Var angrebet i London dråben der fik bægeret til at flyde over?

Af Caspar Stefani 54

 

I Premierminister Mays tale til den britiske befolkning, dagen efter endnu et barbarisk angreb begået af jihadister sagde hun, at man havde været for blødsøden overfor den ekstremistiske islam. En tale, der egentligt bare fik mig lyst til at sige: tak. For endnu engang viser May, at hun tager folks bekymringer seriøst. Vi ser færre og færre spille John Lennons “Imagine” efter at uskyldige får skåret struben over. Vi har fået nok, og nu virker det ikke længere, at benytte sig af hashtags og floskler. Vi er i krig, og nu er det på tide vi begynder at affinde os med præmissen, skønt den er ubehagelig, og vil lede til ubehagelige beslutninger.

“Our society should continue to function in accordance to our values, but when it comes to taking on extremism and terrorism, things need to change.” Sagde Theresa May efter angrebet. Nok er nok, og lad os håbe, der sker handling.

Tryk avler som bekendt modtryk. Og efterhånden som terrorangrebene hober sig op, vil der i samfundet danne sig et modtryk, såfremt vores politiske ledere ikke reagerer med rettidig omhu. Det modtryk kan blive meget ubehageligt, og eksempelvis resultere i, at højreekstremismen vil komme på fremmarch nok engang. Ikke som nationalpopulister der anerkender demokratiets spilleregler, men som i kontraekstremister der vil begynde at benytte sig af samme feje angreb som terroristerne.

I al den snak om højreekstremisme synes jeg altid, det er vigtigt at nævne, at det ikke nytter noget at udråbe folk som racister, for hvis det her går rigtig galt, og de rigtige racister kommer på banen, har vi forplumret det ord i sproget, der beskriver deres ideologi. Så tænker folk “Nå ja, det sagde de også om DF”.

Som May beskrev i talen, så er der sket fremskridt i kampen mod terrorisme. Det britiske politi afværgede i 2016 hele 12 terrorangreb. Og det tog blot 8 minutter for politiet at nedkæmpe islamisterne, som er født og opvokset i blandt os, men ikke desto mindre er klar til at gå i døden for at opnå deres mål: Kalifatet. Frygt og splid er ikke målet, men det er et af deres midler.

Premierministeren sagde videre, at der er for meget tolerance overfor ekstremisterne. Den britiske sikkerhedstjeneste overvåger p.t. 3000 islamistiske fundamentalister, imens at titusinder af islamister er registreret. Har vi mon ressourcer nok i Danmark til at overvåge dem vi har herhjemme, når politiet og sikkerhedstjenesterne ikke engang har ressourcer nok i Frankrig og Storbritannien? Hvor ofte hører vi, at terroristerne var kendt af politiet i forvejen? Og at de havde en kriminel baggrund?

“While we have made significant progress in recent years, there is to be frank, far too much tolerance of extremism in our country. So we need to become far more robust in identifying it and stamping it out across the public sector and across society. That will require some dif<icult and often embarrassing conversations, but the whole of our country needs to come together to take on this extremism, and we need to live out lives not in series of separated and segregated communities, but as one truly United Kingdom”

May kalder på, at der skal træffes nogle ubehagelige beslutninger. Man kunne håbe, at man i højere grad vil gør det sværere at drive en moské, der prædiker had og sharia. At man udviser kriminelle indvandrere og asylansøgere. For om jeg begriber, hvorfor man holder hånden over mennesker, der ikke engang er statsborgere! Og når folk siger: ”jamen, ingen vil tage i mod dem”. Så siger jeg, at det kan vi betale os fra. Det kan sagtens lade sig gøre. For hvad mon Somalia vil sige, hvis vi truer med at trække vores til landet, såfremt de ikke tager imod deres egne statsborgere?

Selvom truslen ikke kan fjernes helt, så kan den begrænses. Og det er bedre end det man gør nu. Fortalere for sharia, islamister, kriminelle tilflyttere skal ”skride af helvedes til”, som Villy Søvndal engang sagde om Hizb ut-Tahrirs medlemmer.

Politiet er også et område der må prioriteres. Vores betjente er overbebyrdet med bevogtningsopgaver, og man ser sig nødsaget til at indkalde politi fra hele landet, til at løse opgaver i hovedstaden. Det er en vigtig opgave, for vi har behov for et stort beredskab, der er klar til at håndtere og nedkæmpe terrortruslen, hvis eller når den opstår. Vi har ikke set den sidste Omar Abdel Hamid El-Hussin. Vi bør nok også begynde at vænne os til tanken, om at vi kommer til at trække på forsvaret, til at at aflaste politiet.

En væsentlig ting vi ikke må glemme i kampen mod den radikale islamisme er, at det kan godt være, at det er et fåtal der er rede til at slå uskyldige ihjel for at opnå kalifatet. Det oversete problem er, at vi har en stor gruppe af mennesker i Europa, der godt nok ikke vil slå ihjel for at nå deres mål, men som stadig ser sharia gennemført. Som ikke mener, at det bør være lovligt, at være homoseksuel. Som ikke går ind for ligestilling, og hvis tolerance overfor demokratiet stopper så snart den går imod deres Allahs ord. Vi bør hjælpe de muslimer, der kæmper kampen for at reformere islam, og vi bør ikke forsøge at favne alle. Fravælger man de værdier som vores samfund er bygget på, fortjener man ikke dialogkaffe. Da har man valgt side, og så skal man mærke konsekvenserne. I Danmark er der plads til meget, men ikke alt og alle. Langt fra.

