Man kan ikke standse terroren, men man kan begrænse den

Af Caspar Stefani 103

Optimismen, der prægede tiden efter den kolde krig, er stille men sikkert eroderet. Vi oplever en konstant folkevandring, og samtidig må vi nu åbenbart acceptere, at terror er en del af dagligdagen. Det er drevet så vidt, at i Frankrig kan man ikke længere afholde valg, uden at udkommandere tusindvis af soldater.  De to største udfordringer i Europa,  bliver større og større. Det får forældet taxa-lovgivning, planlov og grundskyld til at virke trivielle. Betonklodser og tungt bevæbnede betjente er blevet en del af gadebilledet, og vi mangler lederskab der giver os svar, og giver os løsninger på de udfordringer.

Når de svar ikke kommer, søger folk mod Le Pen. Mod Wilders, som den øvrige politiske klasse forsøger at udskamme. Den taktik har dog blot udskudt den endelige lærestreg, som politikerne i Danmark også vil mærke, såfremt de ikke reagerer i tide. Der hersker fortsat en skræmmende ligegyldighed blandt flertallet på Christiansborg. For uanset hvordan de vender og drejer situationen, er status-quo ikke acceptabel. Udfordringen med fundamentalistisk islam forsvinder ikke, blot fordi Islamisk Stat bliver nedkæmpet i Syrien og Irak. Den førte politik skal sætte sin egen nations ve og vel først, det vil sige, at det også skal sættes før forældede konventioner.

 

Med fundamentalistisk islam er udfordringen, at man ikke kan slå ideer ihjel med bomber. Det kan være en del af kampen, men aldrig den hele. Det er også forfejlet at tro, at der blot findes nogle få terrorister, og så er resten almindelige muslimer. Der er en stor gruppe muslimer, der ønsker Sharia-lovgivning indført. Ayaan Hirsi Ali, en af de vigtigste stemmer i debatten omkring islam – der nu må leve under politibeskyttelse – siger ganske rigtigt i et interview, at det også er en kulturkamp, og at vi også skal bl.a. kunne gøre grin med islam. Danmarks Radio er dygtige til at latterliggøre kristendommen – det så vi her over påsken. Men mon islam bliver udsat for samme behandling, når ramadanen kommer? Denne berøringsangst ser vi også, da ingen aviser længere tør trykke Mohammedtegningerne. Eller hvad med de radikale feministers manglende fokus, på  den sociale kontrol i visse etniske minoritetsmiljøer? Denne berøringsangst dybt skadelig, og den viser, at vi er meget langt fra at kunne vinde en kulturel sejr over den fundamentalistiske og politiske islam.

 

Vender vi tilbage til terroren, kan vi lige så godt forvente, at vil komme flere terrorangreb den kommende tid. Terroristernes strategi har min medblogger Jesper skrevet om her. Hans pointe er, at terroristerne angriber os der hvor vi er svage. Vores svaghed er ”vores åbne samfund og vores uvilje til at forsvare de principper og handlemønstre, islamisterne har som mål eller delmål at nedbryde. Derforuden har vi en betydelig svaghed i vores fornægtelse af konsekvenserne ved fri og ukontrolleret passage over landegrænser”. Grænsepolitik er pr. definition grimt og voldelig, men den er også nødvendig, såfremt vi skal have en chance for at begrænse truslen. I førstehjælp er første skridt altid at ”standse ulykken”. Det samme gør sig gældende her.

 

Terrortruslen er stigende, og det er blevet dagligdag skræmmende hurtigt. Hvor ofte ser man folk skifte deres profilbillede på Facebook efter et angreb? Det eneste der er sikkert, er flosklerne. Den sædvanlige ”vi skal stå sammen” kender vi alle. Det hjælper ikke rigtig som et værn mod terror. Det hjælper lidt med følelsen i mavsen. Og det er åbenbart nok for nogen. Men det er egentligt pudsigt, at politikerne er klar til at smide betonklodser op i midten af vores byer, men tøver når det gælder om at gøre det ved vores grænse – eller Europas for den sags skyld.

