Venstrefløjens fascister

Af Caspar Stefani 89

På samme måde som de italienske sortskjorter i løbet af 30erne bankede deres politiske modstandere, ser vi i dag dele af venstrefløjen, der mener, at vold er et legitimt virkemiddel. Det er vanvittigt, at de ikke selv kan se det tragikomiske i, at de kalder sig selv for “antifascister”. ”The Fascists of the future will call themselves the anti fascists”, Et citat, der af mange tilskrives Sir Winston Churchill, bliver med rette brugt en hel del efter endnu en ”For frihed” demonstration der endte med vold og anholdelser. Mennesker, der mener, at det er i orden at banke og undertrykke politiske modstandere med de ”forkerte” holdninger, er farlige for demokratiet, men det er ikke noget nyt fænomen. I adskillige år har disse typer benyttet sig af fascistiske virkemidler i deres politiske kamp, og der er flere af dem end vi går og tror.

De autonome, der i øvrigt er skræmmende gode til at organisere sig og samle sortklædte unge klar til vold siger selv, at de kæmper for mangfoldighed og tolerance. Men igen har de glemt at kigge i ordbogen, et i øvrigt udbredt problem på den yderste venstrefløj. For tolerance handler om at tolerere holdninger, man er uenig med. Det gør man ikke ved at forsøge at overfalde dem, der har de ”forkerte holdninger”. At benytte vold og magt til at få sit budskab igennem, mens at man undertrykker andres, er klokkeklar fascisme, snarere end et udslag af tolerance. Måske skulle folkene bag Antifascistisk Aktion (AFA), en af hovedaktørerne bag denne form for mod-demonstrationer, bare droppe ”Anti” i deres navn. Det lyder nemlig for mig som falsk markedsføring.

Jeg er sikker på, at hvis Benito Mussolini så filmklip fra de autonomes eskapader, ville han ikke kunne se forskel på sine sortskjorter og de ”antifascistiske” autonome.

Men det er egentligt pudsigt, at når der bliver begået hærværk på asylcentre, mener venstrefløjen, at det har noget at gøre med Dansk Folkeparti og ”tonen i debatten”. Men når “anti”-fascister gang på gang angriber fredelige demonstranter, begår hærværk på privat ejendom, overvåger politiske modstandere, tager billeder af dem og
hænger dem ud på nettet, sætter bål og brand i gaderne, angriber ordensmagten, der beskytter grundlovssikrede demonstranter, har det naturligvis intet med Enhedslisten og deres sympatisører at gøre. Det kan godt være, at der organisatorisk ikke er nogen overgang mellem at bevæge sig fra Antifascistisk aktion til Enhedslisten, men på et personplan er der afgjort sammenhænge, flere gange dokumenteret. For der er dele af deres bagland og sympatisører der mener, at en væbnet revolution kan være acceptabel (!) Enhedslisten havde endda en suppleant til Folketinget der mente dette, som dog trak sig efter udtalelserne, efter pres fra gruppen. Altså selv deres ungdomsparti, Socialistisk Ungdomsfront, har en knyttet næve som logo, det burde da om noget få alarmklokkerne til at ringe!

Det er på tide at venstrefløjen erkender, at de har et voldsproblem. Man kan ikke tie og sige, at de intet har med dem at gøre. Og det er ikke længere nok blot at sige, ”at de tager afstand”. Der er mange af dem, de er organiserede, og de er farlige for demokratiet. For mange mennesker tør ikke længere deltage i demonstrationer af frygt for konsekvenserne. Tidligere i år var mine venner og jeg tæt på at blive overfaldet af venstreradikale, blot fordi vi befandt os på Nørrebro.

Et andet problem på det område har været mediernes rolle. For den har igennem længere tid været yderst kritisabel, og de beder selv om, at alternative medier som ”Newspeek” vinder frem. Medierne får det til at lyde som om, at parterne er lige gode om det. Men det er altså kun den ene part er klædt i sort, bevæbnede med kasteskyts og ønsker at tæve folk pga. deres politiske overbevisning. Og hvorfor er det altid sådan, at deltagerne i For Frihed demonstrationerne altid omtales som ”kontroversielle”, ”højre-ekstremistiske” og det der er værre, når de sortklædte mod-demonstranter, som altid starter volden, ikke omtales som andet end mod-demonstranter eller aktivister? Det er en hel kolossal skævvridning.

Der skal ske en målrettet indsats mod disse voldspsykopater, politiet skal ikke længere tolerere, at de kan agerer som det passer dem i København. Om det så må koste en omgang knippelsuppe eller to, så skal de autonome lære, at når politiet siger hop, da hopper man. Og når politiet siger, man skal stoppe med at kaste med ting, brænde containere af, så skal man stoppe, ellers må man mærke konsekvenserne. Jeg er sikker på, at hvis Benito Mussolini så filmklip fra de autonomes eskapader, ville han ikke kunne se forskel på sine sortskjorter og de ”antifascistiske” autonome.

89 kommentarer RSS

  1. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Caspar Stefani

    “Det er på tide, at venstrefløjen erkender, at de har et voldsproblem. Man kan ikke tie og sige, at de intet har med dem at gøre.”

    Du har fuldstændig ret.

    Den yderste højrefløj har ikke patent på volden. Der findes voldsproblemer på begge fløje, men så er det heldigvis sådan, at de etablerede partier på begge fløje tager afstand fra denne vold.

    Som vi så sidste gang autonome satte Nørrebro i brand, var det mange utilpassede unge fra whiskeybæltet, der trængte til lidt spænding i deres forudsigelige tilværelse i rigmandghettoerne.

  2. Af Flemming Lau

    -

    Ja historien gentager sig, bare i andre farver!

  3. Af Niels Larsen

    -

    Salig Churchill fik ret i sit: “I fremtiden vil fascisterne føre sig frem som antifascister.”

    Det passer.

    AFA – Anti Fascistisk Aktion – er nutidens svar på Ernst Röhms SA – Sturmabteilung.

  4. Af Niels Larsen

    -

    @ Niels Juul Hansen

    Hvornår har højrefløjen her i landet grebet til vold?

  5. Af Jan Petersen

    -

    Venstrefløjens fascister er i øvrigt et glimrende indlæg som supplement til chefredaktør Tom Jensens indlæg – »Løgnepressens« ansvar. De to emner hænger meget nøje sammen. Det synes som om, venstrefløjens lallende nyttige idioter altid har en helt særegen stjernerolle hos samtlige mainstream media. Guderne må vide hvorfor? Men, hvis MSM ikke ønsker at tabe al indflydelse til alternative- og sociale netmedier, vil det måske være meget smart, hvis MSM ser på hverdagen lidt mere nuanceret og uden politisk bias 🙂

    En organisation som f.eks Antifascistisk Aktion (AFA) hører vel reelt til under terror lovgivningen? 🙁

  6. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Niels Larsen

    “Hvornår har højrefløjen her i landet grebet til vold?”

    “Fængselsstraf for hærværk og påsat brand ved asylcenter”.

    Du kan selv google, med mindre du ikke betragter påsatte brande som vold. Ellers bør du google PET/højreekstremisme.

    Men du har naurligvis ret. Breivik var ikke dansk, selv om han sympatiserede med et dansk parti.

  7. Af Caspar Stefani

    -

    Der er afgjort folk på den ekstreme “højrefløj” der begår ulovligheder og ulækre angreb på asylcentre, men talmæssigt er det langt fra den mængde vold vi ser fra venstrefløjen, som også består af langt flere mennesker.

    Jeg vil dog anfægte det at kalde nazister for højreorienterede. Nationalsocialisme og fascisme er og bliver venstreorienterede ideologier.