Lad os håbe, at Mays tale bliver starten på et paradigmeskift i kampen mod radikal islam. For jeg er træt af tomme taler. Træt af udenomssnak. Træt af “imagine” og fredssymboler. Jeg forstår, at det er en måde at håndtere situationen, men derfor må man indse, og det er altså handling der skal til, efter vi har sørget over vores døde.

For såfremt vi fortsætter som vi plejer, frygter jeg konsekvenserne af det modtryk, der efterhånden vil opstå. Og de mange uskyldige der skal lade livet, fordi man ikke forholder sig til den nye situation. Lad os ikke glemme, hvor langt terroristerne allerede er nået. I Frankrig er der fortsat undtagelsestilstand. I Storbritannien og Belgien har man soldater på gaden. I Danmark må vi bevogte jødiske institutioner. Og stadig er vi i gang med at diskutere hvorvidt det har noget med islam at gøre. Det ville være komisk, hvis ikke det var så sørgeligt.

Lad os håbe, at May trodser de dårlige meningsmålinger, og vinder et stærkt mandat overfor gammelkommunisten Corbyn, til det britiske valg. Det har både Storbritannien og Europa brug for,

 

54 kommentarer RSS

  1. Af Henrik Thor Christensen

    -

    Det bæger har flydt over i 10 år nu hos alle der bare har lidt fornuft i hovedet – det ender med at Glistrup får profetstatus, det er snart 50 år siden han advarede mod invasionen fra Islam i Europa!!!

  2. Af Hr. J H.

    -

    Var angrebet i London dråben der fik bægeret til at flyde over?
    Skriver Stefani.

    Næ.
    Kun brage snak.
    Vores forbrydelser og statsterror i Afganistan, Iraq, Syrien og Libyen har skabt modterror.

    http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/jeremy-corbyn-poll-foreign-policy-terrorism-british-voters-agree-majority-latest-a7776276.html

  3. Af ole hansen

    -

    Det er rigtigt at islamistisk terror er vokset til et alvorligt allestedsnærværende problem.
    Og det er en kæmpeskandale at EU, merkel og regeringen samt tv-stationerne osv. fortsat går ind for at millioner af afrikanske og arabiske migranter skal have lov til at slå sig ned i Europa, endda oftest med større rettigheder fra dag 1 end europæerne. (mht. boliger, jobs, penge, pensioner, velfærd og sundhedspleje mv.) Det er en mas se – ind vandring som er ved at udvikle sig til en regulær inva sion og besættelse. Og utallige Europæere er allerede ofre for den kriminalitet, de terroraktioner, de sygdomme og de nedskæringer/skatteforhøjelser/velfærdsforringelser der følger med. Alligevel fortsætter EU med at fragte migranter fra Afrika til Italien og Grækenland. (ved brug af store færger)

  4. Af Hr. J H.

    -

    Sagen er ret klar.
    Hvad angår de såkaldte barnebrude.
    En minister skal overholde lovene.
    Er hun uenig i loven.
    Så må hun arbejde for at få den lavet om.
    Ikke overtræde den.
    I øvrigt så er Støjberg fuldstændig ligeglad med de såkaldte barnebrude. Hun sender gladeligt børn hjem til tortur og død.
    Men hun så en chance til at ydmyge og nedværdige nogle forsvarsløse mennesker.
    En sådan chance lader Støjberg ikke gå fra sig.
    Og samtidig kunne hun tale til højrefløjens indre svinehund.
    Og score nogle billige points.

  5. Af Hr. J H

    -

    AF – NILLE R – 7. JUNI 2017 19:04
    “At de fleste amerikaner er beredte med personlige våben- hjalp ikke meget da en ung afghaner for et år siden gik amok og myrdede 49 unge på en natklub i Orlando.”

    Nej.
    Og der myrdes meget få i USA på grund af islamist terrorisme.
    Hvor imod der myrdes i tusindevis af mennesker i USA hvert år.
    Fordi fortrinsvis højreekstremister vælter sig i våben.

  6. Af P Christensen

    -

    “Det bæger har flydt over i 10 år nu hos alle der bare har lidt fornuft i hovedet”
    skriver en læser.
    Multiplicer gerne med faktor 3…

    Problemet er at folketingspolitikere generelt ikke har megen fornuft i hovedet.
    For slet ikke at tale om dem, der igen-igen stemmer på dem.

    Problemet er mangel på praktisk erfaring fra det virkelige liv.
    Vi er styret af teoretikere og teknokrater.

  7. Af Finn Bjerrehave

    -

    At blive træt af noget, er at give de andre gode kort på hånden,og den Konservative ånd og holdning, smuldrer i hænderne på Papegøje.
    Først rigspolitichefen so snød os alle, med kun at give opgaver til vennerne, udenpå konsekvens,Derefter pensionisten som malede sit hus blåt som Konservatov farve, og selvfølgelig skal manden i fængsel, men Immanen som i Århus ville slå Jøder ihjel, uden konsekvenser, han malede kun med terror, ligesom vi sender penge til Palæstinænsere som også vil slå,Jøder ihjel, og Hitlers onde gerninger fortsættes.
    Konservativ siden 1957 .Finn Vig

