Den gode vold

Af Caspar Stefani 84

Normalt får vi tudet ørerne fulde om, at vold altid er skidt. Vi bør undgå optrapning af situationer, vende den anden kind til, gå væk, og evt. ringe til politiet. Londons politi anbefaler ”Run, Hide, Tell”. Altså flygt, gem dig, og kontakt politiet. Vi skal lade politiet om det, er myndighedernes synspunkt. Måske forståeligt, men jeg synes ikke desto mindre, at det er forkert. Såfremt man er i stand til det, bør man kæmpe imod, og ikke flygte. Det her flere positive effekter.

For den gode vold findes. Der findes tilfælde, hvor vold er retfærdigt, og hvor det er det rigtige at gøre. Hvor man ikke behøver få dårlig samvittighed over at have udøvet vold mod et andet menneske, selvom det naturligvis ikke er rart, og at man helst vil undgå det. For politiet kan ikke være tilstede alle steder, særligt ikke i Danmark, og det betyder, at der er behov for, at borgerne er klar til at handle, når de oplever uretfærdighed.

En ting er, at vold kan forhindre udøvelsen af ondskab, men en anden er også det udtryk for samfundssind og retfærdighed, som handling overfor ondskab og kriminalitet bærer præg af. Man risikerer sig selv, for at hjælpe et andet uskyldigt menneske. Og det smitter, for når man går forrest, er andre ofte klar til at hjælpe dig. Se blot det ene af de kaprede fly d. 11. september, der endte nede i en mark i Pennsylvania. Skulle de have affundet sig med deres skæbne, eller skulle de kæmpe imod? Alle er enige i, at det var de rigtige de gjorde, men hvorfor gælder det så ikke i andre situationer? Hvorfor gælder det ikke, når den bar du er på, er i gang med at blive angrebet af terrorister? Hvorfor skal vi flygte, hvis vi er i stand til at handle?

Handling smitter, og så får forbyderne og terroristerne det altså sværere, hvis de ved, at vidner er klar til at springe på dem, såfremt de har i sinde at begå uhyrligheder.

På de sociale medier spreder sig en historie om en britisk helt, der kæmpede mod terroristerne på en bar under angrebet i London i lørdags. Han bliver kaldt for ”The Lion of London Bridge”, da han nægtede at affinde sig med sin skæbne. Han nægtede at acceptere, at jihadisterne skulle skære struben over på uskyldige mennesker.

Reaktionerne viser, at vi i den grad har brug for helte som ”The lion of London Bridge”. Vi har brug for, at nogle går forrest, og tør handle mod ondskaben hvor end de møder den. Det giver gnisten, kampgejsten og selvtilliden tilbage til os. Og den har vi brug for, såfremt vi skal vinde kampen mod terror. Kampen kan ikke vindes med politiet alene. For vi kan alle gøre en forskel. Vi er ikke ude af stand til at agere mod terrorangreb. Vi er ikke magtesløse, som flere skriver. Vi kan handle!

Historier som denne giver gejsten tilbage, i en kamp hvor det alt for længe har virket som om, at vi er bagud, og at vi er magtesløse. Vi har ikke behov for, at alle løber eller ser væk, når der sker terrorangreb, overfald og chikane på uskyldige. Den gode vold findes i disse situationer. Selvom det måske ikke lyder korrekt.

Derfor finder jeg det egentligt ret pudsigt, at vi hylder dem der kæmper. Fordi dagligdagens helte handler faktisk ofte stik modsat ift. hvad myndighederne anbefaler. Londons politi anbefaler “Run, Hide, Tell”. Ikke noget med at kæmpe imod, såfremt man bliver angrebet. Vi skal bare flygte.

Man skal naturligvis lade politiet om det, når de er ankommet til stedet, men der kan man risikere, at der går tid. Alt for længe er vi blevet opfordret til at være passive. Tænk over det, næste gang du møder uretfærdighed. Kæmp imod, naturligvis kun i det omfang det er passende.

84 kommentarer RSS

  1. Af Niels Larsen

    -

    Danskerne bør have ret til at forsvare sig med skydevåben.

    Politikerne har med deres vanvittige import af muslimer og afrikanere gjort samfundet så usikkert, at vi alle bør have ret til at bevæbne os med selvforsvar for øje.

  2. Af Niels Larsen

    -

    Danskerne bør have ret til at forsvare sig med skydevåben.

    Politikerne har med deres vanvittige import af muslimer og afrikanere gjort samfundet så usikkert, at vi alle bør have ret til at bevæbne os med selvforsvar for øje.

  3. Af Niels Juul Hansen

    -

    Jeg tror ikke, at det er ualmindeligt for især unge mænd, at drømme om at være helten, der tager kampen op imod de onde , skydegale modere – med de bare næver.

    Jeg tror heller ikke også, at det er uden grund, at politiet herhjemme og i Storbritannien advarer, når fanatiske voldspsykopatere er på spil.

    Man kan selvfølgelig undre sig over, at store menneskemængder ikke ‘bare’ overmander disse mordere, men de fleste er naturligvis i chok, hvilket er grunden til, at det anbefales at overlade det til politi og militær, som er trænet til dette.

  4. Af Mehmet Sami Gür

    -

    C.S.!

    Er du klar over, at du med dit indlæg implicit opfordrer folk til vold, selvtægt, sammenstød, konflikter og optøjer…?

    Ansvarlighed, forsvarlighed, forstandighed, samvittighed, moral og etik hr. C.S.!

    Politikere, journalister, intellektuelle og andre højtstående elitære personligheder bør være gode eksempler og rollemodeller.
    Ellers vil man med typer som C.S. dyrke og avle mere had, vrede, mistillid og mistænksomhed blandt borgerne i et ellers fredeligt samfund.
    Vi skal holde og stå sammen uanset baggrund.

  5. Af J. Ha ns en

    -

    Den gode vold.
    Skriver Stefani.

    Her tænker han uden tvivl på den vold som hans idoler udførte i Københavns gader, Iført brunt tøj.
    Før Anden Verdenskrig.