  8. Af Helge Nørager

    -

    Vold bør aldrig være en løsning eller bruges som våben i en politisk debat.
    Men når vold anbefales som løsning, er grænsen udvisket.
    Håber skribent af følgende er kløgtig nok til at se det er noget rod at ville bekæmpe vold med ønsket om at andre skal udsættes for vold.
    Hvem tror at betjente ønsker at tæske løs på andre ?.
    De tager også skade på sindet af at bruges som tæskehold i en ophedet politisk debat, og har bestemt ikke behov for at nogen som helst, udtrykker ønske om at de skal uddele knippelsuppe.
    Det er domstole som straffer i et samfund, ikke overladt til en betjent at udmåle tæsk i mørket.
    Føj for en stinkende tankegang.

    “Der skal ske en målrettet indsats mod disse voldspsykopater, politiet skal ikke længere tolerere, at de kan agerer som det passer dem i København. Om det så må koste en omgang knippelsuppe eller to, så skal de autonome lære, at når politiet siger hop, da hopper man. “

  9. Af Caspar Stefani

    -

    Hej Helge,

    Politiet har voldsmonopol, det vil sige at de legitimt må bruge vold som middel såfremt de ser det som nødvendigt. Det jeg skriver er sådan set bare, at der i højere grad må være konsekvenser for disse anti-demokratiske kræfter vi ser i København. Ofte slipper de afsted med at bryde maskeringsforbuddet, med at brænde containere og det der er værre af, og benytte sig af kasteskyts rettet mod politiet og fredelige grundlovssikrede demonstranter. Til at løse det skal vi have flere betjente, og flere ressourcer til politiet, så de kan håndtere anti-demokratiske kræfter der mener, at det er legitimt at bruge vold.

  10. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt apropos bloggens emne – en meget god artikel på Den Korte Avis:

    “Journalistisk Venstreparti har travlt med at kalde højreorienterede for ’yderligtgående’ – med deres egne venstreorienterede venner er det en anden sag”

    http://denkorteavis.dk/2016/journalistisk-venstreparti-har-travlt-med-at-kalde-hojreorienterede-for-yderligtgaende-med-deres-egne-venstreorienterede-venner-er-det-en-anden-sag/

    I øvrigt også det der på almen dansk betegnes – løgnepressen 🙁

  11. Af bent v nielsen

    -

    FASCISMEN HAR TIDLIGERE ØDELAGT LIVET FOR MANGE, MANGE MILLIONER MENNESKER. NU RISIKERER VI AT DET SAMME SKER IGEN…

    BRAVO – BRAVO. En debat-oplæg der på glimrende vis forklarer hvor fascistiske de politiske ballademagere og røde overfaldsbander i virkeligheden er. Selvom de fører sig frem som humanister og anti-racister.

    Prisen for at afrikanisere, arabisere og islamisere Europa og Danmark bliver meget høj. Prisen bliver nemlig den europæiske civilisations undergang. Og millioner af sagesløse mennesker vil blive presset ud i elendighed, fattigdom, sygdom, afmagt og slaveri. Eller de vil blive drevet i døden. Det bliver prisen for at lade stå til overfor de kliker der pga. korruption… eller mangel på moral eller forstand… arbejder på at forære vores land, byer, kvinder, penge, velfærd, boliger, jobs, rettigheder, sundhedssystemer, førtidspensioner og meget mere væk til indstrømmende migranter.

    Kliker der arbejder for at ruinere og smadre deres eget land/egne lande, via globalisering og utopisk “verdensredning”, er naturligvis ikke humanister. Det siger sig selv.

    I det hele taget er facisme-problemet langt større end de fleste har gjort sig klart. For de fascistiske/kommunistiske/socialistiske tankesæt og holdninger har vundet stor udbredelse, forklædt som godhed, solidaritet og omsorg , og selv visse “borgerlige” politikere kan ofte mistænkes for at sejle under falsk flag.

    F.eks. har dele af godheds- og indvandringsindustrien, samt feministerne og pladderhumanisterne taget idéer op, som efter behag kan betegnes som landsskadelige, forræderiske, fascistiske, folkefjendske eller ekstremt kortsynede. Ihvertfald kan konsekvenserne af deres aktiviteter blive katastrofale for nationens økonomi, fred og sikkerhed. Og specielt feministerne/rødstrømperne og kvindesagsfanatikerne har ført sig frem med en familie- og skilsmissepoltik og propaganda, der har skadet titusindvis af danske familier meget alvorligt. Antallet af tragedier og smadrede barneskæbner er enormt. “Børneværnet” fungerer ad H til, og feministernes skilsmisse-system mv. udnytter, tyranniserer og terroriserer utallige mænd/fædre og deres børn. (Systemet forherliger og favoriserer mødre, men nedgør, bagtaler og undertrykker fædre)

    Medierne har gennem mange år forhindret et opgør med fascisterne, ved at fortie familie-bureaukratiernes rædselsregime, og ved at omtale dem som idealister, humanister og retfærdighedsforkæmpere osv. Det er på tide at sandheden kommer frem om hvordan fascisterne angriber og undergraver de danske hjem og familier, og er ved at ødelægge millioner af danskeres velfærd og fremtid…!!!

  12. Af Henning Svendsen

    -

    Nu har de jo deres eget gratis klubhus i flere byer og i København et helt slot hvor inderkredsen sover og spiser og dette ungdomshus som de fik af Frank Jensen -her har han en flok hætteklædte slagsbrødre som holder byen fri for uønskede elementer??
    Skal man man svække alle former for kriminalitet med 50%så er det ikke nok at opsætte overvågning overalt -for alle disse banditter gemmer sig i en hættetrøje og dette klædningsstykke skal selvfølgelig kun være tilladt på en arbejdsplads
    Og hermed giver jeg ideen videre til vores nye Cherif Pape så han kan slå sit navn fast i folks bevisthed helt til næste valg.

  13. Af niels Lemche

    -

    HELGE NØRAGER, men husk altid, at der ikke er langt fra det yderste højre til det yderste venstre, når man sidder i en hestesko. Det er den samme mentalitet, der præger til begge sider, især uvilligheden til at følge samfundets love og regler.

  14. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt er flere betjente vel ret ligegyldig? Så længe politiet er underlagt et hav af mærkværdige love og regler for at udøve deres hverv. Politiet er samfundets voldsmonopol. Men jeg sidder sgu og griner, når jeg ser et billede af 10-15 “demonstranter” stå over for 100-200 kampklædte betjente, og politiet absolut intet foretager sig. Hele det skide reality show er en Ludvig Holberg komedie – værdig 🙁

    OG naturligvis kommer der en folkelig reaktion på det absurd teater 🙂

  15. Af j nielsen

    -

    “Jeg vil dog anfægte det at kalde nazister for højreorienterede. Nationalsocialisme og fascisme er og bliver venstreorienterede ideologier.”

    Det er efter min bedste overbevisning ikke andet og mere end et forsøg på hvidvask.

    Både det yderste venstre og det yderste højre er fællesskabsideologier. Men det venstreorienterede ryger ud, i samme takt som det nationale ryger ind.

    Er det: Arbejdere i alle lande, foren jer! Eller er det: Nationen fremfor alt! Internationale eller fædrelandssange.

    I og med de begge er fællesskabsideologier, kan de begge – og gør det ofte – optræde ekstremt fjendtligt over for individets rettigheder. Men det gør dem ikke til ét fedt.

    Det påstår kun folk der står på den ene side og råber ad de andre.

  16. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Caspar Stefani

    “Jeg vil dog anfægte det at kalde nazister for højreorienterede”.

    Oftest er det kvinder, der ikke kan hitte rundt i højre og venstre. Heldigvis kan de fleste træne sig til at blive bedre til at finde den rigtige retning.

    “Først kom de for at tage kommunisterne, men jeg protesterede ikke, jeg var jo ikke kommunist.
    Da de kom for at arrestere fagforeningsmændene, protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke fagforeningsmand.
    Da de spærrede socialisterne inde, protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke socialist.
    Da de spærrede jøderne inde, protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke jøde.
    Da de kom efter mig, var der ikke flere tilbage til at protestere.”

    De konservative frygtede sgutte Hitler!

  17. Af Niels Juul Hansen

    -

    J. Nielsen

    Du har fuldstændig ret.