 

Men politikerne gør stadig ingenting. Man tager ikke noget opgør med konventionerne, man får ikke sendt kriminelle udlændinge hjem, ej heller migranter som er her på forkerte præmisser. Man har ikke engang gjort sig et forsøg på at forhindre, at syrienskrigere kan komme ind i landet igen efter at have kæmpet og skåret struber over i kampen for kalifatet. De, der ikke vil have kontrol over udlændingepolitikken og vores grænser, har ingen løsninger, kun angreb om tonen i debatten med de sædvanlige politiske korrekte floskler. Jeg mener ikke, at det skal være en ret at slå sig ned her, som det er tilfældet i dag – jeg kan godt se mig selv i spejlet ved at mene det. For vi er ikke blot individer, vi er kulturvæsener formet af vores baggrund og vores kultur, og det er altså ikke altid, at forskellige kulturer komplimenterer hinanden. Det, kombineret med antallet af migranter og flygtninge, påvirker muligheden for assimilation, som bør være endemålet.

Herhjemme er vi dog ikke engang enige om hvad integration betyder, og så har vi altså lang vej igen. I gamle dage lød der ramaskrig, da Søren Krarup forsøgte at tage et opgør med flygtningeloven fra ’83. I dag er det ved at gå op for de fleste, at han havde ret, nu mangler vi bare at snak bliver til handling. Inger Støjbergs famøse stramninger er langt fra nok. De er symbolske.

103 kommentarer RSS

  1. Af J. Hanse n

    -

    Man kan ikke standse terroren, men man kan begrænse den.
    Skriver Stefani.

    Terroren i Frankrig skyldes at Frankrig aldrig har afsluttet sine kolonikrige.
    I det øvrige Europa opstod muligheden for terror i 2003.
    På grund af angrebene på muslimske lande som aldrig havde udgjort en trussel mod Vesten.
    Truslen om terror er således selvforskyldt.
    De krigsliderlige politikere i bl.a. Danmark som har trukket landet ind i krigene i Afghanistan, Iraq, Libyen og Syrien bærer ansvaret for truslen om terror.

    Desværre standser terroren næppe, selv om bl.a. Danmark stopper statsterroren imod de muslimske lande.
    Millioner er blevet dræbt i krigene.
    Millioner er blevet flygtninge.
    USA og bl.a. Danmark efterlader ødelagte lande.
    Det vil vare generationer inden hadet til Vesten forsvinder.

  2. Af Arvid Holm

    -

    Individer og grupper griber til selvtægt i form af terror og eventuelt guerilla-krig imod lande, som de mener bør straffes for et eller andet.
    J. Hansen ser som udvej, at landene bør undgå at bringe sig i en sådan situation.
    Landene er selv ude om det.
    Så alle lande bør undgå handlinger, som et eller flere individer bliver så vrede over, at de udøver selvtægt.
    Alle konflikter bliver derved yderst komplicerede på grund af det nærmest ubegrænsede antal af involverede parter, der skal tages hensyn til.
    Men erfaringen giver jo et vist fingerpeg om, hvor hidsig-propperne findes, men ellers må man vel gætte?
    Eksempelvis bør man undgå selv det svageste tilløb til forhånelse af Islam og den store profet.
    For erfaringsmæssigt findes der tilhængere af Islam, der kan finde på at reagere med vold.
    Derimod kan man uden videre tilsvine Jesus og Kristendommen, som finder sig i hvad som helst.
    Tilsvarende reagerede de kristne serbere ikke med terror mod de vestlige lande, der med militær magt greb ind i territorial-striden om Kosovo.
    Men individer fra Mellemøsten finder sig ikke i så meget, som J. Hansen påpeger.

  3. Af Axel Artke

    -

    “Man kan ikke stoppe terroren, men man kan begrænse den”, skriver Casper Stefani og giver som eneste forslag hertil, hvad han floromvundet kalder grænsepolitik. Gad vidst, hvad han mener med det. Er det fuldt stop for indvandring? Er det stikprøver? Er det pigtråd og mure?

    I modsætning til Casper Stefanis blodløse udsagn er der brug for klare tilkendegivelser om hvad der skal gøres. Der er også brug for at høre danskernes stemmer. Vi burde gives lejlighed til at tage stilling ved en folkeafstemning om relevante og effektive modforanstaltninger imod den muslimske indvandring, som bærer terroren med sig.