  6. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “En ting er, at vold kan forhindre udøvelsen af ondskab, men en anden er også det udtryk for samfundssind og retfærdighed, som handling overfor ondskab og kriminalitet bærer præg af. ”

    Det er så afgjort muligt at borgerlige som pengekriminele, rådne v revisorer og frimurer typer mv. Havet godt af et par flade fra en Hells Angels kriminal i delt celle. Undertegnede skal ikke forsværge, at dette ville være mere forebyggende iblandt Danmarks største kriminelle gruppe..de blå pengekrimenelle..

    Tænk over det næste gang du møder en dømt pengekriminalt, eller måske bare en dømt person som Niels Larsen der opmuntret til mord på muslimer. Lav et stykke forebyggende arbejde for Danmark, lang dem et par flade på gaden og se om det hjælper?

  7. Af Mehmet Sami Gür

    -

    C.S.!

    Desværre gør I netop det som terroristerne havde ønsket sig i rigtig lang tid. Netop at skrive indlæg som dette, hvor du implicit opfordrer folk til at begå angrib, vold, selvtægt og m.v.

    Med dette indlæg er du faktisk med til at indskrænke demokratiet, frihedsidealer og menneskerettigheder på grund af et par forbandede terroristers ugerninger!

    I falder selv i terroristernes fælde istedet for at værne om de idealer og mærkesager, som den vestlige identitet og kultur består af.

  8. Af Flemming Lau

    -

    J. Hansen.
    De grønne stormtropper Ku gik i hvide skjorter med skrårem, Ordensværnet Dsu gik i blå skjorter og de brune stormtropper Dku gik med brune skjorter med skrårem!

  9. Af Flemming Lau

    -

    Koks i filteret! :. Liberal grænselov = liberal våbenlov!

  10. Af Jan Petersen

    -

    CASPAR STEFANI – “Se blot det ene af de kaprede fly d. 11. september, der endte nede i en mark i Pennsylvania.”

    Kære Casper, hvis du eller andre kan se bare så meget som skyggen af en Boeing 757–222 (flight 93) på denne korte video, så giver jeg en kasse af de kolde 🙂

    “9/11 Flight 93 Shanksville, No Plane! No Crash!”
    https://www.youtube.com/watch?v=OumTBrSayqw

  11. Af P Christensen

    -

    9 kommentarer og så er bloggen allerede inficeret af konspirations-tosser.
    Jorden er flad, 911 var udført af ufoer osv.
    Suk.

  12. Af Niels Larsen

    -

    Der er tilsyneladende aldrig mangel på konspirationstosser…

    Eller muslimer, som kværner om det demokrati, de reelt hader som pesten.

  13. Af Caspar Stefani

    -

    Ja, det er ret frustrerende at debatten synker på så lavt et niveau.

    Bh
    Caspar

  14. Af J. Hans en

    -

    AF LISBETH SØRE NSEN – 6. JUNI 2017 18:36

    Jeg tror, at du har ret.

    Men højrefløjen mener åbenbart ikke, at en 17 år gammel syrisk pige har de samme rettigheder som en 15 årig dansk pige.

  15. Af Jan Petersen

    -

    @ CASPAR STEFANI – 6. JUNI 2017 19:38

    Har du set videoen – med åbne øjne og åbent sind? Hvis du kan spotte så meget som een eneste flyvragdel af et smadret Boeing 757–222, så er præmien stadig en kasse af de kolde 🙂

  16. Af Christian Sternsdorf

    -

    Danskerne har ret til at forsvare sig med skydevåben – Det er delen med at få adgang til at besidde og bære skydevåben som er lidt træls 😉

  17. Af Henrik Thor Christensen

    -

    “Den gode vold” kaldes også magtanvendelse.

  18. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Danskere skal så afgjort ikke have adgang til våben af nogle slags. Forbyd alle former for borgerskabets elites jagtvåben pg jagt. De er tikkende højreradikale bomber..så får vi også noget dyreliv tilbage. Staten skal være eneste der kontrollere dyrelivet, og overskud af vildt kan sælges i supermarkedet med profitten til naturstyrelsen og vedligeholdelsen af dansk natur. Til alles gavn.i dag er det reelt kun de velbjærget der går på jagt og spiser landets vildt.

    Slut med elitær Danmark. Et land for alle.

  19. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “AF CASPAR STEFANI – 6. JUNI 2017 19:38
    Ja, det er ret frustrerende at debatten synker på så lavt et niveau.

    Bh
    Caspar”

    Har et svar til Jan i filteret? 🙂

    Ellers også god bh til Casper. Kan vi løse problemet med at konfrontere terrorister i bh og få dem til at dø af grin? Måske forlange at alle mænd møder op i bh til danskprøven og statsborgerskabet? De der ikke er villige til at repræsentere kvinderettighedet må så tage hjem igen.

  20. Af Kim Kaos

    -

    @MEHMET SAMI GÜR

    Det virker komplet latterligt når du snakker om “indskrænke demokratiet, frihedsidealer og menneskerettigheder” når du i så mange år har skrevet hyldest digte til det største møddyr af dem alle, nemlig: Fascistdogan.

    Jeg formoder at du ikke selv kan se ironien i det du skriver.

    Og så til emnet – selvfølgelig skal man bruge vold mod de terror-møgsvin hvis det er muligt – men ofte så er det kvinder og børn de feje dyr angriber og de har jo ikke en chance for at forsvare sig.

    Men det kunne være fedt hvis en vred menneskemængde fik mulighed for at hoppe på deres hoveder til de flækker som vandmeloner.

  21. Af Gerd Andersen

    -

    Tag den smøg ud af kæften og se at blive voksen knægt !

  22. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Spørgsmålet er, om Casper Stefani ikke burde have brugt begrebet civilcourage på sin blog, i stedet for udtrykket “god vold”? Hvis det i virkeligheden er det han mener? Her får man andre billeder på nethinden, end ved anvendelsen af ordet vold.

    Vold er beslægtet med det oldnordiske ord vald, som betyder magt.