  18. Af J. Hanse n

    -

    På samme måde som de italienske sortskjorter i løbet af 30erne bankede deres politiske modstandere.
    Skriver Stefani.

    Ja Stefani.
    Eller som din slags gjorde i 30erne. I Danmark.
    Da de konservative flirtede med fascismen.
    Og I spankulerede rundt i gaderne i jeres brune uniformer.

  19. Af P Christensen

    -

    Sådan er det med nutidens venstrefløj.
    Hvis man som dansker ikke kan forstå, at det er en berigelse,
    at en udefrakommende sort lovreligion har overtaget den
    gamle danske arbejderbydel Nørrebro, får man een over nakken.

  20. Af J. Hanse n

    -

    AF CASPAR STEFANI – 4. DECEMBER 2016 20:49
    “Jeg vil dog anfægte det at kalde nazister for højreorienterede. Nationalsocialisme og fascisme er og bliver venstreorienterede ideologier.”

    Var de konservative venstreorienterede før Anden Verdenskrig?
    Nej Stefani.
    I forstod til fulde at nazismen var kapitalismens opfindelse.

  21. Af Helge Nørager

    -

    Hej Casper, dit ønske om flere betjente og hårdere straffe er helt legitime.
    Men dit ønske om knippel suppe uddeling tager du stadig ikke afstand fra.
    Det er ikke ok, med din forklaring, og den hænger ikke sammen.
    Så hvad med helt simpelt at indrømme det var en fejl, og at du ikke ønsker at betjente skal uddele knippelsuppe.
    De bør anholde og sigte dem, som overtræder politiets påbud, eller kaster med sten osv, de skal anholde med den fornødne magt anvendelse, til at fastholde en anholdt, til de kan fængsles og stilles for en dommer..
    Men de skal aldrig nogen sinde uddele knippelsuppe.
    Fatter du helt, hvad det er du selv skriver og opfordre til ?.

  22. Af bent v nielsen

    -

    Så er den sædvanlige flok røde bloggere ved at indfinde sig for at forstyrre og afspore debatten. De undgår næsten altid at møde argumenter og fakta med modargumenter og forklaringer, men nøjes med beskyldninger, postulater og halve sandheder. At fascismen igen er en trussel, at invasionen/indvandringen truer alt og alle, at den af Merkel og ligesindede førte politik i Sverige, Tyskland, Frankrig, England og Danmark nemt kan ende i velfærdskollaps, gangstervælde, terror og massedød…. vil de ikke indrømme eller diskutere. Nej, lad os endelig snakke om noget andet. (se den korte a vis og you tube: Merkels migrant crisis/ one year on)

  23. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt da jeg var ung, var politibetjente KUN udstyret med knipler – ingen skydevåben, kampuniform e.lign – MEN alene synet af en betjent med knippel og et sæt håndjern . . . løste nu mange problemer 🙂

  24. Af bent v nielsen

    -

    PS: Hvis man overfalder fredelige demonstranter, hvis man kaster sten, kanonslag og molotov-cocktails mod politiet, hvis man slår fodgængere ned og sparker dem i hovedet…. er man selv ude om at politiet tager hårdt fat i en. Det VIL eller KAN nør ager ikke forstå. Hvis politiet ikke må bruge magt for at sprede eller arrestere bøller og voldsforbrydere der modsætter sig politiets befalinger, kan politiet jo ikke opretholde lov og orden. Men nørager har det med at fordreje tingene. Enhver kritik af fascister plejer han at kalde had eller hetz.

  25. Af Helge Nørager

    -

    Jeg finder det yderst betænkeligt at samfundets voldmonopol over for borgerne nu skal varetages af betjente med 2 årige uddannelser.
    Jeg formoder at disse lavt uddannede hjælpe betjente, vil let kunne manipuleres til at agere som knippelsuppe uddelere hvis gode borgere synes det er det bedste måde at opdrage demonstranter.
    Vi starter med de autonome, men hvem er de næste som skal opdrages med knippelsuppe.
    Dem som kører uden lys på cykel. ?
    Dem som taler i mobil telefon når de kører bil. ?
    Jeg kan forestille mig mange lovovertrædelser som kunne medføre lidt knippelsuppe.
    Hvad med de pædofile, butikstyve, cykeltyve, mordbrændere osv ?.
    Hvor vil grænsen for en god gang tæsk som bonus ved anholdelsen gå ?.
    Og hvad med de psykiske skader som dette vil medføre på ordenlige mennesker som gerne vil gøre en forskel, hvis de presses til at tæske andre mennesker som en del af deres arbejde. ?
    At sikre sig imod dette kræver højt uddannede mennesker, og selv 4 år, kan diskuteres om er nok.
    De bør også aflønnes godt, og som tjenestemænd med alle de fordele og goder det giver, samfundet bør satse på at uddannede politifolk bliver i etaten, hvilket bedst sikres med efteruddannelse og ordenlige løn og pensionsforhold.
    Ikke det rod som de Konservative lagde stemmer til med politi og domstols reformen.
    Denne politi reform, som medførte en masseflugt af ansatte fra korpset.
    man ligger som man har redt siges det, og hvis et ansvar for den ringe service borgere oplever fra politiet, skal placeres, er det logik at give det til arkitekter af sidste politiforlig.
    Nemlig Lars og hans følgesvende i det Konservative folkeparti.

  26. Af Flemming Lau

    -

    “Først kom de for at tage kommunisterne, men jeg protesterede ikke, for jeg var ikke kommunist.
    Så kom de efter fagforeningsledere, socialisterne, jøderne…….
    Da de kom efter mig var der ikke flere til at protestere!”

    Forfatter Martin Niemøller. Tysk Ubådskaptajn under 1 verdenskrig. Pro monarkist, nationalist og antikommunist. Dannede i 1933 præsternes nødforbund med Dietrich Bonhoeffer da Hitler i sit blasfemiske vanvid ville have fjernet Jøden og hele det gamle Testamente fra Biblen og ville gøre Biblen i sit billede (Hitlerbibel)
    I 1937 anholdt af Gestapo og sat i Sachsenhausen til krigens slutning. Efter krigen, hadet af sine landsmænd fordi han mente de skulle erkende deres kollektive skyld i forbrydelsen mod menneskeheden. Døde i ’84, 92 år gammel som pacifist. Bonhoeffer blev hængt få dage før befrielsen!

    Bare lige for en ordens skyld!

  27. Af Jan Petersen

    -

    Mega “interessant” oplysning 🙁

    Læs i øvrigt Koranen, så ved man lidt om Vestens fjende – anno 2016 🙂

  28. Af Niels Poulsen

    -

    Jan Petersen

    Det er da et fint korrektiv, Flemming Lau kommer med til Niels Juul Hansens kommentar. De vers, han (NJH) citerer, er skrevet af en national konservativ.

  29. Af Jan Petersen

    -

    Jeg var i øvrigt indkaldt militær rekrut – omkring 1972 – og efter 12 måneders tjeneste formodes at forsvare hele Danmark. Så mon ikke 2 års politiuddannelse er OK 🙂

  30. Af Jan Petersen

    -

    Jeg hæfter mig i øvrigt ikke så meget ved al det usammenhængende ævl i diverse kommentarer. Bringer blot mine egne . . . og griner lidt skævt undervejs af andres 🙁

    Det er altid godt at holde skrivekunsten lidt ved lige 🙂

  31. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Niels Poulsen

    Grunden til at jeg bragte citatet var at forklare, at Hitlers politiske modstandere først og fremmest var socialisterne (kommunister, socialdemokrater fagforeningslederne – folk som alle dage har været højrefløjens fjender). Det gik desværre meget sent op for de nationalkonservative, hvor farlig Hitler var.

  32. Af Tom Erne

    -

    Stop volden….eller jeg smadrer dig!

  33. Af Anders Madsen

    -

    Hej J. Hansen

    Nazismen er en midterorienteret autoritær ideologi, national socialisme som nazismen er en forkortelse af, afviste både kapitalisme og kommunisme, som var det fortalt af hitler.