  8. Af Jørgen Hammel

    -

    Jeg er faktisk helt og aldeles enig i alt hvad du siger her (så vil en eller anden fyr i velour-rullekrave med tallerkenrække og stålindfattede briller venligst lade være med at kalde mig radikale-venstre støtte eller socialist) pånær ét: Hvorfor bliver der talt ned til folk der insisterer på at stå sammen og synge det åbenbart i visse kredse meget forhadte nummer “Imagine”?
    Samtidig med at vi styrker politiets indsats, kommer af med mennesker der ikke vil vores værdier, arbejder på at få hjemsendt samme osvosv., er det jo stadig vigtigt at de resterende af os står sammen, inklusive indvandrere der trods religiøst tilhørsforhold sagtens kan se lyset i det europæiske tankegods. Det i sig selv er en væsentlig del af terrorbekæmpelsen, og er på ingen måde diametralt modsat det at gøre en agressiv indsats overfor mørkemændene. Thi, skærer vi alle over en kam er vi ikke bedre end laveste fællesnævner indenfor de rækker, og resultatet er at der altid vil sidde ultrarabiate springfrøer både i det islamistiske miljø, såvel som blandt danske yderligtgående.

  9. Af Niels Larsen

    -

    Det er flydt over for længe siden.

    Jeg er klar til væbnet kamp mod islam – også på danske gader.

  10. Af Hr. J H

    -

    AF NIELS LARS EN – 7. JUNI 2017 20:19
    “Jeg er klar til væbnet kamp mod islam – også på danske gader.”

    Nå er du det. Buksemarius.
    Du har det hele i munden.

  11. Af Niels Peter Lemche

    -

    JH, hvis Larsen er klar til kamp, har han overtrådt våbenloven. Så det er en interessant melding fra ham. Han er nok mest klar til at gå igang med øllerne foran fjernsynet.

  12. Af Niels Peter Lemche

    -

    JH, hvis Larsen er klar til kamp, har han overtrådt våbenloven. Så det er en interessant melding fra ham. Han er nok mest klar til at gå igang med øllerne foran fjernsynet.

  13. Af Kai Michu

    -

    Du virker meget intelligent…

  14. Af Hr. J H

    -

    AF NIELS PETER LEM CHE – 7. JUNI 2017 20:35

    Helt enig.
    Det er også mit indtryk.
    Jeg betragter ham dog som værende uskadelig.
    Men mon ikke PET holder lidt øje med ham.

  15. Af N Jensen

    -

    Hm.

    Hvis du mener hvad du skriver, ville det logiske jo være, at K koblede sig på den kommende

    S DF regering. Måske kan det stadig nås.

  16. Af Jan Petersen

    -

    At politikere lyver dobbelt op – i forbindelse med et valg – er vel ikke just nogen nyhed. Efter valget er alt business as usual – hvilket formentlig betyder . . . almen kaos og opløsning . . . og her kommer “tryk avler et modtryk” ind i billedet. Gadens parlament tager over, og lidt ude i horisonten . . . folkets nødråb om en stærk leder !

  17. Af peter kocsis

    -

    NIELS l ARSEN:

    “Jeg er klar til væbnet kamp mod islam – også på danske gader.”

    Vi må håbe at PET holder et vågent øje med denne sindsyge ekstremist der er klar til terror.

  18. Af peter kocsis

    -

    NIELS l ARSEN:

    “Jeg er klar til væbnet kamp mod islam – også på danske gader.”

    Vi må håbe at PET holder et vågent øje med denne sindsyge ekstremist der er klar til terror.

  19. Af Henrik Larsen

    -

    @Niels Peter Lemche:

    Udover at demonstrere den sædvanlige proportionsforvrængning fra venstre- og multikultifløjen, i og med du og andre afskriver folk, der erklærer sig parate til om nødvendigt med (væbnet) vold at forsvare sig (jeg tror, at det modsatte hedder apati, svær depression og bare angst) bombesprængninger, halshugninger og øvrige massakrer, som “ekstremister”, så er din følgeslutning, hvór du bramfrit erklærer denne parathed som værende i strid med våbenloven, jo helt befriende herlig skæv og skrupforkert, det er ren Morten og Peter på jura studiet. :-))

  20. Af Henrik Larsen

    -

    @Peter Kocsis:

    Ja, Peter, det er rigtigt, hold øje med dem, der vil forsvare sig, så kan det være at PET´s arbejdsbyrde falder, men jeg er dog ikke så sikker på, at forekomsten af terror gør det samme.

    Nu konkluderer du lynhurtigt, at den kære Niels er “klar til terror”. Hvordan kommer du frem til det? Tror du ikke snarere, at han erklærer sig parat til at FORSVARE sig mod terror, og det er vel ikke i sig selv terror, eller hvordan ser du det?

  21. Af ole krarup

    -

    Niels Larsen er klar til forsvare det samfund vi har. Et samfund, sammenhængskraft, høj grad af konsensus, som er vigtigt fundament for tillid folk imellem, fælles værdier, historie, og kultur binder os sammen. Islam er giftigt opløsningsmiddel i alt dette, og sammenhængskraften, tilliden eroderer hurtigere end isen på polerne smelter. Bare vent og se. Islam og vestlige værdier er uforenelige. Alt den repræsenterer er uden værdi for os. Se blot hvilke velfungerende samfund de har bygget med lovreligion som fundament, hvilke værdifulde bidrag de har ydet resten af verden. Vi holder os 100% fra deres verden, de holder sig 100% fra vores. Total adskillelse. Vupti-problem solved.