    Civilcourage betyder, mod til at handle ud fra sin egen overbevisning selvom det kan være forbundet med en personlig risiko.
    Mvh R.

  23. Af Svend Jensen

    -

    Det værste i verden er ‘backlash’ siger Eliten og Fakenews medierne; værre end den terror som fremkaldte den???
    Det ville være ønskeligt, hvis Eliten og Fakenews medierne fortalte os kristne, hvordan man kender forskel på en ‘god’ og en ‘ond’ muslim.
    Almindelige kristne har ikke fortjent risikoen for at blive slagtet af en ‘ond’ muslim. Ikke desto mindre er dette lige netop hvad Eliten beder os gøre; uden begrundelser.

    Regeringerne i EU beder folket om at stå sammen – kanhænde det betyder, at det nu betragtes som farligt at færdes alene i offentlige rum.
    Er du alene påtager du dig selv risikoen, hvis en ‘ond’ muslim gør kål på dig fordi du er kristen.
    Luk øjnene når du ser en muslim og håb på, at han ikke er ‘ond’.
    Står du sammen med andre kristne kan ingen ‘onde’ muslimer ramme dig – siger Eliten og Fakenews medierne i ramme alvor.

  24. Af Niels Larsen

    -

    FLEMMING LAU: “Liberal grænselov = liberal våbenlov!”

    Fuldstændig enig. Borgerne bør – da myndighederne ikke længere kan garantere deres sikkerhed – have fuld ret til at bevæbne sig.

  25. Af erling jensen

    -

    Foreløbig har radikale og skabsradikale politikere jo gjort alt for at gøre danskerne våbenløse og forsvarsløse, samtidig med at de villigt på EUs bud har åbnet op for en storimport og invasion af utaknemmelige, krævende, agressive og voldelige kulturfremmede og diverse bander mv. Konsekvenserne for danskerne interesserer ikke disse kommunister, feminister og pladderhumanister. Deres valgløfter er også glemt. At stoffer, sygdomme, økonomiproblemer, velfærdskollaps og kriminalitet er….. eller snart bliver…. en plage for hundredtusindvis/millioner af danskere er de politiske pampere ligeglade med. De vil sikkert fremture til hele Danmark er forvandlet til en galeanstalt, et katastrofeområde eller en krigszone.

  26. Af Jan Petersen

    -

    Her i øvrigt en spritny video om – hvordan mainstream media (i dette tilfælde CNN) iscenesætter fake news ifm seneste terror show i London. Se video og tænk lidt selv – hvis muligt . . . brug også hjernen:

    “PROOF: CNN caught staging FAKE NEWS SCENE (London Attacks, June 3rd 2017)”
    https://www.youtube.com/watch?v=LXZzwwUVpWk

  27. Af erling jensen

    -

    Foreløbig har radikale og skabsradikale politikere jo gjort alt for at gøre danskerne våbenløse og forsvarsløse, samtidig med at de villigt på EUs bud har åbnet op for en storimport og invasion af utaknemmelige, krævende, agressive og voldelige kulturfremmede og diverse bander mv. Konsekvenserne for danskerne interesserer ikke disse kommunister, feminister og pladderhumanister. Deres valgløfter er også glemt. At stoffer, økonomiproblemer, spareøvelser, velfærdskollaps, sygdomme og kriminalitet er….. eller snart bliver…. en plage for hundredtusindvis/millioner af danskere er de politiske pampere ligeglade med. De vil sikkert fremture til hele Danmark er forvandlet til en galeanstalt, et katastrofeområde eller en krigszone.

    PS: Stadig flere danskere bliver i denne tid ofre for skandaløse tilstande i rets-, velfærds-, skilsmisse og sundheds-systemerne mv. Magtmisbrug, overgreb og
    unødvendige dødsfald er blevet en trussel mod alle familier. Partierne osv. svigter systematisk os alle.

  28. Af Orla Guude

    -

    Det er sandsynligvis Jan Petersen, der selv står bag WTC angrebene. Han babler hele tiden om bizarre konspirationer – betalt af de hemmelige tilsyneladende bagmænd i CIA – for at aflede opmærksomheden fra de virkelige gerningsmænd, nemlig Hansi, Fritz, Günter og kartoffelavler Oluf Sand fra “The Julekalender”!

  29. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Niels Larsen

    “Danskerne bør have ret til at forsvare sig med skydevåben”.

    Statistikker viser, at antallet af drab begået med skydevåben er steget støt i USA i de seneste par år. I 2016 blev der begået i alt 14.959 drab i hele landet, mens det i 2015 var 13.474 og i 2014 var 12.547.

    Langt de fleste drab blev begået af een, som offeret kendte på forhånd, eksempelvis ven, kæreste eller kone. Der er i USA større chance for at blive dræbt af sin ægtefælle end af en terrorist.

  30. Af jan Jacobsen

    -

    Der er forkel på vold og nødværge. Selvtægt kan ikke forsvares i et retssamfund.
    Jeg foretrækker “civilcourage “, rigtig og fornuftig mod i den rette situation. Igen dumdristighed fører noget godt med sig. Ingen har glæde af en død helt.

    Det andet lyder som “massernes revolte”.

  31. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt er “The Julekalender”, Tom & Jerry, Anders And og andre fiktioner vel meget reelt at sammenligne med fiktionen 9/11. Jeg har i øvrigt hævet præmien til 911 kasser af de kolde, hvis nogen kan spotte så meget som een eneste flyvragdel (kuffert e.lign) på den video, jeg har henvist til ovenfor 🙂

  32. Af Flemming Lau

    -

    Staten har legal voldsmonopol ved specifikke opgave løsninger. Voldspsykopater har illegal voldsmonopol, hvor politiet ikke befinder sig! I Tyskland er vold begået af ikke vestlige personer, særligt raffineret ved anvendelsen af kniv. 3600 knivoverfald på et år, 300 om måneden, eller 10 om dagen! Adskellige med dødlig udgang!

    Israel har legaliseret våben besiddelsen for den enkelte borger. En terrorist når max at angribe 2 personer, inden denne bider i asfalten. Utilsigtede hændelser ligger langt under tallene for henholdsvis Frankrig og Finland!