    Og så synes jeg godt vi kan finde respekten frem igen, unge KU’ere deltog i modstandsbevægelsen mod Tyskernes besættelse under 2. verdenskrig hvor flere unge KU’ere mistede livet.

  34. Af Jørgen F.

    -

    “Jeg finder det yderst betænkeligt at samfundets voldmonopol over for borgerne nu skal varetages af betjente med 2 årige uddannelser.”

    Jeg er ganske enig – det er en meget svært forståelig regnearks beslutning.

  35. Af Ejnar Jensen

    -

    Det er ganske rigtigt. Men der er da ikke noget nyt i det. Det er da kun, hvad Karl Popper – på baggrund af en strengt logisk argumentation – konkluderede i hans bogværk, The Open Sosciety and its Enemies, hvor han udtaler, at hvad enten man er nazist, fascist, communist, socialist eller overbevist religiøs, så er det blot facetter af det samme, nemlig totalitær personlighed.

  36. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Jeg ville give dig ret, hvis det ikke lige var fordi, at mange af PEGIDA’s støtter, også støtter Danskernes Parti, og lignende, problematiske organisationer, der har et omtrent lige så problematisk forhold til demokrati og menneskerettigheder, som islamisterne har.

    Venstreradikale er ofte nogle tåbelige, stærkt selvovervurderende hyklere, der simpelthen nægter at indse, at islamister i både ideologisk og værdipolitisk forstand ligger langt til højre for langt de fleste nationalkonservative.

    For islamisterne er jo antidemokratiske antisemitter, der myrder jøder, blot fordi de er jøder.

    Islamisterne er med andre ord – om nogen – nazisternes moderne efterfølgere, og det er mildest talt komplet absurd, at såkaldte antiracister støtter morderiske antisemitter, der myrder jøder, blot fordi de er jøder.

    Men der er desværre også en del hyklere blandt islamkritikerne, der selv har et problematisk forhold til menneskerettigheder og demokrati; det er ikke noget tilfælde, at Anders Behring Breivik skrev i sit manifest, at han ser sig selv som allieret med islamisterne i kampen mod de såkaldte “kulturkommunister”, indtil “kulturkommunisterne” er nedkæmpet.

  37. Af Niels Juul Hansen

    -

    Indlæg i filter!

  38. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Det ville være mere interessant med et blogindlæg, om den udbredte antisemitisme på venstrefløjen, der får venstreradikale “antiracister” til, at støtte stærkt antisemitiske, islamistiske terrorister, der endda også er imod demokrati, ligestilling mellem kønnene, trosfrihed – og alle de andre menneskerettigheder, som islamisterne jo mener, skal underordnes sharia.

    Den yderste del af venstrefløjen har med andre ord intet imod at støtte højreradikale racister, der myrder jøder, blot fordi de er jøder, hvis de højreradikale racister blot er islamister.

  39. Af V Koppel

    -

    “Jeg vil dog anfægte det at kalde nazister for højreorienterede. Nationalsocialisme og fascisme er og bliver venstreorienterede ideologier.”

    Sikke dog noget historieløst nonsens. Den eneste grund til at vores ord for fascisme er på italiensk og ikke russisk, er at de røde vandt i 1917. De tabende fascister kan vi så takke for at importere Zions Visses Protokoller til Tyskland efterfølgende. Desuden optræder fascismen igennem hele det 20. århundrede, fra Mussolini til Pavelic’s Ustase parti, Fader Tiso i Slovakiet igennem Spanien til Franco og videre til Sydamerika efter krigen, som et andet ord for den katolske kirkes ekstreme højre.

  40. Af Jørgen F.

    -

    …der var et overraskende godt indslag om Yazidierne til morgen i DR. Problemet er blot at det er 2 år for sent. Flygtningebjerget , som Obama sendte en helikopter til for at konstatere at problemet var ‘væk’ – det skete for 2 år siden. Præcis som paradespillet omkring Nigeria pigerne.

    Nu afventer man så bare DR medarbejdernes reflektion over hvordan det kunne ske i ubemærkethed – og den ideologiske sammmenhæng mellem Yazidiernes bødler til de kræfter man i journalist Danmark ukritisk har støttet i Mellemøsten igennem hele Obamas regeringsperiode. Fra Syrien og Irak til Nigeria, til terroranslag i Europa – til Obamas sleske bukken for Saudis konger.

    Brug nu hjernen i DR – eller er de politiske forskelligheder vi er vidne til i disse år rent faktisk et spørgsmål om personlighedsprofil som Ejner Jensen er inde på. For jeg har tænkt det samme.

  41. Af Niels Larsen

    -

    @ Niels Juul Hansen – 4. december 2016 20:32

    Èn svale gør ingen sommer – og én højreorienteret bølle gør ikke højrefløjen til voldelig.

    Det er helt anderledes på venstrefløjen, hvor især Enhedslistens voldspsykopater i AFA forherliges.

    Forhåbentlig er der mere slag i Pape end i den v(r)isne Pind.

    AFA-fascisterne bør have lange fængselsstraffe for deres voldsorgier.

    NJH: “De konservative frygtede sgutte Hitler!”

    20 juli-konspiratorerne var alle højreorienterede nationalister… – og det hedder jo NationalSOCIALISME – Hitler var venstresnoet diktator og forskellen på Hitler og Stalin ligger kun i ideologibetegnelsen. For så vidt kunne de have byttet plads uden at nogen havde opdaget det.

  42. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    “Nationalsocialisme og fascisme er og bliver venstreorienterede ideologier.”

    Det tyske nazistparti blev næsten fra starten støttet af dele af den amerikanske elite, som f.eks. Henry Ford og Prescott Bush, der var George W. Bushs farfar, og de ville selvfølgelig aldrig have støttet det tyske nazistparti, hvis nazistpartiet havde været socialistisk.

    Prescott Bush blev dømt for at have handlet med nazisterne i 1941.

    Prescott Bush var en central del af det såkaldte militærindustrielle kompleks i USA, som Eisenhower advarede imod og kaldte for en trussel mod demokratiet i USA.

    Men Prescott Bush forblev alligevel en del af det politiske etablishment i USA, og flere af hans efterkommere blev som bekendt præsidenter i USA.

    Kort uddrag fra “How Bush’s grandfather helped Hitler’s rise to power” af Ben Aris og Duncan Campbell, The Guardian 25. september 2004:

    “George Bush’s grandfather, the late US senator Prescott Bush, was a director and shareholder of companies that profited from their involvement with the financial backers of Nazi Germany.
    The Guardian has obtained confirmation from newly discovered files in the US National Archives that a firm of which Prescott Bush was a director was involved with the financial architects of Nazism.”

    Både facister og nazister opfattede socialister, socialdemokrater og kommunister som deres hovedmodstandere.

    Det er sandt, at der eksisterede en lille fraktion af nazister i SA, der var socialistisk orienterede – f.eks. kredsen omkring Strasser-brødrene, og som ønskede en “fortsættelse af den nationalsocialistiske revolution”, hvor der blev gjort op med finans- og storkapitalen.

    Men de socialistiske nazister udgjorde et meget lille mindretal af nazisterne og de blev udrenset under “De lange Knives nat”, hvor Hitler personligt myrdede SA’s homoseksuelle fører, der iøvrigt havde været nære venner med Hitler, siden starten af nazistpartiet.

    Med udrensningen af de socialistiske nazister, der vittigt blev kaldt for “bøffer”, fordi de “var brune udenpå, og røde indeni”, viste Hitler storkapitalen, at den roligt kunne stole på ham.

  43. Af J. Hanse n

    -

    AF NIELS LARSEN – 5. DECEMBER 2016 9:4.

    Det eneste socialistiske i nazityskland var navnet.
    Nazismen blev opfundet af godsejerne og virksomhedsejerne for at bremse socialisterne.
    Hvorfor omfavnede højrefløjen i Danmark nazismen?
    Hvis den var socialistisk.

  44. Af J. Hanse n

    -

    AF NIELS LAR SEN – 5. DECEMBER 2016 9:48.