  22. Af Henrik Larsen

    -

    @Jørgen Hammel:

    Jeg tror nu, at personen klædt i velour, rullekrave og med stålindfattede briller ER radikal, men ellers kan jeg nu ikke se, at det gør dig til radikal at være enig med bloggeren?

    MEN, når du nu nævner “Imagine”, så synes jeg personligt, at der er tale om en hamrende god melodi med en ganske enkelt forfærdelig tekst, der både highlighter det store stofmisbrug i sluttredserne og i halvfjerdserne samtidig med at denne tekst i forhold til terroren er aldeles upassende defaitistisk og drømmende, hvilket mere end antyder, at de lystændende tekstafficionados og sørgende ikke forholder sig til virkeligheden.

    Det kan være, at denne “talen ned” stammer herfra..?

  23. Af Hr. J. Hans en

    -

    AF OLE KRARUP – 7. JUNI 2017 21:41

    For ikke så længe siden indsatte Niels Larse n et indlæg, hvor han lod os vide, at alle dem som han var uenige med, de skulle klynges op på Kongens Nytorv.
    Han ville dog ikke selv forestå det grove.
    Kun vejledning.

    Hvem er du egentlig Ole Krarup.
    Er du ham tossen som farer løs på andre personer til møder?

  24. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt som vanlig med kommentarsporet – lidt privat pisse territoriet af . . . og finde et moppeoffer . . . . total ligegyldig gang ævl 🙁

  25. Af Henrik Larsen

    -

    @Ole Krarup:

    Jeg tror nu, at bevisførelsen m.h.t. forenelighed med vestlige værdier ikke behøver yderligere dokumentation. Allerede ved den sprogbrug, som anvendes bredt af vore politikere, at vi er “modige”, og de er “kujoner”, er denne surrealistiske 180 graders mistolkning af årsag og virkning et vidnesbyrd om total angst og fortrængning, som allerede i praksis borteroderer en af vore grundlæggende frihedsrettigheder, samtidig med at folket via konventionerne pålægges at tolerere enorme byrder og pligter, der nærmest rangerende som højere end Grundloven og tættere på noget gudgivent “argumenteres” uforanderligt af politik og presse.

    Problemet er “bare” yderligere, at stemmerettigheder og adgang til vores velfærdssystem lige præcis er det, som islam har manglet, for at vokse eksplosivt – og helt uden behov for reformer, set fra muslimernes side, så de, der skulle træffe konklusionerne på erkendelsen af den muslimske samfundsideologis inkompabilitet med et vestligt demokratis værdier er – i stærkt stigende tal – ikke mindst muslimerne selv, et nærmest håbløst foretagende.

  26. Af Niels Larsen

    -

    Lemche

    Mig bekendt er der intet ulovligt i at erklære sig klar til væbnet kamp mod Danmarks fjender.

    Og islam er iflg. Koranvåset en svoren fjende af det danske samfund og dets indfødte beboere.

  27. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt en spritny artikel fra EB.dk om, hvordan terror underholdnings industrien holder sig selv beskæftiget med at lege “røver og soldater” om natten. Giver formentlig lidt ekstra klejner i kassen som natarbejde og muligvis ekstra afspadsering. Det er snart sommerferie, så begge dele er vel OK 🙂

    “Lige nu: Kæmpe terror-øvelse i København
    Øvelsen har været planlagt i et halvt år og gennemføres i samarbejde med Københavns Lufthavn.”
    http://ekstrabladet.dk/112/lige-nu-kaempe-terror-oevelse-i-koebenhavn/6698980

  28. Af happybrexit heimlich

    -

    Intet kan få Venstre folket og Socialdemokraternes bæger til at flyde over, de fik med vold og magt skubbet danskerne ind i EU, nu klamrer de sig til de velbetalte poster i EU: de er blevet levebrødspolitikere. At nogle tusinde mennesker går til i terroristattakker blæser de en lang march, disse hændelser kan klares med nogle krokodilletårer.

  29. Af Niels Larsen

    -

    Naturligvis findes der en løsning på det muslimske problem.

    Man kunne begynde med at forbyde islam – det turde være en smal sag iflg. Grundlovens §67, da islam notorisk virker ved og gennem vold, undertrykkelse og trusler.

    Et forbud mod vanviddet burde få mange af de herboende muslimer til at skride ud af landet. Resten af dem burde være til at holde et vågent øje med.

    Via et forbud vil vi også slippe for kvinder i sorte sække, moske-øjebæer og imam-brægen. Og ikke mindst Cekic’s ligegyldige dialogkaffe.

  30. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Kocsis har holdt sig væk fra debatten i et stykke tid, men tidligere forsvarede han konsekvent islamistiske terrorister. Det gør han stadig.

    Man må håbe, at FE og PET holder godt øje med hykleren…

  31. Af Niels Peter Lemche

    -

    NIELS LARSEN, nå, og hvad vil du så slås med? Tomme ølflasker? Så din bravado er ganske gratis og temmelig latterlig.

  32. Af Niels Peter Lemche

    -

    NIELS LARSEN, nå, og hvad vil du så slås med? Tomme ølflasker? Så din bravado er ganske gratis og temmelig latterlig.

  33. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    @Lemche

    Civilcourage er åbenbart gået af mode.

    Men nogle gange er det nok, at vise mod; man behøver ofte ikke at slås, hvis man viser, at man ikke er bange, for psykopater er meget ofte kujoner.