    Vi skal fordoble vor forsvars budget. Men det samme har politiet faktisk behov for. Tror vi på den..? Næ det gør vi ikke. I situationen er borgeren overladt til sig selv og eget beredskab. Politi ledelsen har gjort meget ud af med Statestik i hånd, at overbevise vore ældre medborgere, at de sagtens kan færdes ude når det er mørkt…! Den tror vi heller ikke på Granberg! For Statestikken er kun positiv, netop fordi at de ældre bliver hjemme, når mørket sænker sig. Med mindre altså, at de kan trække på robust ledsagelse!

    I øjeblikket ser vi dokumentaren om de farlige bosteder bla Blåkjærgård i Jylland. Unge studerende er sendt alene ud, med beboere som er kritiske i relation til vold. Og når ledelsen bagefter en blodig” hændelse,” bliver spurgt om, hvem der har ansvaret? får han at vide at det er et utilstedeligt spørgsmål og at de på gården er blevet klogere…! Animalske Farm!

  33. Af Orla Guude

    -

    @JAN PETERSEN – 6. JUNI 2017 21:23
    I øvrigt er “The Julekalender”, Tom & Jerry, Anders And og andre fiktioner vel meget reelt at sammenligne med fiktionen 9/11.

    Ok – Jeg tror på “The Julekalender” og Jan Petersen er en ‘nåsåer’, som tror på julemanden. Enhver bliver en ‘nåsåer’ i sin tro.

  34. Af Jan Petersen

    -

    @ ORLA GUUDE – 6. JUNI 2017 21:45

    Se de to videoer jeg henviser til ovenfor – HVIS du tør. Vil formentlig kuldkaste dit verdensbillede totalt 🙂

  35. Af Flemming Lau

    -

    PS. Tjek lige 47 årige Roy Larner, der gik lige i flæsket på de 3 terrorister, med de bare næver. Han blev stukket 8 gange, men han overlever. Frygtløs Fodbold fan fra Millwall!

    http://ekstrabladet.dk/112/fik-otte-knivstik-i-kamp-mod-london-terroristerne-se-hvad-han-fik-af-vennerne/6697134

  36. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “netop fordi at de ældre bliver hjemme, når mørket sænker sig. Med mindre altså, at de kan trække på robust ledsagelse!”

    Lige hvad der er brug for. Senile plejehjemsbeboer bevæbnet til tænderne. Og tænk bare på de farlige højreradikale her i Berlingskes blogge? Bliver et blodbad af civile som i USA.

    Tænk bare på Preben f1 bevæbnet til tændernenderne? Her blogg eren Erling. Vi må håbe PET har fjernet våben og eller jagttegn?

    Indlægget er guf til at lokke de værste våde drømme ud af B’s højreradikale.

  37. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Mehmet Sami Gür er bare lidt from på tyrkernes vegne. Det tyrkiske samfund i DK bærer rundt på kultur fra landet. Her har selve Tyrkiet for længst overhalet det dansk-tykiske samfund, som er lidt fodslæbende. MSG er måske farvet af en bestemt opvækst. Jeg ville anbefale alle på bloggen at gå ind og se den norske ungdomsudsendelse Skam. Denne del af serien handler om den muslimske pige Sana og hendes norske/muslimske venner. Her taler den indhyldede muslimske unge kvinde med den unge homoseksuelle bekendt/ven. De sidder på en bænk i det grønne. De har en interessant dialog om muslimer, tørklæder, muslimers meninger/fordomme om nordmænd og nordmænds meninger/fordomme om muslimer. Dialogen er begavet skrevet. Den indeholder betragtninger, som der kæmpes om her.

  38. Af Ivako Lenski.

    -

    “Men det kunne være fedt hvis en vred menneskemængde fik mulighed for at hoppe på deres hoveder til de flækker som vandmeloner.”

    Vil du være med til at bevæbne folk som kim kaos her Stefani?

    Fru Harald.. voksne mennesker ser ikke Børne tv som skam!

  39. Af B. Mortensen

    -

    Nu findes begrebet psykisk vold også. Hvad med den måde man jagter de arbejdsløse og folk på socialhjælp på?
    Tvangsarbejde beskrives som tilbud! Overkontrol på jobcenter vendt mod den arbejdsløse med meningsløse kurser – møder – og nytteindsats. Hvad med vold mod pensionister der forgæves venter på hjemmehjælp.
    Akut opkald der bliver ignoreret uden konsekvens for de firmaer der skulle udføre arbejdet og borgeren får ingen erstatning for de tabte timer…. Hvad med de ansatte der råber op om den urimlighed de og borgene udsættes for og mangel på sikkerhed?
    Børn der ikke for den hjælp de har brug for og som følgene gør skade på sig selv? vi kunne blive ved.
    Så hvis vold skal bekæmpes med vold burde psykisk vold bekæmpes med forståelse for den enkelte borger. Det vil måske også i sidste ende skabe mere fred og forståelse i samfundet og ændringer sker. Når der ikke mere findes tillid fra det offentlige vil borgen gøre det samme mod det samfund de lever i. Vold avler vold psykisk som fysisk..

  40. Af Flemming Lau

    -

    Mens vi venter på at vore politikkere, får legaliseret at borgerne kan bære håndvåben, så er der mange ting kan man kan gøre for at bremse kniv bevæbnede terrorister. Flygt ikke, men angrib dem med alt hvad man kan kaste med som en tidl SAS soldat angiver. Har man bestik, bruges det, gå direkte efter øjnene. Varm kaffe i ansigtet kan ophede en i forvejen ophedet terrorist, så han helt mister orienteringen.

    Jamen er det ikke ulovligt at uskadeliggøre en terrorist..? Nej selvfølgelig ikke, det er nødværge jf borgerlig straffelovs paragraf 13.
    Jamen er der ikke en risiko for at man bliver slået, stukket eller sprunget til lirekassemand eller det der er værre…? Måske men er det ikke værre at blive indhentet af terroristen, og så udløser han sit selvmords bælte. Vi danskere skal lære at se det onde i øjnene og så gå på med krum hals, det er det eneste de feje køtere har respekt for!

