan har underskrevet.
    Hitlerpolitik. Finn Vig

    Svar
  40. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “Ganske rigtigt, men det ændrer ikke på det faktum, at terror i dag for 99 procents vedkommende hidrører fra en bestemt hudfarve, etnicitet”

    Naturligvis. Jøde og kristendommen begår langt mere terror i Mellemøsten end dem her..de interne krige muslimer imellem er mestendels også usa-israel startet og manipuleret. Disse sælger våben til alle sider efter at have smadret landene og tjener så styrtende på interne blodbad og genopbygningen bagefter..

    Fx. Tager Israel en kæmpe told på genopbygningsmateriale til Gaza., alt som skal godkendes af forbryder og terror staten Israel…

    Svar
  41. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “AF FINN BJERREHAVE – 29. MAJ 2017 9:08
    Hvorfor støtter vi så terror mod Israel, nemlig 430 millioner bevilliget til Israels Palæstinænsiske fjender”

    Vrøvl..disse er ikke til brug som militærpenge ,men vand og brød og genopbygning efter terror staten Israels seneste terrorangreb og genocide der..

    Modsat den støtte som USA og vesten giver forbryderstat..lad israel selv betale for deres folkemord af palæstinenserne..lad os endda give dem penge til lovligt forsvar mod isrealske angreb..

    Svar
  42. Af Finn Bjerrehave

    -

    LS din naivitet er måske dit problem, mit klare budskab, underskrevet fred med Israel før 1 krone i bistand, og glem så alle de gode intentioner.
    Fred før bistand. Finn Vig

    Svar
  43. Af Orla Guude

    -

    @LISBETH SØRENSEN – 29. MAJ 2017 9:43

    LS må have meget ondt i håret. Ren manipulation og propaganda – typisk for de venstreekstremistiske populister – virkeligheden er kun en drøm!

    Svar
  44. Af Kim Rosa Ol sen

    -

    AF ORLA GUUDE – 29. MAJ 2017 11:56
    “LS må have meget ondt i håret.”

    Jeg har meget ondt bagi hver gang du har været på besøg Orla.
    Sammen med lem che.
    Og jeg er ellers til den største.

    Svar
  45. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Jeg tænker. Ved J. Hansen, Lisbeth, som er en nordafrikansk mand i kvindeklæder, Bjørn Danh og vores alle sammens konspirationsramte Mehmet Sami Gür, at de skader deres trosfæller i Danmark med deres ørkesløst dumme kommentarer. Her er der ingen saglighed, ingen reflektion.

    Svar
  46. Af jørgen jensen

    -

    De radikale ønsker altid at bortforklare og snakke om noget andet, når det påpeges at deres politik er ved at ruinere og ødelægge Danmark. Det radikale parti er altødelæggende, og partiets politikere og medlemmer er ignoranter eller europater. Radikal politik tilsigter at omdanne Danmark til Sverige nr. 2. De røde radikale feministers og pladderhumanisters politik vil i længden ikke bringe danskerne andet end elendighed og død.

    Svar
  47. Af jørgen jensen

    -

    Søsterpartierne LA og Alternativet samt VK og S er også tilhængere af masseindvandring og islamisering samt EU-fjernstyring. Tro dem ikke over en dørtærskel.

    Svar
  48. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Finn,

    Israel underskriver ingen fredsaftale..tværtimod stjæler de dagligt mere land fra de originale beboere palæstinenserne. De har gavn af krig og vestens 100 milliarder dollars årlig støtte..israel har en højere levestandard end vesten, fordi vi betaler for nasserne der, her.

    Svar
  49. Af J. Hans en

    -

    AF R. HARALD KRISTIAN SEN – 29. MAJ 2017 13:00
    “Jeg tænker. Ved J. Hansen, Lisbeth, som er en nordafrikansk mand i kvindeklæder,”

    Måske.
    Men hvad ved Harald?
    En holdt dame som aldrig har haft et arbejde.
    Hun må finde nogle aktiviteter at deltage i.
    Og ikke genere pæne mennesker som undertegnede.

    Svar
  50. Af J Hans en

    -

    AF R. HARALD KRISTIAN SEN – 29. MAJ 2017 13:00
    “Jeg tænker. Ved J. Hanse n, Lisbeth, som er en nordafrikansk mand i kvindeklæder,”

    Måske.
    Men hvad ved Harald?
    En holdt dame som aldrig har haft et arbejde.
    Hun må finde nogle aktiviteter at deltage i.
    Og ikke genere pæne mennesker som undertegnede.