    Jeg reddede engang en ung kvinde fra, at blive voldtaget, ved ganske enkelt at ignorerere manden, der prøvede at trække hende ind i sin kassevogn, mens hun kæmpede imod.

    Jeg tog hende om skulderen og gik væk, mens psykopaten sydede af vrede. Han fulgte efter os et stykke vej, men turde ikke overfalde os, selvom han var en del større, end jeg er.

  34. Af Niels Peter Lemche

    -

    JAKOB SCHMIDT-RASMUSSEN, er det nu helt det, som Niels Larsen taler om? Jeg har på den anden blog sagt pæne ting om ølbamsen, der gik løs på tre bevæbnede mænd. Men det er ikke helt det samme som “parat til kamp”, som er et militærteknisk udtryk. I den højrenationale kontekst betyder det egentlig også noget andet, f.eks. i bøllebander at terrorisere anderledestænkende, som man så det i fortiden.

    Din reaktion kom sig ikke af, at du var parat til kamp, men det var en spontan reaktion hos et menneske, med hjertet på det rette sted, egentlig meget på samme måde som med ølbamsen på pubben.

  35. Af Niels Peter Lemche

    -

    JAKOB SCHMIDT-RASMUSSEN, er det nu helt det, som Niels Larsen taler om? Jeg har på den anden blog sagt pæne ting om ølbamsen, der gik løs på tre bevæbnede mænd. Men det er ikke helt det samme som “parat til kamp”, som er et militærteknisk udtryk. I den højrenationale kontekst betyder det egentlig også noget andet, f.eks. i bøllebander at terrorisere anderledestænkende, som man så det i fortiden.

    Din reaktion kom sig ikke af, at du var parat til kamp, men det var en spontan reaktion hos et menneske, med hjertet på det rette sted, egentlig meget på samme måde som med ølbamsen på pubben.

  36. Af Thomas Nielsen

    -

    Stort set samtlige terrorister bag de bestialske angreb Europa har oplevet de senere år er:
    A) Muslimer, især fra Mellemøsten
    B) Kendt af politiet i forvejen for volds- og bandekriminalitet
    C) Ny-radikaliserede i løbet af et eller flere fængselsophold eller gennem kontakt med imamer og moskeer i udlandet eller der hvor de bor

    Hvis den analyse er korrekt, så rummer den jo også nøglen til en løsning, såvel præventivt som reaktivt:

    A) Totalt stop for indvandring fra muslimske lande
    B) Udvisning af kriminelle asylansøgere/indvandrere/flygtninge. De der ikke kan udvises må interneres.
    C) Lukning af moskeer, skoler, klubber og andre institutioner hvor der prædikes mod vestlige værdier, ligestilling mellem kønnene, jøder, homoseksuelle, samt strenge fængselsstraffe og udvisning af imamer og andre ledende muslimer som tillader eller på anden måde står bag sådanne budskaber. De der ikke kan udvises må interneres.

    Så længe ingen af disse midler tages i brug, så får vi bare mere terror. Det er simpel, erfaringsbaseret logik.

  37. Af Niels Peter Lemche

    -

    Kære Caspar Stefani, en forklaring på mit syn på civil courage til JAKOB SCHMIDT-RASMUSSEN er strandet i dit filter. Hvis du ikke synes, at det er irrelevant — det er ikke særlig polemisk — må du da godt få det frigivet.

  38. Af Niels Peter Lemche

    -

    Kære Caspar Stefani, en forklaring på mit syn på civil courage til JAKOB SCHMIDT-RASMUSSEN er strandet i dit filter. Hvis du ikke synes, at det er irrelevant — det er ikke særlig polemisk — må du da godt få det frigivet.

  39. Af Niels Larsen

    -

    NIELS PETER LEMCHE

    Vær ganske rolig. Jeg har skam adgang til våben, der giver lyd fra sig. 🙂

  40. Af jørgen Hammel

    -

    @ HENRIK LARSEN,

    At blive stemplet som radikal eller værre skal ses i forhold til det jeg siger efterfølgende. Det jeg nævner først er et skjold imod tililende velourfolk og deres iver efter at sætte mig i fjendebås, fordi det forvirrer dem at jeg er enige med dem i så meget, uden dog at være det i alt.
    Imagine kan både høres som en naiv hippiesang, men også som en opfordring til at holde stædigt fast i fortsat at arbejde på en verden med mindre krig. Det er jo feks. derfor vi har NATO, og uanset hvad Lennon så mente da han skrev den, er det vel hver person der hører den som for sig selv afgør hvordan den skal tolkes.
    John Lennon har en vision om en verden hvor videnskab og fakta har overtaget verden. At der ikke er nogen religion er jo ikke ensbetydende med at der ikke er nogen Gud: Man har i sådan en verden enten påvist eksistensen af en sådan eller manglen på samme. Han beskriver også en verden hvor der ikke er hungersnød. Det er året rundt et hot emne hvordan vi tackler manglende ressourcer på jorden, og man anser det ikke som specielt hippieagtigt at fremme videnskabelig nytænkning vedrørende vanding i knastørre ørkenen, fremme erstatning af traditionelt kød med insektburgere mm.
    Egentlig ikke så frygtelig slemt og naivt når det kommer til stykket, men lad nu det ligge. Mit budskab har intet med Imagine at gøre, men snarere det at man forsøger at skabe en modsætning imellem at give terrorister fingeren og ikke lade sig skræmme ned i en skyttegrav hvor kun findes folk fra området omkring den lokale Superbrugsen, og så det at bekæmpe enhver der ikke deler vores europæisk/danske værdigrundlag på alle andre tænkelige måder: Med oplysning, militær, politi osv.
    Og når jeg siger alle ANDRE tænkelige måder, så er det fordi imagine-modellen også er en del af terrorbekæmpelsen fordi den handler om at holde hovedet koldt og dømme hver mand eller kvinde på hans eller hendes gerninger, og ikke tage millioner til gidsler for noget som få fjolser går og har gang i: Tørklædedamen i Netto og IS har ligesålidt at gøre med hinanden som Inger Støjberg har at gøre med Anders Breivik.