    Det eneste socialistiske i nazityskland var navnet.
    Nazismen blev opfundet af godsejerne og virksomhedsejerne for at bremse socialisterne.
    Hvorfor omfavnede højrefløjen i Danmark nazismen?
    Hvis den var socialistisk.
    Men det er jo yderst bekvemt for højrefløjen at sammenligne nazismen og socialismen.
    Det startede lige så snart, at det stod klart i 1943 an nazytyskland ville tabe krigen.

  45. Af J. Hanse n

    -

    AF NIELS LAR SEN – 5. DECEMBER 2016 9:48.

    Det eneste socialistiske i nazityskland var navnet.
    Nazismen blev opfundet af godsejerne og virksomhedsejerne for at bremse socialisterne.
    Hvorfor omfavnede højrefløjen i Danmark nazismen?
    Hvis den var socialistisk.
    Men det er jo yderst bekvemt for højrefløjen at sammenligne nazismen og socialismen.
    Det startede lige så snart, at det stod klart i 1943 at nazytyskland ville tabe krigen.

  46. Af Niels Larsen

    -

    @ J. Hansen

    “Historisk set kan man betegne nationalsocialismens fremkomst i 20´ernes Tyskland som en broget samlebevægelse for folkelige, racistiske, nationalistiske, anti-kapitalistiske og anti-marxistiske grupperinger.”

    Altså hverken-eller…

    “Selv om nazismen inkorporerer elementer fra både venstre- og højreorienteret politik, dannede nazisterne de fleste af deres alliancer til højre.”

    Nok mere af økonomiske end ideologiske hensyn… Højrefløjen havde pengene…

    “Blandt de centrale elementer i nazismen var anti-parlamentarisme, Pan-Germanisme, racisme, kollektivisme, racehygiejne, antisemitisme, anti-kommunisme, diktatur og modstand mod økonomisk og politisk liberalisme.”

    Ikke meget højreorienteret i det. På den tid gik også socialdemokraterne i Sverige og Danmark ind for “racehygiejne”.

    “Som en reaktion på ustabiliteten skabt af den store depression søgte nazisterne “en tredje vej” styret af en økonomi, der hverken var kapitalistisk eller kommunistisk.”

    Igen… ikke meget højreorienteret i det…

    Derimod var partiet i sit udgangspunkt i 1919 og nogle år frem rent socialistisk og med brod mod de højreorienterede kredse, som havde accepteret Versaillestraktaten.

  47. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Apropos forbindelserne mellem socialisme og nazisme; læs lidt om brødrene Strasser, og om strasserisme.

    Hitler støttede tilsyneladende den revolutionære, socialistiske rådsrepublik i Bayern i 1918, men han blev hurtigt fanget ind igen af hæren, der sendte ham på et politisk propagandakursus, hvor han fik sin politiske grundskoling; han havde bl.a. en lærer, der gav jøderne skylden for alverdens ulykker.

    Den tyske hær gav ikke kun Hitler sin politiske grundskoling.

    Det var også en militær, tysk efterretningstjeneste, der sendte Lenin til Rusland, hvor Lenin og hans kommunister væltede den demokratisk orienterede, socialistiske regering, der var kommet til magten i Rusland efter den fredelige og demokratisk orienterede Februarrevolution.

    De fleste af medlemmerne i det russiske kommunistparti, som det tyske militær havde hjulpet til magten, var i øvrigt jøder, hvilket Hitler kunne bruge som en “begrundelse” for, at angribe Rusland få år efter…

    Efter at nazistpartiet havde udrenset de socialistiske nazister under de lange knives nat, så flygtede nogle af dem østpå, hvor de dannede den revolutionære, nationalsocialistiske terrororganisation, “Kampfgemeinschaft Revolutionärer Nationalsozialisten”, kendt som “Black Front”, der flere gange forsøgte at myrde Hitler.

    Der var iøvrigt også jøder med i den nationalsocialistiske terrororganisation, Black Front, hvilket virker fuldstændigt usandsynligt i dag, hvis man kun ser på historien med politisk korrekte briller på.

    Det hele var altså så indviklet og mudret i ideologisk allerede dengang, at det ikke rigtigt kan bruges til at slå nogen i hovedet med idag…

  48. Af Arvid Holm

    -

    Jeg tilslutter mig kommentaren af Jan Petersen – 4. december 2016 20:12

  49. Af Niels Poulsen

    -

    Jakob Schmidt-Rasmussen

    Det skal nok passe. Og så alligevel ikke. Fordi du begår implicit den fejlslutning, at hvis to politiske ideologier er hinandens modstandere, så må de være forskellige.

    Men det er ikke tilfældet. Når man bekæmper hinanden, så er det snarere, fordi man har samme målgruppe og samme mål. Og jo mere man ligner hinanden, jo større bliver det gensidige had.

    Brødre (Kain og Abel) kappes jo ikke, fordi de er forskellige, men fordi de begærer eller angler efter den samme kærlighed og anerkendelse.

    Salman Rusdie har også påpeget, at når kristendommen og Islam hader hinanden, som de gør, så er det, fordi de er så lig hinanden: Som kristen er man ligeglad med jordens tusinde andre religioner, de udgør ingen trussel: Det gør Islam derimod: For den kæmper om det samme territorium, de samme sjæle, det samme verdensherredømme, som kristendommen gør.

    De ekstreme politiske ideologier i det 20’ende århundrede ligner i høj grad hinanden. De appellerede til massemennesket (arbejderen), de var totalitære og ønskede verdensherredømme.

    Det er så langt fra borgerlig tankegang, som man kan komme.

  50. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Niels Poulsen

    Det var ikke ideologi, der fik dele af den amerikanske elite til, at give økonomisk støtte til det tyske nazistparti; det var en kombination af antisemitisme og frygt for, at kommunister og socialdemokrater ville konfiskere deres ejendom og/eller beskatte dem hårdt, hvis de kom til magten.

    Prescott Bush, der var far til George H.W. Bush, der blev republikansk præsident i USA, og farfar til George W. Bush, der også blev præsident i USA, stod i spidsen for en kreds af amerikanske kapitalister, der støttede det tyske nazistparti omtrent fra starten, og han blev endda dømt i 1941 for, at samarbejde med fjenden – dvs. nazisterne.

    Jeg vil kalde Dwight Eisenhower for indbegrebet af hæderlig amerikansk borgerlighed, og Eisenhower advarede som bekendt mod, at det militærindustrielle kompleks i USA kunne blive en trussel mod demokratiet i USA.

    Eisenhower tænkte bla. på antisemitten Ford, samt på den kreds af amerikanske erhvervsfolk, som Prescott Bush repræsenterede, og som var med til at bringe nazisterne til magten, ved at finansiere det tyske nazistparti omtrent fra starten.

  51. Af Niels Poulsen

    -

    “Det var ikke ideologi, der fik dele af den amerikanske elite til, at give økonomisk støtte til det tyske nazistparti; det var en kombination af antisemitisme og frygt for, at kommunister og socialdemokrater ville konfiskere deres ejendom og/eller beskatte dem hårdt, hvis de kom til magten.”

    Det lyder rigtig nok. Men gør det nazismen til en borgerlig ideologi? Nej, selvfølgelig ikke.

    Churchill var borgerlig: national og konservativ. Det var Hitler naturligvis ikke.

    Der ligger ingen drøm om verdenherredømme i nationalkonservatismen: Man ønsker blot at sikre grænserne, så borgerne inden for grænserne kan leve i tryghed og frihed.

    Og den venstreorienterede disciplin med at tænde bål i gaderne og slå på sit medmenneske, siger den konservative nada: han vil hellere sidde på en cafe og drikke en campari, diskutere verdenssituationen eller læse en klassiker.

  52. Af Niels Larsen

    -

    @ Niels Poulsen: “Og den venstreorienterede disciplin med at tænde bål i gaderne og slå på sit medmenneske, siger den konservative nada: han vil hellere sidde på en cafe og drikke en campari, diskutere verdenssituationen eller læse en klassiker.”