    Svar
  51. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Jens Hansen,

    Rosa er en nassende islændinge og zionist. Hun har fået sin uddannelse her på at frasortere en dansker..hun har nasset her hele sit liv..med en fed SU lagt oveni til udlændningen..

    Ingen Dansker tager derop. Men de tager utallige studiepladser op overalt. Personligt mener jeg vi skal stoppe alt samarbejde med Island. Vi har ikke råd til deres nasseri her..alternativt lade dem betale for uddannelsen her-med profit for danmark- men uden ret til at bo og arbejde her..

    Jeg tror mange ville være glade hvis lilla Harald Rosa 🙂 tog hjem til mor og far igen? Hun er ikke velkommen her..

    Svar
  52. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Je ns Hans en,

    Rosa er en nass ende islændinge og zio nist. Hun har fået sin uddannelse her på at frasortere en dansker..hun har nas set her hele sit liv..med en fed SU lagt oveni til udlændningen..

    Ingen Dansker tager derop. Men de tager utallige studiepladser op overalt. Personligt mener jeg vi skal stoppe alt samarbejde med Island. Vi har ikke råd til deres nass eri her..alternativt lade dem betale for uddannelsen her-med profit for danmark- men uden ret til at bo og arbejde her..

    Jeg tror mange ville være glade hvis lilla Harald Rosa 🙂 tog hjem til mor og far igen? Hun er ikke velkommen her……

    Svar
  53. Af Bloody Mary

    -

    -Angående den mere hysteriske måsketerror, så er jeg bare træt af krigspropaganda Putin Putin, Putin skrål “gab”. Jeg vil faktisk ….. på Ukraines diktaturkrige i deres fjerne nationer og også på neverending Krim: Florence Nigthingale mange mange engelske soldater og sømænd døde- Winston Churchill var en meget ung marineminister. Nå, de blev hældt hjem efter svære tab.
    Man kan bare se et europakort, de er helt nede i hjørnet.. Langt væk fra os.
    Altid været russisk.

    Jeg havde ikke troet at jeg skulle give Macronen en stjerne men den får han ærligt af mig for at tage et åbent møde- det er selvfølgeligt også aftalt m Merkel.
    Herhjemme har vi tabt flere penge end til Dubai på skide lorte sanktioner mod handel m Rusland.. SÅ mange danske familier er kørt af gården på denne tomme slagserie i luften.

    Vi skal koncenterere os om hjemmeforsvaret, hjælpe vore allierede men især vogte vores grænse!
    mvh

    Svar
  54. Af E. Larsen

    -

    R. Harald Kristensen, undskyld, men du virker da som en fuldstændig radikaler?
    Du kan godt nok ikke lide de formodentlig muslimer der forpester bloggene, men du kan bestemt heller ikke lide DF og De nye borgerlige, der begge kæmper for danskere, syge svage, ældre, unge og mest af alt arbejder for at vi ikke skal hælde 80-150 milliarder ud til folk der endda kun og kun udnytter, svindler og bedrager, – kriminelle, der voldtager, stjæler, overfalder og meget mere! Flot gået Harald!
    (Politiet har lige anmeldt 93 indvandrere der snyder og får ydelser som de har fundet ud af via kriminelle kontakter) Og det er jo kun 0,001 % af de kriminelle handlinger der foregår fra vore kulturberigere.

    Svar
  55. Af Otto b. Jørgensen

    -

    Jørgen Hammel
    Du vil som resten af de uvidende Kbh. RUC DDR FB kultur radikale utopister,vil få en BRAT opvågning.
    Fædrelandskærlighed er det nye, hver time hvert minut vågner DANER ! og resten af de Europæiske lande.
    TIK TAK ! TIK TAK
    1683 – 20xx
    POLAND skal igen redde og fra Tysklands vandvid.

    Jørgen Hammel her er en udvalgt til dig som betalt påvirkningsagent / pro EU, som Dig og ligesindede har set i MSM ikke..
    https://www.youtube.com/watch?v=PVRyWl6Y3CI

    Held og lykke
    og til mine patriotiske venner, fortsæt med forberedelse I gør et fantastisk fædrelands nyttigt arbejde.FORTSÆT !

    Vær klar
    Vær beredt

    Svar
  56. Af Otto b. Jørgensen

    -

    Sådan burde vores folke valgte tale.
    https://www.youtube.com/watch?v=EbINrdyAXlE
    https://www.youtube.com/watch?v=6ffI0-uJrXk

    EU er game over !

    Svar
  57. Af Otto b. Jørgensen

    -

    FUCK jer KBH ! vi er på vej i væbnet kamp !
    I lever ikke mere på den jyske.