  41. Af Henrik Larsen

    -

    Nu har de islamo-rød-facistiske trolls fået deres medicin og er tilbage ved tasterne, så det er med at adoptere en fire-and-forget tilgang til sit skriv, når man har postet sin ros til Caspars berettigede opfordring til ikke bare at agere slagtelam her midt i ramadanen, hvis man ikke vil ende op med en slem migræne over stensikre “svar” fyldt af ren og skær uargumenterethed, tilsvining og udsagn, der for få år siden, da psykiatrien havde overskud af senge, uden videre ville berette til en ufrivillig “udredning”.

    F.eks. er det jo mægtigt, at opfordring til at forsvare sig mod vold ifølge en af de her gode mennesker er lig med “opfordring til selvtægt”, medens at der blandt disse trolls ALDRIG bliver taget kritisk stilling til gadevolden fra islamisternes nyttige selvtægts-idioter fra organisationen med selvmåls navntet antifa.

  42. Af Lars Toft

    -

    Tak for et fint indlæg Caspar. Og til Jan Petersen……….jeg tror du skal sætte dig lidt ind i hvor lidt genkendeligt materiale som er tilbage af en 757’er når den har ramt jorden med 500-800 km/t i en kraftig vinkel. Du har ganske ret……præmie til den som kan genkende noget som helst der bare minder om en flyver……for det kan man nemmeligt ikke. Tror du alle flystyrt foregår i slow motion med lidt skrammer og så lidt ild? Du må udtale dig imod bedre vidende eller også ved du meget meget lidt.

  43. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “AF B. MORTENSEN – 6. JUNI 2017 22:54
    Nu findes begrebet psykisk vold også. Hvad med den måde man jagter de arbejdsløse og folk på socialhjælp på?
    Tvangsarbejde beskrives som tilbud! Overkontrol på jobcenter vendt mod den arbejdsløse med meningsløse kurser – møder – og nytteindsats”

    Et fint indlæg. Danmark har to tre klasser af arbejdsløse..

    1. Borgerlige hattedamer der lever af mandens indkomst.

    2. Luksusarbejdsløse med 80% løn.

    3. Kontanthjælpsmodtager og starthjælpsmodtager der bliver behandlet som svin.

    Systemet skal lavest helt om. Kontanthjælpsmodtagere må ikke eje mere end 10.000 kr. Dårligt til en knallert. Borgerløn vil ændre på dette beskidte fascistiske System. Såvel som a kasse medlemmer er uafhængige af ægtefællens indkomst modsat kontanthjælpsmodtageren. Systemet er bundkorrupt. Tvangsarbejde på workfarms i kommunerne totalt nytteløse og styret af små borgerlige fascistiske sjæle alle steder..
    Systemet er idiotisk borgerligt.

    Borgerløn nu.

  44. Af Jan Petersen

    -

    @ LARS TOFT – 6. JUNI 2017 23:36

    Hvis folk absolut ønsker at se virkeligheden som en Tom & Jerry tegnefilm, kan jeg ikke gøre så meget ved det. MEN forsvandt en Boeing 757–222 virkelig ned i jorden, og hullet lukkede sig selv over flyet ville det vel være meget rimelig at grave stadset op igen, som led i efterforskning af en formodet terrorhandling? I øvrigt er det ret ligegyldigt, med hvilken fart flyet ramte jorden. Flyets motorer lavet af titanium vil stadig overleve – selv efter angreb med en atombombe!

  45. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Lisbeth Sørensen, du og Pernille Vermund fra Nye Borgerlige passer fint sammen, ikke? Pernille er en talentfattig arkitekt. Se bare hendes hjemmeside. Amatøragtig. Derfor vil hun ind politik. Pernille opildner til had på fremmede. Nu har hun fået en meget velhavende kæreste, men hun vil aldrig blive dygtig arkitekt og heller ikke dygtig politiker, fordi hun ganske enkelt ikke er begavet. Hun minder sådan om Pia Kjærsgaard både i udseende og væsen.

    I gamle dage mindede USSRog USA om hinanden på en ganske interessant måde. Det gør du og Pernille også. Modsætninger mødes, men de kan også indeholde hinanden.

  46. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Lisbeth Sørensen, du og formanden fra Nye Borgerlige passer fint sammen, ikke? Formanden er en talentfattig arkitekt. Se bare hendes hjemmeside. Amatøragtig. Derfor vil hun ind politik. NB opildner til had på fremmede. Formanden vil aldrig blive dygtig arkitekt og heller ikke dygtig politiker, fordi hun ganske enkelt ikke er begavet. Hun minder sådan om tidligere formand for DF både i udseende og væsen.

    I gamle dage mindede USSRog USA om hinanden på en ganske interessant måde. Det gør du og NBs formand også. Modsætninger mødes, men de kan også indeholde hinanden.

  47. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Den største fortaler for borgerløn for tiden er Lars Seier Christensen, Lisbeth. Her har I noget til fælles. “Den såkaldte “socialist” og milliardæren, interessant.

  48. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Lisbeth hvad var det du/I kaldte Løkke. Citat “Vi har ikke brug for en Voodoo-præst fra Græsted.” Citat slut.
    Danmark har ikke brug for had og heller ikke dårlige arkitekter i politik.

  49. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Liberalister støtter op om borgerløn fordi de mener det vil udvide uligheden. Af den simple grund at de ønsker en lavere ydelse. Så intet “interessant ” ved det. Deres ide om borgerløn svare til foodstamps i USA, og bliver ikke indført da de er for få.

    Citat ikke af undertegnede. Man Danmark har ikke brug for islandske arkitekter eller uddannet her. Kun danske..rosa er jo radikal. Landets mest forhadte parti.