    Lige præcis!

  53. Af John Laursen

    -

    Der findes ikke en global stat, der findes ikke et globalt statsborgerskab, der findes ikke en global valuta, der findes ikke en global statsminister, eller global præsident eller global premier- minister, så stop dog det nonsens- snak om globaliseringen. Det er kun moralsk og mentalt retarderede personer der taler om globaliseringen. Det er de samme personer der taler om fredsprocessen mellem Israel og palæstinenserne i Mellemøsten og taler om integrationen.

    Og det er også den slags personer der blander sig i andre menneskers privatliv, i ting der ikke kommer dem, f.eks. hvad andre mennesker skal spise og ikke spise og forbyder andre mennesker at ryge. Til disse personer : Pas jer selv, fej for jeres egen dør, man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus – vi kan godt lide træer men ikke hængetræer – få snuden væk fra det der ikke rager jer.

  54. Af jens jensen

    -

    KU er dødbidere hele bundtet…Fars drenge, uden en selvstændig tanke, der ikke blev indoktrineret fra fødslen af, mht. kvinder, ulighed. og general psykopati…Ikke et gram af kreativitet…Det er den “unyttige spisende fløj”..

  55. Af jens jensen

    -

    Utroligt at Berlingske nu lader en mand, som slet ikke er Dansker, udtale sig om Danske forhold nu..

  56. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Når reaktionære konservative forsøger at forklare, at venstrefløjen er fascistisk, kan man ikke komme længere ud i det totale afstumpende idioti. Ikke mange er i tvivl om, at fascisme er en borgerlig nationalkonservativ spidskompetence, der rendyrker kæft, trit og ensretning omkring gud, konge og fædreland – og kalder det demokrati. Man græmmes.

    Skribentens kvalmende forsøg på at projicere egen elendighed over på venstrefløjen er uforskammet pinlig og en del af forklaringen på, hvorfor konservatismen er på retur i Danmark. Hvis sludderet fortsætter og får støtte af partiet, er det sikkert, at partiet ryger ud af folketinget ved næste valg. Det vil ikke blive savnet.

    Man får det indtryk, at reaktionære unge konservative er efterkommere eller har idoler blandt de konservative officerer, der stablede frikorps Danmarks 6000 mand på benene og under tyske faner sammen med SS deltog på østfronten i ødelæggelsen af landsbyer og fordrivelse østpå af indbyggerne – bortset fra kommunisterne og jøderne, de blev sendt til Auschwitz.

    Det var voldsudøvelse i et omfang, som ingen dansk venstrefløjsaktivist nogensinde ville deltage i. De bliver aldrig glemt.

  57. Af Niels Larsen

    -

    @ Jørgen Villy Madsen

    AFA anvender nøjagtig samme taktik som SA gjorde.

    Og du vil vel ikke påstå at SA ikke var fascistisk?

    Eller at Ernst Röhm – SAs leder – og hans håndgangne mænd var socialister? (Det var faktisk grunden til, at de blev ryddet af vejen).

    Vi har derfor et rødfascistisk SA – og et rødfascistisk AFA. Same difference.

  58. Af Jan Petersen

    -

    Et i øvrigt – synes jeg – godt indspark til denne blogs emne fra Pernille Vermund på EB.dk:

    “Statsmedier giver voldelige aktivister frit spil”
    http://ekstrabladet.dk/opinionen/pernillevermund/Statsmedier-giver-voldelige-aktivister-frit-spil/6439148

  59. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    @Jørgen Villy Madsen

    Mussolini, der var fascismens primære ideolog, var oprindeligt socialist, eller rettere; en slags socialdemokrat. Men han var imod socialdemokraternes antimilitarisme, og derfor blev han fascist.

    Den svenske, socialdemokratiske statsminister, Per Albin Hansson, der nærmest opfandt velfærdsstaten, beundrede den fascistiske korporativisme, som han opfattede som en “tredje vej” mellem kapitalisme og kommunisme. Desuden var Per Albin Hansson og Mussolini brevvenner.

    (Jeg i et tidligere indlæg i denne tråd, at de fleste af medlemmer i det russiske kommunistparti var jøder. Det var en sjuskefejl. Der skulle have stået, at de fleste af medlemmerne i det russiske kommunistpartis første centralkomité var jøder.)

  60. Af Jakob S. Rasmussen

    -

    J.V. Madsen

    Mussolini, der var fascismens primære ideolog, var oprindeligt socialist.

    Den svenske, socialdemokratiske statsminister, Per Albin Hansson, der nærmest opfandt velfærdsstaten, beundrede den fascistiske korporativisme, som han opfattede som en “tredje vej” mellem kapitalisme og kommunisme. Desuden var Per Albin Hansson og Mussolini brevvenner.

  61. Af P Christensen

    -

    “Svensker-fløjen” er vel det rette navn for den nuværende venstrefløj.
    Den har idag meget lidt til fælles med den venstrefløj der var for snart mange årtier siden.

    Den (meget) gamle venstrefløj kæmpede for arbejderne/lønmodtagerne og for kvinders rettigheder.

    “Svensker-fløjen” af idag forguder helt uforståeligt en jødehadende og kvindeforagtende lovreligion, hvis indførsel til DK har betydet et stort tab af velfærd, mentalt, socialt og økonomisk.
    For at finansiere dette har “svensker-fløjen” måttet presse lønmodtagerne
    på både indtjening og i beskatning. Seneste udført af “Gucci-Helle” regeringen.

    Det findes der naturligvis ingen som helst plausible undskyldninger for.
    Derfor kører fløjen i argumentarisk tomgang med sine beskyldninger om racisme, fascisme osv.
    Sådanne udsagn fra fløjen vil dog være reelle nok, hvis de udtales foran et spejl.

  62. Af J Nielsen

    -

    “Churchill var borgerlig: national og konservativ. (…) Der ligger ingen drøm om verdenherredømme i nationalkonservatismen”

    Men et verdensomspændende imperium er nu heller ikke at foragte. “I claim India for Britain!” Ingen grund til at drømme om noget man allerede har gjort til virkelighed.

  63. Af KARL NIELSEN

    -

    Er det en smøg du har i kæften på det pinligt selv-iscenesatte foto af dig selv hr. Stefani , eller er det en pik?

    • Af Caspar Stefani

      -

      Det er sgu en smøg 🙂 er det ok?

  64. Af KARL NIELSEN

    -

    Sætter stor pris på at det eneste indlæg du kommenterer er et indlæg hvori ordet Pik indgår. Kan kun have respekt for dét. Må man også sige Fisse, så nærmer vi os jo ligefrem ytringsfrihed.

  65. Af Jan Petersen

    -

    En smøg i kæften er helt fint for mig. Har i øvrigt lige selv fyret en af. Godt nok udendørs – selv som ryger hader jeg lugten af røg indendørs . . . griner 🙂

  66. Af J. Hanse n

    -

    Du ligner en mafiosa på billedet.
    Er du sikker på, at du ikke hører til i Venstre?
    Selv om dit nuværende parti gik i brun uniform i 30erne.
    Med de korservatives beskidte brune fortid taget i betragtning.
    Så er det lidt overraskende at du roder op i det.

  67. Af J. Hanse n

    -

    Du ligner en mafioso på billedet.
    Er du sikker på, at du ikke hører til i Venstre?
    Selv om dit nuværende parti gik i brun uniform i 30erne.
    Med de konservatives beskidte brune fortid taget i betragtning.
    Så er det lidt overraskende at du roder op i det.

  68. Af Jan Petersen

    -

    Ja, i dag fiser de røde ballademagere rundt i sort, men det er jo også farven på ISIS flag og uniform. Det hele hænger ligesom sammen 🙁

  69. Af j vest

    -

    Opmærksomheden henledes på 21.19 den 4. december ovenfor. Og prøv så at se de røde venstrefløjseres kultiverede og “intelligente” indlæg 21.01, 20.03 og 15.11 i dag.