    Bare vent ! i 5000 + stats underholdt såkaldt journalister FOR den arbejdende skatte yder, DET SKAL være slut

    Svar
  58. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Kære Lisbeth
    Jeg er et menneske, der har arbejdet hårdt hele mit liv. Jeg er en af disse mennesker, der kan lide mit fag og at arbejde. Nu arbejder jeg faktisk to steder. Således rammer du ikke plet med, at jeg ikke laver noget. Lisbeth jeg har det fint med hvad du gør i dit liv, men at tale terroristers sag, fordi George junior Bush var en af USA’s mindst begavede præsidenter, nu efterfulgt af hemningsløse Trump, finder jeg ubegavet.
    Kære E. Larsen
    Jeg er ikke radikal og har aldrig været det. Jeg er ikke et politisk menneske, men jeg tror på, at man skal behandle hinanden godt, uanset religion. DF har skadet integrationen og skubbet indvandrere ud af det gode selskab. Jeg forstår godt DFs mindre bemidlede vælgeres frustration over, at nogle indvandrere husler sig i gennem tilværelsen med svindel og at nogle ikke ønsker at lære sproget og bidrage aktivt til landet, men det gør ikke alle indvandrere til svindlere. Jeg kender hele systemet og selvfølgelig skal al svindel stoppes, både hos indvandrere, så som hos etniske danskere.

    Vi har også 320 af Danmarks mest velhavende i nyhederne i øjeblikket. Via oplysninger fra Schweiz ved vi, at disse danskere har sendt en fjerdedel af deres penge i skattely. Penge som dygtige medarbejdere ofte har skabt for den rige. Det er sjældent, at en rigmand/kvinde har skabt sin rigdom alene. Jeg har selv været indehaver i et stort firma i mange år. Inden jeg blev partner, skabte jeg lige så store værdier, som efter, at jeg blev partner. De 320 rigeste danskere har stukket penge i skattely, man mener, at det udgør 60 milliarder danske kroner. Det er også svindel og dårlig moral, hvis du vil. T

    Jeg tror, at vi skal behandle hinanden ordentligt. Jeg tror ikke på grænseløs indvandring, jeg mener også, at vi alle har det bedst med at bidrage til samfundet, hvis vi kan og der er arbejde til os alle og, at der bliver stilled rimelige krav til os alle. Jeg kender masser af dygtige og flittige indvandrere E. Larsen, men også dygtige og flittige danskere. Verden er ikke så sort/hvid.

    Jeg mener også, at for stor forskel på fattige og rige øger splid i samfundet og kan i sidste ende udvikle sig til krige i de lande, hvor der er for stor forskel på rige og fattige. Det ser vi i mange lande og desværre mange muslimske lande, hvor troen/angst bliver brugt, som en pisk for at holde den mere fattige lokale befolkning nede. Jeg har selv stadigvæk min barnetro, men jeg mener også, at troen ofte har været brugt og stadigvæk bliver misbruges til at fremme udemokratisk magt mange steder i verden.
    Må jeg ønske jer en fortsat god dag. Nu skal jeg på job. Mvh R

    Svar
  59. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “Lisbeth jeg har det fint med hvad du gør i dit liv, men at tale terroristers sag, fordi George junior Bush var en af USA’s mindst begavede præsidenter, nu efterfulgt af hemningsløse Trump, finder jeg ubegavet.”

    Dybt godnat hvorledes udlændingen Har ald Rosa har fået alt foræret af Danmark.. Hendes daglige utaknemlighed og hys teri for at have frataget en dansker en uddannelse og job, er dybt a nti-dansk og nass ende..
    Jeg tror at islæn dinge er dyrer i drift for danskeren end mus limer..

    Derudover hvis vi ikke forstår cause and effekt, får vi ikke færre muslimer..vi bliver nødt til at se på hvem har skylden..Jer borgerlige..Intet med at støtte islam istiske terroris ter men om historisk sandhed, anstændighed og retfærdighed..

    Svar
  60. Af John Smithsonian

    -

    Af Lis Beth

    “Lisb eth jeg har det fint med hvad du gør i dit liv, men at tale terrori sters sag, fordi George junior B ush var en af USA’s mindst begavede præsidenter, nu efterfulgt af hemningsløse Trump, finder jeg ubegavet.”

    Dybt godnat hvorledes udlændingen Har ald Ro sa har fået alt foræret af Danmark.. Hendes daglige utakn emlighed og hys teri for at have frataget en dansker en uddannelse og job, er dybt a nti-dansk og nass ende..
    Jeg tror at islæn dinge er dyrer i drift for danskeren end mus limer…..