  50. Af Z. Za

    -

    Jan Petersen: Jeg synes, du skulle lade dig genindlægge på den næste ledige psykiatriske énmandsstue, så du kan blive færdigbehandlet for din paranoia.
    Det kan virkelig ikke være rart for hverken dig selv, din familie (hvis du ellers stadig har en sådan, og som stadig ser dig en gang eller to om året) eller personer i din daglige omgangskreds, hvis du endnu har en sådan.
    Den video, du linker til, er jo af en så dårlig teknisk kvalitet, så det kun er hallucinerede, clairvoyante eller andre med helt specielle non-terristriske evner, der vil være i stand til at konstatere og genkende faktuelle objekter – ja end ikke en hel flok afrikanske elefanter.
    Men i din specielle psykiske tilstand kan du sikkert se og ikke-se lige præcis det dit subjektive ego tilsiger dig.
    Så selv om der er alt for få pladser på de danske psykiatriske hospitalsafdelinger, så forsøg alligevel om du om du ikke kan blive genindlagt og blive færdigbehandlet. – Jeg vil tro du skulle have en fair chance, hvis du henvender dig i akut modtagelsen, hvor fagpersonerne straks vil kunne se og høre, hvor alvorlig din tilstand og situation er.
    Venlig hilsen og god bedring.
    Z. Z.
    PS. Titan har et smeltepunkt på 1668 grader C og et fordampningspunkt på 3287 grader C. så selv motorer af titan vil let kunne forsvinde, når et stort passagerfly med tanke fyldt med brændstof styrter lodret til jorden med en fart på 600 – 1000 km/h.

  51. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt lidt apropos psykopater – et noget mystisk for- og efternavn:
    Af Z. Za – 7. juni 2017 2:32

  52. Af Jan Petersen

    -

    Bortset fra det – så ved jeg da godt, at de videoer – jeg henviser til – er yderst chokerende nyheder for mange. Hverken vist på DR, TV2 eller andre mainstream fake news outlets. Der må være noget galt! Så helt enig – mine skriverier og link henvisninger pisser mange af – hvilket egentlig også er formålet. Vågn op til den virkelig verden – og lad Tom & Jerry bare være tegnefilm sammen med 9/11 og andet iscenesat fake SHIT. Men lær selv lidt om hvordan man gennemskuer det fake SHIT 🙂

  53. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “I øvrigt lidt apropos psykopater – et noget mystisk for- og efternavn:”

    Psykopat og paranoia mv har intet med et navn at gøre, men tankeprocessor. Såsom konspirationer mv. Look up fake reality…
    🙂

    Men chemtrails er virkelige nok! Regeringer med muligheden, nægter blot alle at gøre det mod naboer.. Såvel som at der er flere borgerlige psykopater end røde..

  54. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt et kort klip fra en CBS 60 minutes video der viser, hvordan man iscenesætter krig på basis af fake news – se video og bliv lidt klogere, god fornøjelse 🙂

    “Nayirah False Flag Testimony”
    https://www.youtube.com/watch?v=bhGl03QFUi4

  55. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Lisbeth skriver kl. 22.54 den 6. juni. “Borgerløn nu”. Et uldent svar kommer 1.57 den 7. juni 2017.

    Lisbeth er selv arkitekt, derfor denne hævntogte mod min person. Jeg har undervist mennesker som Lisbeth i mange år. De har ikke alle bestået deres afgangsopgave. Man består ikke afgangsopgaven på Arkitektskolen, når man er dårlig. Det er vilkårene.

    Den største fortaler for borgerløn er Lars Seier Christensen og Saxo Bank.

    Der er ikke nogen, der kopierer dig Lisbeth. Du er ikke venstreorienteret. Du er fra Nye Borgerlige. Du bruger bloggen til din politik.

    Lisbeth ved, at jeg ikke er radikal. Lisbeth skifter mening i et væk. Lisbeth tilhører det aller yderste højre.

  56. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Hævntogt skulle der stå.

  57. Af J. Hans en

    -

    AF GERD ANDERSEN – 6. JUNI 2017 20:32
    “Tag den smøg ud af kæften og se at blive voksen knægt !”

    Er det en smøg han har i kæften?

  58. Af Lars Toft

    -

    Jan Petersen.
    Du ved INTET om fly eller fysik med de udtalelser du kommer med. Sæt dig nu lidt ind i stoffet i stedet for at udbasunere internettets chokhistorier. Generelt et stort problem på disse blogs og også derfor jeg stort set aldrig kommenterer noget . Dumheden har tilsyneladende ingen nedre grænse. Til din information styrtede en MD-80’er ned i Floridas sumpe i et lodret dyk og ramte overfladen med ca. 900 km/t. Intet er nogensinde fundet fra den flyver igen. Prøv at google lidt på Amerijet og oxygen generators så kan det være at din forstand kommer lidt på ret kurs. Det lader til at du har din viden udelukkende fra internettet så det skulle ikke tage dig lang tid. Og nej…..en flymotor kan ikke modstå atombomber. Det er ikke hele motoren det er lavet af titanium. Iøvrigt var emnet på bloggen noget om god og nødvendig vold, så spar os andre for de sædvanlige konspirationsteorier.

  59. Af J. Hans en

    -

    Vold skaber vold.
    Vores forbrydelser i Afganistan, Iraq og Libyen har skabt terror.

    http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/jeremy-corbyn-poll-foreign-policy-terrorism-british-voters-agree-majority-latest-a7776276.html

  60. Af Bjørn Danh

    -

    JAN PETERSEN – 6. JUNI 2017 19:09

    UA93 blev skudt ned af de 2 F-15 Eagles, som fløj CAP over NY 9/11

    Alle crash efterlader stumper. Se blot lockebie.
    Selv rumfærgen Columbia, som brændte op i atmosfæren, efterlod vragrester!

    Og, Caspar, der er INGN god vold!

  61. Af Bjørn Danh

    -

    LISBETH SØRENSEN – 6. JUNI 2017 23:45

    Yup!