  41. Af Henrik Larsen

    -

    @Jørgen Hammel:

    Tak for svaret.

    For at tage din sidste bemærkning først, så er vi der helt uenige, for den tørklæde klædte kassedame har lige netop mere med terrorisme at gøre end Støjberg (forhåbentlig da) har med Breivik, da tørklædet er en efterlevelse af nogle af Koranens vigtigste anvisninger om “dem” og “os”, en visuel diskrimination i troende og vantro, samtidig med – frivilligt eller ej – en passiv opbakning til gerninger gjort ikke kun i islams navn men helt nøjagtigt efter Koranens anvisninger, for undersøgelse på undersøgelse viser jo, at et FLERTAL (og et stigende så) af vestlige muslimer ønsker en bogstavtro efterlevelse af Koranen.

    Jeg giver dig helt ret i, at det er hver enkelts ret at tolke “Imagine”, som de lyster, men du fremhæver jo selv passager om “ingen krige”, “videnskab” og “fakta”, hvor den hjemlige og øvrige, vestlige opposition til undertegnede i indvandrings og flygtninge sager tilsyneladende stadig agerer, som om penge (og mangel på samme) er det eneste, der forhindrer verden i at efterleve John Lennons ord.

    Alene U-lands hjælpen de seneste 60-65 år viser jo tydeligt, at penge ikke er nok, og ofte kontraproduktivt, hvis der ikke stilles krav om styreform. Husk på, at det ikke forhindrede flykaprerne fra 9-11 i deres gerning at være ganske veluddannede og -situerede, men hvad var de styret af?

    Så jo, fortolk “Imagine” som du vil, og som du helt sikkert også gør af indledningsvis sympatisk overbevisning, som jeg oprigtigt synes rigtigt meget tankegods lige fra Marx over RAF til dagens venligboere er funderet i, det er – igen, efter min mening – bare ikke foreneligt med virkeligheden og slet ikke med videnskab, hvorfor jeg gav dig mit “bud” på, hvorfor du og ligesindede blev “set ned på”, over tendensen til at hive netop denne sang frem, når krudtrøgen igen hev i næseborene.

  42. Af Niels Peter Lemche

    -

    NIELS LARSEN, det vil du have, hvis du er medlem af hjemmeværnet (dog uden ammunition), eller en del af forsvaret i øvrigt, eller jæger; men jagtvåben er ikke tænkt anvendt o en krigssituation, og det andet har jeg ikke hørt dig tale om. Ellers skriver du noget, som politiet måske gerne vil snakke lidt med dig om.

  43. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Henrik Larsen
    Din beskrivelse af radikale, beskriver afdøde radikale, de nye radkale er stangsmarte.

  44. Af jørgen Hammel

    -

    @HENRIK LARSEN,

    Tak for et sobert og velskrevet svar.