    Derudover hvis vi ikke forstår cause and effekt, får vi ikke færre muslimer..vi bliver nødt til at se på hvem har skylden..Jer borgerlige..Intet med at støtte islam istiske terroris ter men om historisk sandhed, anstændighed og retfærdighed..

    Svar
  61. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Indlæg til harald-rosa i filteret i 7 korrigerende Indlæg? Det første ser nogenlunde pænt ud?

    Svar
  62. Af J. Hanse n

    -

    AF R. HARALD KRISTIANSEN – 30. MAJ 2017 9:04
    “George junior Bush var en af USA’s mindst begavede præsidenter, nu efterfulgt af hemningsløse Trump, finder jeg ubegavet.”

    Og hvad med ham kvinde og barne morderen ind imellem.
    Drone snigmorderen obama.

    Og “Harald”.
    Ingen er ubegavede, fordi de er uenige med dig.
    Tvært imod.

    Svar
  63. Af P Christensen

    -

    Tilsvarende kan man anvende de radikales “pseudo-ræsonnementer”
    mod dem selv:

    Der dør flere på verdenplan i trafikken end af den globale opvarmning, så glem blot sidstnævnte.
    Der dør flere på verdensplan i trafikken end i den syriske borgerkrig, så glem blot sidstnævnte.
    Fortsæt selv.

    Svar
  64. Af B. Mortensen

    -

    R. HARALD KRISTIANSEN
    Flot skrevet 🙂

    Svar
  65. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Utroligt at Hr. Harald fra Island får frihed til at ytre sig, men at vi ikke får lov at besvare hendes nasseri i landet i mange år startende med hendes uddannelse og fratagelse af en dansker her!

    Undertegnede har aldrig talt terroristers sag. Dine beskyldninger her er svinske og uanstændige som normalt..

    Vi må spørge om Island er villige til at tage hende retur?
    De gør det dog nok ikke gratis, som jeg kender dem….Vi kunne som Fidel Castro tømte fængslerne for kriminelle og sendte dem til USA. Vi kunne forsøge med et dansk arkitektprojekt deroppe, også lukke ned for adgang til landet ved returrejsen? Et løfte om mange millioner, men så ikke en kr. Fx? 🙂

    Svar
  66. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “AF FINN BJERREHAVE – 29. MAJ 2017 10:06
    LS din naivitet er måske dit problem, mit klare budskab, underskrevet fred med Israel før 1 krone i bistand”

    Helt enig. Israel skal ikke modtage en kr. I bistand før de stopper med at angribe sagesløse palæstinener, og underskriver fredsaftaler, lader alle pallstinenser de har smidt ud returnere osv. Og med en kæmpe militærmagt betalt af vesten..De bruger også kun bistanden på militæret til at angribe civile i Gaza mv.

    En økonomisk 100% boycutt, indtil de lære at opføre sig ordentligt.

    Svar
  67. Af Jørgen Hammel

    -

    Otto B. Jørgensen,

    Hvilke af mine argumenter er det du mener ikke holder vand? Hvis du ikke på et sobert og detaljeret niveau har kapacitet til at forholde dig til hvad jeg skriver men kun kan lire hurtig propaganda af, ja så vil jeg da sige at du istedet for at få løn som Putin-kaos-i-Europa-skabningsagent, burde overveje at blive EU-agent. Her får du nemlig løntillæg for også at insistere på at jorden er rund, at nasa var på månen og at der er koldt om vinteren. Måske ikke ting du er enige i, men det giver bedre end Puttes slunkne kasse og tjener et bedre formål.

    Svar
  68. Af Jorn D.

    -

    Frygt ikke
    for
    terror er vist desværre noget man må affinde sig med, som en del af fremtiden
    ja
    i hvert tilfælde i lande med mere end nul muslimer !

    ironi.mus

    Svar

Skriv kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites

RETNINGSLINJER

Berlingske ønsker at sikre, at debatten på b.dk føres i en ordentlig tone, som gør det inspirerende og udfordrende for alle at bidrage og deltage. Vi efterlyser gerne klare, skarpe, holdningsmæssige stærke indlæg med stor bredde og mangfoldighed og kritisk blik på sagen. Men vi accepterer ikke indlæg, som er åbenlyst injurierende, racistiske, personligt nedgørende. Sådanne indlæg vil fremover blive slettet. Det samme gælder indlæg, der ikke er forsynet med fuldt og korrekt navn på afsenderen, men som indeholder forkortede navne, opdigtede eller falske navne.

Vi opfordrer samtidig alle debattører til at gøre redaktionen opmærksom på indlæg, som ikke overholder disse retningslinjer.

Redaktionen

Yderligere info