    HELLsinor kommune sender deres stakkels gentagne gange i “praktik” (slaveri).
    En veninde belv sendt i “praktik” 3 gange sidste år!!!
    I kommunale og statslige virksomheder!!!
    Har lige anmeldt Hells Kom til politiet 🙂

  62. Af Bjørn Danh

    -

    Og Syrien, JH 🙁

  63. Af - Niller

    -

    Apropos retten til at have våben til eget forsvar – kig til USA og bliv forhåbentlig klogere.
    Jeg har ikke tal på hvor mange skolemassakrer på uskyldige elever og lærere der har været, ligeledes har der også været massakrer i indkøbscentrer og lignende steder hvor en eller anden syg person har ladet sine frustrationer få frit løb med et våben i hånden.
    Og den sidste episode i Orlando / Florida hvor en 45 årig mand gik amok og dræbte fem eks-kollegaer i det firma hvor han fornylig var blevet fyret fra- fortæller vel alt om var farligt det er at have en våbenlov der giver ret til at have våben til selvforsvar.
    Herhjemme mindes jeg også at der har været episoder hvor hjemmeværnsfolk har brugt deres våben til drab på privatpersoner ,samt at der har været flere tilfælde hvor der er stjålet våben som de har haft liggende i privaten.( eks. Våbnet fra attentatet ved krudttønden)
    Våben skal kun bæres af politi og militær i forbindelse med at varetage de opgaver som bliver dem tildelt.

  64. Af j nielsen

    -

    “Danskerne bør have ret til at forsvare sig med skydevåben.”

    Og håndgranater. Der er situationer, hvor selv en Kalashnikov kommer til kort.

  65. Af Bjørn Danh

    -

    Har lige købt en aflagt M1 Abrams tank, JN.
    I morn står den på 1 let slidt dansk børnemyrdende F-16

    😉

  66. Af Bjørn Danh

    -

    “Vores forbrydelser i Afganistan, Iraq og Libyen har skabt terror.”

    Nej JH, ikke terror, hævnangreb

    Terroren begås af piloterne i F-16, F-15, F/A-18, Panavia Tornado
    udkommanderet af vestverdenens kristne ledere

    🙁

  67. Af J. Hanse n

    -

    Der skriver uanede mængder af nonsens.
    Som sædvanligt.
    Når lavadelen blandt den yderste højrefløj ruller sig ud.

    Sagen er ret klar.
    En minister skal overholde lovene.
    Er hun uenig i loven.
    Så må hun arbejde for at få den lavet om.
    Ikke overtræde den.
    I øvrigt så er Støjberg fuldstændig ligeglad med de såkaldte barnebrude.
    Hun sender gladeligt børn hjem til tortur og død.
    Men hun så en chance for at ydmyge og neværdige nogle forsvarsløse mennesker.
    En sådan chance lader Støjberg ikke gå fra sig.
    Og samtidig kunne hun tale til højrefløjens indre svinehund.
    Og score nogle billige points.

  68. Af Hr. J H.

    -

    Der skriver uanede mængder af nonsens.
    Som sædvanligt.
    Når lavadelen blandt den yderste højrefløj ruller sig ud.

    Sagen er ret klar.
    En minister skal overholde lovene.
    Er hun uenig i loven.
    Så må hun arbejde for at få den lavet om.
    Ikke overtræde den.
    I øvrigt så er Støjbe rg fuldstændig ligeglad med de såkaldte barnebrude.
    Hun sender gladeligt børn hjem til tortur og død.
    Men hun så en chance for at ydmyge og neværdige nogle forsvarsløse mennesker.
    En sådan chance lader Støjb erg ikke gå fra sig.
    Og samtidig kunne hun tale til højrefløjens indre svinehund.
    Og score nogle billige points.

  69. Af Anders Hansen

    -

    Hold op en gang sludder!
    CS hylder folk der ikke bliver paralyseret af deres (velbegrundede) angst i et terrorangreb- men som tager initiativ til at modgå volden der bliver påført dem- med vold. Er det forkert at slå terrorister ihjel- eller til pindebrænde når de udfører deres ugerninger?? Vel er det ej.

    Så skriver du “Politikere, journalister, intellektuelle og andre højtstående elitære personligheder bør være gode eksempler og rollemodeller.” Gode eksempler og rollemodeller for hvad? At stå helt stille og vente på slagterkniven?

    Ansvarlighed, forsvarlighed, forstandighed, samvittighed, moral og etik hr. C.S.!

    Politikere, journalister, intellektuelle og andre højtstående elitære personligheder bør være gode eksempler og rollemodeller.
    Ellers vil man med typer som C.S. dyrke og avle mere had, vrede, mistillid og mistænksomhed blandt borgerne i et ellers fredeligt samfund.
    Vi skal holde og stå sammen uanset baggrund.

  70. Af Flemming Lau

    -

    Vi ved hvem fjenden er. Nu er det tid til at hvæsse” knivene!”

  71. Af Bjørn Danh

    -

    “Vi ved hvem fjenden er. Nu er det tid til at hvæsse” knivene!”

    Sagt af en rigtig jøde 😉

  72. Af Flemming Lau

    -

    Sagt at en der hverken er jøde eller national!

  73. Af Bjørn Danh

    -

    kyllingen har før sagt han er jøde tsk tsk tsk 🙂

  74. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Det er tydeligt at vore reaktionære konservative og andre lidt mere specielle typer vejrer morgenluft, nu hvor politistaten omsider er indenfor rækkevidde – den gode politistat – naturligvis, hvor gode politifolk øver god vold mod dem der øver ond vold. Hvor svært kan det være?

    Man bruger rigtig mange penge på bygning af politiskoler og uddannelser af politifolk. Det skal vi have meget mere af. Når de nye gode politifolk kommer på gaden, vil de indfange mange flere terrorister og lignende, og der vil blive brug for mange flere fængsler – plus det løse. Det bliver dyrt.

    Der bliver ikke råd til eventuelt forebyggende arbejde, der kunne hindre volden i at opstå og udvikle sig. Vi kan jo ikke få råd til det hele, siger visse politikere. Vi må nøjes med – politistaten. Er det nu en god idé?