  4. Af Kim Kaos

    -

    Det er ikke fundamentalistisk islam der er udfordringen – det er islam som helhed der er et problem.

    Og problemerne forsætter hvis vi ikke får lukket vores grænser og begynder at smide de afviste og de kriminelle ud af vores land hurtigt efterfulgt af de arbejdssky.

    Mindst 100.000 muslimer skal hældes ud af vores land hvis vi skal genskabe vores velfærdssamfund.

    Vi ender der hvor ingen af os har lyst til at ende; Enten går vi under i klynkende selvhad eller så starter en blodig opstand.

    Forsætter tilstrømningen så går Vesten under – så hvis vi vil overleve og bevare vores levevis så skal vi lukke 100% her og nu og påbegynde massedeportationer – dem der ikke rejser frivilligt, de kriminelle og dem deres hjemlande ikke vil modtage skal interneres.
    Vi ønsker det ikke og vi har længe frygtet det er den vej det kommer til at gå, og det bliver grimt og det bliver ondt – men desværre så har de ansvarlige siddet enhver advarsel overhørig.

    Men jeg har ikke lyst til at se min verden smuldre bort pga. uansvarlige folkevalgte og misforstået godhed.

    Er ønsket om en mere markant politisk handlekraft i forhold til at sætte en stopper for yderligere muslimsk indvandring nationalistisk og populistisk eller er det et reelt ønske om at bevare vores velstand og demokrati?

    Skal vi ty til vold for at stoppe galskaben eller er der ikke snart nogle af de folkvalgte der vågner op og begynder at hjælpe til med at vende udviklingen før det går helt galt?
    Ingen, der er ved sine fulde fem, kan hævde at man bare skal åbne sine grænser og lade alle dem der har lyst slå sig ned i ens land.

    Det kan ende med et holocaust som den slags der ramte Europa i 30´erne og 40´erne. Folk får nok og i takt med at de oplever at eliten slå ud med håndtasken og råber svin efter dem – så glider de mere og mere ud mod fløjene i ren desperation og så begynder gaderne igen at lyde af støvletramp og godsvognene fyldes.

    Hvis vi skal undgå den totale radikalisering så skal der trædes hårdt på bremsen og importen af uintegrerbare skal stoppes øjeblikkeligt – ellers kan vi ikke bevare vores demokrati og åbne samfund.

    Så luk grænserne – begynd at sende migranterne retur – fjern de kriminelle fra vores gader – send de uintegrerbare hjem med næste fly – stop socialhjælpen til dem der ikke gider vores land – Danmark er danernes land – vi vil frihed og vil demokrati og vi vil bevare vores velstand
    Stop galskaben før det går galt – før godsvognene begynder at rulle i takt til støvletramp – før mennesker som jeg lader de mørke kræfter tage over alt imens jeg vender det blinde øje til.

  5. Af Niels Larsen

    -

    Hvis man vil gå drastisk nok til værks – læs: hvis man vil sine indfødte europæiske medborgere det bedste – så kan terroren så godt som udryddes.

    Det kræver kun, at man udviser samtlige muslimer og afrikanere og nægter nye af slagsen adgang til Europa.

    Men det tør politikerne ikke… eller også er de bare ligeglade med europæerne og deres fremtid.

  6. Af J. Hanse n

    -

    AF NIELS LARS EN – 23. APRIL 2017 14:49

    Og standser de igangværende krige i Mellemøsten øjeblikkeligt.
    Og ikke starter nye.
    Vi har intet at gøre i de lande.
    Krigene skaber kun flygtningeproblemer og terror.
    Og stop for samarbejdet med slyngelstater som Saudi Arabien, Qatar og Bahrain.

  7. Af Niels Larsen

    -

    J. HANSE N: “Vi har intet at gøre i de lande.”

    Vi er helt enige.

  8. Af J. Hanse n

    -

    AF NIELS LARSEN – 23. APRIL 2017 16:01
    “Vi er helt enige.”

    Naturligvis.
    Netop på dette ene område har vi nok været enige i mange år.