    Hvis du læser på tværs af alle aviser, Information undtaget, er der et hav af mennesker der gør sig kloge på hvad tørklædet mon kan betyde. Og rigtig nok er det lige nu mest in at mene at det er noget den arabiske kvinde tager på hver morgen med en stærk bevidsthed om at ville hæve sig over andre, samt at hun er sin mands slave. Det skal der sikkert være nogen der gør, og en masse andre der ikke gør. Jeg skal ikke påstå mig at være indehaver af facit, men det er vel som hvis det var os der rendte rundt i en FCK t-shirt i Saudiarabien fordi den betyder noget for os selv i forhold til hvor vi kommer fra, og så er der nogen for hvem den også betyder deres tilhørsforhold som hooligans.
    Herudover er tørklædet noget som kvinder gik med herhjemme en hel del mere end de gør idag, for ikke så mange år siden. Var man hader af kristne kunne man sikkert anføre at den var et symbol på at kvinder skulle udvise et kysk ydre funderet i kristendommen, og er man stor modstander af alt hvad der har med muslimer at gøre, vil man forsvare det og sige at det skam KUN var af praktiske grunde at etnisk danske kvinder bar tørklæde dengang Far til Fire var unge. Det afhænger helt af hvilken vinkel man ønsker sig, så tærklædet er et tag-selv-bord.
    Desuden finder jeg det fint hvis en butikbestyrer mener at han indenfor sit eget domæne ikke anser det som et problem hvis en kassedame bærer tærklæde, men det skal selvfølgelig af med det samme hvis han mener det ikke hører til i hans butik, uanset årsagen.
    På læreranstalter har det heller intet at gøre, på lige fod med kasketter og bøllehatte. Flid for sig, og fornøjelse for sig.
    Det er selvfølgelig i det offentlige rum ikke acceptabelt med hverken burka eller nihab. Vi har ikke maskeforbud for ingenting, og herindunder vil jeg mene at disse klædestykker hører.
    Men, jeg tror slet ikke vi havde haft alle de grå hår vi idag har i hovedet omkring integration, hvis vi for mange år siden fra første dag en udlænding kommer til Danmark, havde gjort det klart for dem at vi her til lands oparbejder en ret til overførselsindkomster – den kommer ikke af sig selv.
    Mht. Imagine: Penge er selvfølgelig ikke hele problemet, men når alt kommer til alt nok det største. Der skal der på samme vis som i det jeg skrev lige før også stilles krav. Hvis pengene ryger lige i lommen på en afrikansk diktator der kun deler ud til dem der er villige til at begå forfærdeligheder mod andre mennesker, ja så er folk villige til at tro på og gøre hvad som helst for at overleve.
    Og mht. 11/9, ja så er der jo blandt visse folk i Mellemøsten et ligeså stærkt had til Vesten, som der i Vesten er det i forhold til muslimer. De fleste terrorister vi hører om er nogle sociale udskud der både hører musik og drikker alkohol , og så er det vel nemmere at ryge over i kassetænkning hvor en gruppe er gode, mens andre er onde. Om der er samme tendens til social rang vs. kassetænkning i Vesten ville jeg håbe på ikke er tilfældet, fordi jeg opfatter det som en del af vort tankegods at kunne skelne lidt bedre.
    11/9-fyrene var måske veluddannede, men det er vist mere undtagelsen der bekræfter reglen.
    Efter min mening vifter man med det hvide flag hvis man opfatter terrorister som andet end nogle forbandede tabere som nogen har bildt ind hvordan kan rejse sig fra sumpen.
    Som sagt tolker jeg ikke Imagine som værende et specielt venstreorienteret nummer: Udbredelse af viden og løsning af verdens problemer med hungersnød og ressourcemangel er vel noget som alle fra Ole Sohn til Jonni Hansen (altså ham fra DNSB) et eller andet sted vel godt kan se en hvis fornuft i.
    Er man virkelig imod den sang er man også imod løsning af konflikter baseret på religion, så selvom det er en sang der handler om fred, ja så kunne jeg hurtigt finde noget fælt gammelt Røde Mor som er langt mere politisk og ikke spor neutralt.
    Jeg hører iøvrigt ikke til dem der tales ned til, da jeg aldrig har stået og sunget fredssange men jeg tror stadig på at det også er en del af kampen mod terror, på lige linie med at vise folk der insisterer på at være vort samfund til last en billet hjem.

  45. Af Niels Larsen

    -

    NIELS PETER LEMCHE
    Har du hørt om skytteforeninger?

  46. Af jan ulrik friis

    -

    “There’ll be bluebirds over
    The white cliffs of Dover
    Tomorrow
    Just you wait and see

    I’ll never forget the people I met
    Braving those angry skies
    I remember well as the shadows fell
    The light of hope in their eyes

    And though I’m far away
    I still can hear them say
    Bombs up…
    But when the dawn comes up

    there’ll be bluebirds over
    The white cliffs of Dover
    Tomorrow
    Just you wait and see

    there’ll be love and laughter
    And peace ever after
    Tomorrow
    When the world is free

    The shepherd will tend his sheep
    The valley will bloom again
    And Jimmy will go to sleep
    In his own little room again

    there’ll be bluebirds over
    The white cliffs of Dover
    Tomorrow
    Just you wait and see

    there’ll be bluebirds over
    The white cliffs of Dover
    Tomorrow
    Just you wait and see”

    J Mercer/Vera Lynn

  47. Af J. Hans en

    -

    AF JAKOB SCHMIDT-RASMU SSEN – 8. JUNI 2017 12:24
    “Kocsis har holdt sig væk fra debatten i et stykke tid, men tidligere forsvarede han konsekvent islamistiske terrorister. Det gør han stadig.
    Man må håbe, at FE og PET holder godt øje med hykleren”

    JSR forsvarer konsekvent zionistiske terrorister. Og nazister..
    Man må håbe, at FE og PET holder godt øje med hykleren.

  48. Af P Christensen

    -

    30ernes nazistiske Tyskland og nutidens islamisme har desværre mange fællesnævnere.
    Ligesom kun de færreste i Tyskland angiveligt var nazister,
    er der iflg. nogens opfattelse få kun rabiate muslimer.

    Men hvorfor går det så galt begge steder ?

    Eller fordi der er langt flere rabiate end antaget.
    Enten fordi den der tier samtykker.

  49. Af John Laursen

    -

    A .Merkel er ved at omdanne Tyskland til DDR, version 2.0.
    Den særligt ondartede politiker A. Merkel, er født og opvokset i DDR og er derfor opflasket med DDR-fascisme. Denne glødende globaliserings – og islamiseringsforkæmper og hendes EU er en pestilens for Europa og et søm i europæernes ligkister. I Tyskland terroriserer hendes Stasi-stormafdelinger, antifa, politiske modstandere. Voldelige overfald på tyske oppositionspolitikere som er imod EU og globaliserings- og islamiseringspolitikken, forekommer hyppigt. Ligesom ytringsfriheden har trange kår i Merkel-Tyskland.

    Forhåbentlig bliver hun og hendes medsammensvornes bande stillet til regnskab og straffet.

    Islam benytter sig af disse globaliserings – og islamiseringsforkæmpere og landsforrædere, fordi de er lette at manipulere med og tage røven på; I sit forsøg på at opnå magten og verdensherredømmet.