  75. Af J Hanse n

    -

    Sagen er ret klar.
    En minister skal overholde lovene.
    Er hun uenig i loven.
    Så må hun arbejde for at få den lavet om.
    Ikke overtræde den.
    I øvrigt så er Støj berg fuldstændig ligeglad med de såkaldte barnebrude. Hun sender gladeligt børn hjem til tortur og død.
    Men hun så en chance til at ydmyge og nedværdige nogle forsvarsløse mennesker.
    En sådan chance lader St øjberg ikke gå fra sig.
    Og samtidig kunne hun tale til højrefløjens indre svinehund.
    Og score nogle billige points.

  76. Af - Niller

    -

    Apropos retten til at have våben til selvforsvar- kig mod USA og bliv forhåbentlig klogere.
    I Orlando / Florida gik en 45 årig mand forleden amok og dræbte fem af sine eks-kollegaer i det firma hvor han fornylig var blevet afskediget fra.
    Så galt kan det gå – så ingen våben i private hænder- den del af en beskyttelse må vi overlade til ordensmagten.

  77. Af Flemming Lau

    -

    En ting er sikkert, der kommer aldrig fjendtlige støvler på amerikansk jord og hvorfor.?
    Fordi de fleste amerikanere er beredte med personlige våben! Men vi kan jo også se mod Israel. Der får en terrorist max ramt på 2 før han selv er uskadeliggjort af beredte borgere! Og % for utilsigtede hændelser er langt lavere end i Frankrig og Finland! Og i Danmark, må man ikke engang lave sig en slangedasker uden en våbentilladelse. Men så vi kan måske få terroristerne til at dø af grin, og derved har vi jo rene hænder!

  78. Af Niels Peter Lemche

    -

    Ja, Casper, niveauet daler som sædvanlig; men egentlig må det også ske, når der er en lille gruppe IS-sympatisører aktive her — med alle der rigtig “danske” navne, Sørensen, Bjørn, Hansen m.fl.

    Der er i et samfund som vores to modsatbevægende retninger: Den ene er den , der har haft overhånd i en længere årrække og som i det væsentlig handler om at passivere befolkningen ved at fratage den muligheden for at forsvare sig — på alle niveauer. Politiet er en hovedkraft i denne bevægelse, fordi politiet som alle korps af denne art vil have monopol på voldsanvendelsen. Det kan der siges meget godt til forsvar for; men det betyder, at borgerne forvandles til slagtekvæg, når det bryder løs, ude af stand til at forsvare sig, hvis politiet ikke er til stede.

    Og så er der den modsatte retning, som er nok så kendt fra USA, men i virkeligheden bygger på princippet om, at frie mænd skal kunne forsvare sig selv. Derfor var frie mænd i gamle dage bevæbnede, normalt med kårde eller sværd. Det var simpelthen et krav endnu i 1700-tallet. Men frie mænd er der ikke behov for, siger mand, i en moderne stat, hvor staten garanterer borgerens sikkerhed.

    En gang da jeg var i Jerusalem (vist i 1985) sprang der tre palæstinensere ud af en varevogn på King Georges Street midt i byen og gav sig til at skyde vildt omkring. Dum idé! Enhver handlende i gaden havde kanonen liggende under disken, og de tre palæstinensere blev øjeblikkelig plaffet ned uden at have nået at gøre stor skade. Jeg var kommet forbi en times tid inden, og kom igen senere på dagen. Der var en del nye skudhuller i muren.

    Men det korte af det lange for emnet for din blog er: Hvis det offentlige, dvs. politiet, kan sikre mod terroren, er det fint nok. Bliver der flere og flere tilfælde, hvor de ikke kan det, så vil kravet komme om genbevæbning af menigmand.

  79. Af - Niller

    -

    At de fleste amerikaner er beredte med personlige våben- hjalp ikke meget da en ung afghaner for et år siden gik amok og myrdede 49 unge på en natklub i Orlando .

  80. Af Hr. J H.

    -

    AF – NILLER – 7. JUNI 2017 19:04
    “At de fleste amerikaner er beredte med personlige våben- hjalp ikke meget da en ung afghaner for et år siden gik amok og myrdede 49 unge på en natklub i Orlando.”

    Nej.
    Og der myrdes meget få i USA på grund af islamist terrorisme.
    Hvor imod der myrdes i tusindevis af mennesker i USA hvert år.
    Fordi fortrinsvis højreekstremister vælter sig i våben.

  81. Af Flemming Lau

    -

    Bataclan og Orlando var et wake up call! Ingen havde desværre fantasi til at forestille sig at nogen ville dem ondt inden angrebet. Det tror jeg er slut nu for USA og Frankrigs vedkommende. Det kan undre at i Storbritannien har 90 % af betjentene kun knipler. Det kostede 2 betjente livet, i de 2 sidste anslag. Havde betjenten haft et tjeneste våben, var terroristerne stoppet på London Bridge.

    Bedre sent end aldrig kan man sige, så var udmeldningen klar i Grundlovstalerne. “Der er nogen der vil os det ondt!” Det har betydet at det mentale og sikkerhedsmæssige beredskab i den grad er blevet skærpet, hvilket kan kan forvisse sig om ved at følge regional TV. Bare i den kommende weekends festivaler og andre arrangementer med mange mennesker, er der øget fokus på sikkerhed, så må man bare håbe at det kan afskrække målrettede terrorister! Især må man håbe at der er et par bevæbnede civilbetjente i mængden!

  82. Af Bjørn Danh

    -

    Så filmen Armadillo. Rystende!

    I er ikke soldater, men lejemordere, som arbejder for USA, C og J.
    I er kryb!
    Føj for satan!

    Skal ikke forstyrre mere på jeres blogs, krigskakkerlakker.
    Betragter jer ikke som menneskelige væsener.

  83. Af Bjørn Danh

    -

    OBS! Allersidste!!!

    R ved at afslutte min roman om vestens forbrydelser i Asien/MØ.
    Omskriver lige kapitlet om Afghnstn.!

    Skal være en sand fornøjelse at lade Taliban give jer den hvide skjorte C J

    🙂

  84. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Bjørn Danh
    Forventer du et stort salg “Bjørn”?

Kommentarer er lukket.