  70. Af KARL NIELSEN

    -

    Ja du må ryge igennem må du, og tak for at kommentere på ordet “Pik”. Nu vil jeg så gerne sige ordet “Fisse” og høre om du ligesom jeg holder af denne kropsdel og dette ord? Det interessante er jo at når vi kommer ned på det her niveau, så er der ikke længere nogen der er højre eller venstre, eller dumme eller gode, for igennem de frække ord, så bliver vi allesammen meget ens, og har mere tilfælles, end vi ikke har det, og det er måske det vigtigste at minde hinanden om. At vi allesammen faktisk er meget ens, i vores menneskelige eksistens, med vores lyster, begær, kærlighed, håb og drømme. Det er i hvert fald et forsøg på et intelligent møde, og på den måde kan såkaldte grimme ord, være langt mere samlende og have oprigtige smukke hensigter, end så mange adskillende og krigeriske kloge ord kan det. lad mig gentage de to ord. “Pik” og “Fisse”. Jamen det er da herligt!

  71. Af j vest

    -

    Er det forkert at sige at de røde er fulde af løgn og hykleri. De vender jo alt på hovedet. Som når de påstår at masse indvandring er lig med berigelse. Trods de astronomiske udgifter, trods den massive kriminalitet, trods terror-truslerne, trods utallige nedskæringer på velfærds- og sundhedsområderne mv.

    Som når de påstår at de kæmper for at de danske kvinder kvinder skal få det bedre. Samtidig med at de herser med dem og fordriver dem fra hjemmene og over i det offentlige. Samtidig med at de importerer massevis af kulturfremmede der mener at brutal kvindeundertrykkelse er det eneste rigtige.

    Som når de forklæder sig som anti-racister samtidig med at de allierer sig med fanatikere der vil dræbe fredelige jøder, “hvor de end finder dem”.

    Som når de kalder sig sociale, solidariske, næstekærlige og demokratiske, samtidig at de udleverer deres egne landsmænd og -kvinder til en mørk og skummel fremtid fyldt med tab, ulykker, forbrydelser, katastrofer, blod og rædsler. (se new speak netavis og you tube: prøv at google: merkels migrant crisis/one year on)

  72. Af j vest

    -

    Er det forkert at sige at de røde er fulde af løgn og hykleri? De vender jo alt på hovedet. Som når de påstår at masse indvandring er lig med berigelse. Trods de astronomiske udgifter, trods den massive kriminalitet, trods terror-truslerne, trods utallige nedskæringer på velfærds- og sundhedsområderne mv.

    Som når de påstår at de kæmper for at de danske kvinder skal få det bedre. Samtidig med at de herser med dem og fordriver dem fra hjemmene og over i det offentlige. Samtidig med at de importerer massevis af kulturfremmede der mener at brutal kvindeundertrykkelse er det eneste rigtige.

    Som når de forklæder sig som anti-racister samtidig med at de allierer sig med fanatikere der vil dræbe fredelige jøder, “hvor de end finder dem”.

    Som når de kalder sig sociale, solidariske, næstekærlige og demokratiske, samtidig at de udleverer deres egne landsmænd og -kvinder til en mørk og skummel fremtid fyldt med tab, ulykker, forbrydelser, katastrofer, diktatur, blod og rædsler. (se new speak netavis og you tube: prøv at google: merkels migrant crisis/one year on)

  73. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt er mit vedhæng venstreorienteret i bukserne. Det føler jeg mest behag ved 🙂

  74. Af j v

    -

    De indlæg som kasket-karl eller karl-smart leverer kl. 20.03 og 22.21 er nok ret harmløse, men også et eksempel på den primitive, vulgære og afstumpede debatform som er typisk for mange bodega-typer, proletarer og venstrefløjsere. De kommer med nogle fy-ord, fniser henrykt, synes at det er utrolig åndrigt og morsomt at kunne sige eller skrive frække ord….. men noget konstruktivt bidrag til debatten er der jo ikke tale om. Tværtimod er det vel blot en udstilling af åndelig fattigdom.

  75. Af Henning Svendsen

    -

    Dele af Venstrefløjen?? Men er det nu rigtig er det ikke hele bundet, vi taler vel om næsten 100% ?se bare her på blokken -her har vi en ægte bedsteborger Hr.juul der som efter sigende er mangemillionær
    Og lyder han særlig bestyrdet ??faktisk skinner det igennem at han er godt tilfreds når :Racisterne:får tæv-lidt ligesom Frank Jensen der jo har sin egen Kennel i ungdomshuset
    Og de fremmede er vel ikke spor bedre også de sidder i deres stue og godter sig når Pia bliver jagtet på Nørrebrø
    Men nu behøves politiet jo ikke at bruge knipler istedet skal de stø om sig peberspray som er et fredelig og skånsom og billigt værktøj
    Ja vi savner et ordentlig Parti her i landet og med Pape og Mercano så har de Conservative vel kun 25 minutter endnu.

  76. Af Hul igennem?

    -

    Haha det er lærerigt at læse om de politiske filatelisters søgen i gamle kataloger efter provisoriemærker, spejltryk og takmål..
    Jeg ser at jeg aldrig skulle have smidt mærkerne fra 30 erne ud- det lader til at de er de mest eftertragtede, ja nærmest mytiske..
    Og måske også jævnaldrende med de tilstedeværende samlere..?
    I hvert fald bliver der i disse år skrevet nye kataloger, nye måder at arrangere mærkerne på, og det er unge mennesker der gør det.
    Og de vil skide gamle mærker noget.
    mvh

  77. Af Iflg. debatreglerne frasorteres snuskede indlæg

    -

    Er teksten 22.32 med falsk afsender, for jan petersen er da normalt ret fornuftig og seriøs. Men 22.32 synes skrevet af en snusket eller sygelig person ( eller peter pedal? ) med hang til platheder og vulgære fantasier.

  78. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Alle ved, at fascismen er en led grød af lige dele nationalisme, konservatisme, liberalisme og kapitalisme. Det har aldrig været spiselig for venstrefløjen, men nydes med største velbehag af højrefløjen. Naturligvis. Det er selve grundlaget.

    Fascismens absolutte modsætning er socialisme, og de har altid og vil altid bekæmpe hinanden. Vi ser dette helt tydeligt i disse spalter, hvor fascistiske typer optræder i stort tal og supplerer blogindlægget vanvittige postulater.

    Uanset hvad man kalder sig – eller bliver kaldt – er ingen socialist, hvis han ikke opfører sig som socialist, dvs. hvis han ikke ærligt, hæderligt og på demokratisk vis kæmper for social retfærdighed og protesterer mod den ulighed. som vi ser som resultatet af den borgerlige samfundsmodel.

    Socialisten vil aldrig acceptere et samfund, hvor den riges ret til besiddelse er baseret på en udemokratisk grundlov, der kun tillader den fattige en ligegyldig, hjælpeløs og meningsløs ytringsfrihed.

    En grundlov der ikke hindrer den rige at fratage livskvalitet fra de fattige, men tillader sig at aktivere hele voldsmonopolet, der jo er ejet af ejendomsbesidderne – som alt andet, hvis den fattige skulle finde på at tage noget fra de rige. Det er sygt – det er fascisme.

  79. Af Niels Larsen

    -

    @ j v – 5. december 2016 22:49

    Man kan næppe tale om åndelig fattigdom, når ånden er helt ikke-tilstedeværende?

    Så må man vel skrive åndeligt fravær…

  80. Af Niels Larsen

    -

    @ Jørgen Villy Madsen – 6. december 2016 13:30

    Det var derfor hr. Hitler og hr. Stalin gik arm i arm mellem 23. august 1939 og 22. juni 1941, ikke sandt?

    Tumpe!

  81. Af J Nielsen

    -

    “Alle ved, at fascismen er en led grød af lige dele nationalisme, konservatisme, liberalisme og kapitalisme.”

    Der er ikke meget liberalt over fascismen. Men de to ideologier møder hinanden i imperialismen.

    “Fascismens absolutte modsætning er socialisme, og de har altid og vil altid bekæmpe hinanden.”