  50. Af jan ulrik friis

    -

    Et meget voldsomt overkill EU/M erkels plan at lade Mellemøsten og Afrikas milliader overløbe os!

    Danmark bryder sammen når islamisterne for mange, når det samtidigt går op for danskerne hvad der foregår, forudsigeligt at der kommer en dansk masseflugt, Danmark blive forarmet og ustabilt, ikke-vestlige indvandre pr person gennemsnitlig koster samfundet over flere millioner kr. netto.

    Islamisterne er ikke import af arbejskraft, det er danskerne der arbejde som slaver for at forsøge islamisterne, der er også grænser for hvad danskerne finder sig i, skal vi frivilligt gøre os selv til slaver for islamisterne, under verdens højeste skattetryk, og med kniven på struben, når vi udmærket ved, den dag de er mange nok bliver vi slået ihjel, at forudsigeligt der kommer en dansk masseflugt, snart går det hurtigt, en dråbe og bægeret løber over i panik!

    Danskerne blive for få til at opretholde et fungerende, velfærdssamfund, økonomisk sammenbrud og tydeligt borgerkrigen er ikke langt borte, Sverige et “godt” eksempel på hvor ondt det bliver inden undergang og game over!

    Absurde konventioner, der overtrumfer værtsnationens suverænitet på bekostning af at islamistiske kriminelle og terrorister der nu overtager nationalstaten.

    ““Our society should continue to function in accordance to our values, but when it comes to taking on extremism and terrorism, things need to change.” Sagde Theresa May efter angrebet. Nok er nok, og lad os håbe, der sker handling.”

    Ja der er nu brug for konkret handling, men indtil nu har det vist sig at være kun tomme ord, jeg frygter at May ligesom L økke der også i valgkampens hede gik i løftebrud, vælgerne gennemskuede May, desværre gennemskuede vi ikke L økke i tide, han er en af M erkels mange lakajer, derfor ligger vi nu under for M erkels planer, vi bliver fordrevet fra Danmark, forsvinder i verdenshistoriens største folkevandring, vi oversvømmes af fanatisk religiøse, EUs sekulære og demokratiske retsstater vil forsvinde!

  51. Af jan ulrik friis

    -

    ….i filter…..voldsomt overkill EU/M erkels plan at lade Mellemøsten og Afrikas milliader af islamister overløbe os……..

  52. Af John Laursen

    -

    Jan Ulrik Friis 11/ Juni 2017 10.29

    Et råd til dig og andre danske : Hvis i vil skrive indlæg, så lad være med at bruge Google som browser, brug en anden browser.

  53. Af jan ulrik friis

    -

    Ja “enof is enof” en ny browser, men der skal naturligvis handling bag orderne i UK såvel som Danmark, inden befolkning går i panik, danske skolebørn vil være i mindretal omkring 2040 sandsynligvis i masseflugt langt langt tidligere, danskerne er ved at blive en minoritet i eget land, Danmark er i opløsning, snart er Muslimerne i flertal, vi ved hvad det betyder at etniske danskere ikke får en jordisk chance op imod islam!

    Snart vil befolkningen gå i panik i masseflugt fra “velfærsstaten” Danmark.

    Islam har ført succesrige krige mod de teknologiske overlegen kristne, militær overlegenhed er ubrugelig mod en fjende, der ikke er en regulær hær, men en global masse bevægelse, der anvender lav våben teknologi, Frontex og konventions beskyttet immigration til at overskride grænser og etablere brohoveder blandt de vantro.

    Muslimerne vil gøre de vantro danskerne til anden rangs borgere, det er allerede sket, efterhånden blive Danmark under verdens højeste skattetryk, forarmet og ustabilt, de sociale udgifter vil eksplodere, den arbejdende indfødte danske befolkning vil blive for lille til at opretholde et fungerende, demokratisk velfærdssamfundet, kun et spørgsmål om kort tid til det økonomiske sammenbrud, den sekulære danske demokratiske retsstat er ved at forsvinde i en islamisk ideologi!

    Islams hensynsløse undertrykkelse under dække af være en religion, men tåler at sammenlignes med både Nazisme & Fascisme.

    Nazismen forlod Danmark i 1945, vi ønsker ikke disse onde år om igen, og slet ikke iform af islam!

  54. Af lisbeth sørensen

    -

    “Af P Christensen – 10. juni 2017 11:53
    “30ernes nazistiske Tyskland og nutidens islamisme har desværre mange fællesnævnere.
    Ligesom kun de færreste i Tyskland angiveligt var nazister,
    er der iflg. nogens opfattelse få kun rabiate muslimer.”

    Israels zionistiske jøder er nok en bedre nutidige fællesnævner her? Muslimer er trods alt misbrugt via vestens vko krige? Hvad har jeres krige ikke kostet os i terror nu? OK, ikke ret meget set som hvad vores egen der. Ihvertfald er jeg uskyldig da jeg aldrig har stemt borgerligt.

    Nazismen blev bredt opbakket i Tyskland da, som helhed. Såvel som at i closetnazister gør i dag.

    At der kun er få rabiate muslimer er uden tvivl sandt. Men enig i at de udgør en trussel mod et samfund som det Danske, med sin værdier for kvinderettigheder, lgtb mv. OK disses deles også af din kulturhøjreradikale fløj, Faktisk deler i konservative meninger mod kvinder , LGTB med muslimer? Finder det svært at adskille højreradikale fra islamister normalt..

Kommentarer er lukket.