    Ikke mere absolut end at de begge er fællesskabsideologier. I det ene tilfælde: det nationale fællesskab. I det andet: klassefællesskabet.

    Socialisme og liberalisme er heller ikke absolutte modsætninger. De har internationalismen til fælles.

    “Socialisten vil aldrig acceptere et samfund, hvor den riges ret til besiddelse er baseret på en udemokratisk grundlov, der kun tillader den fattige en ligegyldig, hjælpeløs og meningsløs ytringsfrihed.”

    Det vil han da vel nok, hvis det er det flertallet går ind for.

  82. Af J Nielsen

    -

    Hov, jeg glemte:

    Tumpe!

    Det er rigtigt forstået, at det sådan man hilser på hinanden her?

    Så tumpe, tumpe til alle tilstedeværende.

  83. Af John Laursen

    -

    Fascismen har igen vist sit modbydelige ansigt på venstrefløjen, hvor vi i Tyskland, Danmark og Sverige ser den antidemokratiske antifa-bærme benytte enhver lejlighed til voldelige overfald på lovlige og fredelige demonstrationer for at lukke munden på deltagerne der har andre opfattelser og meninger end dem selv. De forsøger at undertrykke vore Grundlovssikrede ytrings- og forsamlingsfriheder. Det er kriminelle handlinger. Vi ser de samme fascister, nu også i Amerika hvor de overfalder vælgere der deltager i Donald J. Trump` vælgermøder.
    Disse fascister med deres umodne gymnasieholdninger og konforme, fabriksfremstillede Karl Smart-forklaringer der er ligesom kejserens nye klæder, der som vi ved fra den uskyldiges røst, ikke har noget på sig, ønsker kaos i samfundet så tyranner og despoter kan overtage magten i samfundet . De er menneskeligt og moralsk ødelagte og kan sammenlignes med HIPO `erne under den tyske besættelse af Danmark 1940-45.

    JACOB SCHMIDT-RASMUSSEN – 5 December 2016 9.52

    ” Med udrensningen af de socialistiske nazister, der vittigt blev kaldt for ” bøffer ”, fordi de ” var brune udenpå og røde indeni ”, viste Hitler storkapitalen, at den roligt kunne stole på ham ”.
    ———————————————————————————————————————————-
    Nej, Jacob Schmidt Rasmussen, A. Hitler var ikke ” storkapitalens ” mand. A. Hitler foragtede de besiddende og hele Junker-klassen, A. Hitler var småmændenes eller om man vil bærmens, massernes mand.
    I det nazistiske Tyskland var det fører-staten med planøkonomi der bestemte og styrede alt, ikke ” storkapitalen ” og markedsøkonomi.

    Det undrer mig i øvrigt at du altid taler om antisemitisme, uden med ét ord at nævne tidens største og mest afskyelige forfølgelser af mennesker, nemlig forfølgelserne af og pogromerne på kristne i de islamiske lande.

  84. Af John Laursen

    -

    Fascismen har igen vist sit modbydelige ansigt på venstrefløjen, hvor vi i Tyskland, Danmark og Sverige ser den anti-demokratiske antifa-bærme benytte enhver lejlighed til voldelige overfald på lovlige og fredelige demonstrationer for at lukke munden på deltagerne der har andre opfattelser og meninger end dem selv. De forsøger at undertrykke vore Grundlovssikrede ytrings- og forsamlingsfriheder. Det er kriminelle handlinger. Vi ser de samme fascister, nu også i Amerika hvor de overfalder vælgere der deltager i Donald J. Trump` vælgermøder.
    Disse fascister med deres u-modne gymnasieholdninger og konforme, fabriksfremstillede Karl Smart-forklaringer der er ligesom kejserens nye klæder, der som vi ved fra den uskyldiges røst, ikke har noget på sig, ønsker kaos i samfundet så tyranner og despoter kan overtage magten i samfundet . De er menneskeligt og moralsk ødelagte og kan sammenlignes med HIPO `erne under den tyske besættelse af Danmark 1940-45.

    JACOB SCHMIDT-RASMUSSEN – 5 December 2016 9.52

    ” Med udrensningen af de socialistiske nazister, der vittigt blev kaldt for ” bøffer ”, fordi de ” var brune udenpå og røde indeni ”, viste Hitler storkapitalen, at den roligt kunne stole på ham ”.
    ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
    Nej, Jacob Schmidt Rasmussen, A. Hitler var ikke ” storkapitalens ” mand. A. Hitler foragtede de besiddende og hele Junker-klassen, A. Hitler var småmændenes eller om man vil bærmens, massernes mand.
    I det nazistiske Tyskland var det fører-staten med planøkonomi der bestemte og styrede alt, ikke ” storkapitalen ” og markedsøkonomi.

    Det undrer mig i øvrigt at du altid taler om antisemitisme, uden med ét ord at nævne tidens største og mest afskyelige forfølgelser af mennesker, nemlig forfølgelserne af og pogromerne på kristne i de islamiske lande.

  85. Af Flemming Lau

    -

    Socialdemokraten vil altid være klemt mellem den røde og sort fascistiske “negl!”

  86. Af John Laursen

    -

    Fascismen har igen vist sit modbydelige ansigt på venstrefløjen, hvor vi i Tyskland, Danmark og Sverige ser den antidemokratiske antifa-bærme benytte enhver lejlighed til voldelige overfald på lovlige og fredelige demonstrationer for at lukke munden på deltagerne der har andre opfattelser og meninger end dem selv. De forsøger at undertrykke vore Grundlovssikrede ytrings- og forsamlingsfriheder. Det er kriminelle handlinger. Vi ser de samme fascister, nu også i Amerika hvor de overfalder vælgere der deltager i Donald J. Trump` vælgermøder.
    Disse fascister med deres umodne gymnasieholdninger og konforme, fabriksfremstillede Karl Smart-forklaringer der er ligesom kejserens nye klæder, der som vi ved fra den uskyldiges røst, ikke har noget på sig, ønsker kaos i samfundet så tyranner og despoter kan overtage magten i samfundet . De er menneskeligt og moralsk ødelagte og kan sammenlignes med HIPO `erne under den tyske besættelse af Danmark 1940-45.

    JACOB SCHMIDT-RASMUSSEN – 5 December 2016 9.52

    ” Med udrensningen af de socialistiske nazister, der vittigt blev kaldt for ” bøffer ”, fordi de ” var brune udenpå og røde indeni ”, viste Hitler storkapitalen, at den roligt kunne stole på ham ”.
    ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
    Nej, Jacob Schmidt Rasmussen, A. Hitler var ikke ” storkapitalens ” mand. A. Hitler foragtede de besiddende og hele Junker-klassen, A. Hitler var småmændenes eller om man vil bærmens, massernes mand.
    I det nazistiske Tyskland var det fører-staten med planøkonomi der bestemte og styrede alt, ikke ” storkapitalen ” og markedsøkonomi.

    Det undrer mig i øvrigt at du altid taler om antisemitisme, uden med ét ord at nævne tidens største og mest afskyelige forfølgelser af mennesker, nemlig forfølgelserne af og pogromerne på kristne i de islamiske lande.

  87. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Fascismen er, har altid været og vil altid være højrefløjens paradedisciplin. Når venstrefløjen i selvforsvar griber til vold, har det udelukkende været for at værne sig mod fascismen og højrefløjen. Der har i årtier været rablende forsøg på fra højrefløjen at vende tingene på hovedet og sprede forvirringen i et forsøg på at indoktrinere nationalisme, konservatisme, militarisme og kapitalisme i ungdommen.

    Desværre ikke uden rystende resultater. De unge falder for fascismen og melder sig i højreorienterede bevægelser som aldrig før. Det er slemt i Danmark men både Marine le Pen, Farage og Trump, AfD og mange andre har held med at vække tendenser i befolkningerne med evindelige hatespeeches og klageråb om de fremmede. Den eneste modstand og eneste håb er venstrefløjen.

Kommentarer er lukket.