  9. Af Bjørn Danh

    -

    Terroristerne er de piloter der sidder i USA F-15, UK Tornado, Dk F-16
    Terroristerne er de soldater der sidder i USA M1, UK Challenger og Dk M113

    som invader Irak, som ikke har NOGET at gøre med 9/11 og myrder millioner!

    Kors, I er ignorante eller blot fascister, B og KU

    🙂

  10. Af Bjørn Danh

    -

    Til lykke, cappa og jeppe!

    I er kommet med i min klub med Dk’s værste fascister.

    Da I kun er drenge, befinder I jer kun i guldølstadiet
    og ikke champagnestadiet som uffe og fogh røvmussen m.fl.

    🙂

  11. Af Kim P Olsen

    -

    Bjørn Dahn

    M113 blev indkøbt til den danske hær i 1964 og har ingen våben udover et maskinhevær – i sandhed en dræbermaskine bemandet med terrorister. Den bruges ofte til at fragte syge og gravide, når almindelige ambulancer må give op 🙂

    F16 befinder sig i Skrydstrup alle som en. Er det her flyene udfører terrorhandlinger?

    Ved du overhovedet hvad du skriver om?

  12. Af Bjørn Danh

    -

    Pop pop, var det en hjernecelle der sprang, Kim?

    Hvad var det første de ærefulde danske lejesoldater gjorde på deres første missionsdag i Basrah provinsen sommer 2003? I er dygtige, er I skød to unge mænd der stod at fiskede 🙂

    Og I blev ved, tusinder dræbte blev til millioner, terror, voldtægter

    Der flyver altså danske F-16 rundt og bomber børn i Syrien lige nu, bare spørg so-ren espersen.

    At I myrder mennesker i MØ er terrorisme, K.O. Føj 🙂

  13. Af Kim P Olsen

    -

    Der flyver ikke et eneste F16 udenfor Danmark lige nu.

    Men selvfølgelig.Hvis vrangforestillinger og løgne er hvad der skal til, for at du kan vedligeholde dit forskruede verdensbillede, så er du da velkommen til at tro hvad du vil 🙂

    Sandhed bliver det imidlertid ikke, heller ikke selvom du angriber mig personligt. Det gør dig blot en smule latterlig i de flestes øjne 🙂

  14. Af Kim P Olsen

    -

    Dahn

    Jeg ved godt, at det er lidt irriterende, når fakta pludselig bliver blandet ind i debatten.

    Jeg prøver jo ikke at overbevise dig om noget, jeg bibringer dig blot faktuek viden om det du skriver om. Det kan du så tage imod eller lade være.

    Du fpr lige lidt flere fakta: Ikke en eneste dansk soldat deltager i kamphandlinger i Irak. Danske soldater uddanner irakiske sikkerhedsstyrker langt fra kamphandlingerne.

  15. Af Bjørn Danh

    -

    Er den sidste danske revnede F-Skrot faldet ned, haha.

    Du startede ballet.
    At du synes at det ikke er terrorisme at myrde muslimer og arabere i millionvis
    gør dig blot en smule fascist i de fleste menneskers øjne

    🙂

  16. Af Kim P Olsen

    -

    Bjørn Danh

    At du kalder mig fascist fordi jeg beskriver verden som den ser ud, gør dig til en klovn i alles øjne.

    Tag dig dog sammen og debatter som et voksent menneske.

  17. Af Bjørn Danh

    -

    Så du benægter fakta, at danske styrker har ikke dræbt og udleveret irakere til tortur?

    Hmmm

    U R wise 🙂

    Ok Kim Back to base. Terrorister?
    Jeg mener det vest verdenen der myrdede/myrder løs i MØ som er terroristerne,
    OG som skaber hævnere i EU.

    🙁

  18. Af Helge Nørager

    -

    Hvor mon den er
    den røde tråd?
    Man må for fa´n da bli´ til noed!

    Støtte til Taliban for at bekæmpe Sovjet i Afghanistan, Lars Løkke donere penge.
    Kollaps af Afghanistan og vesten glemmer alt.
    Taliban rejser til Jugoslavien.
    Borger krig og Bombning af Serbien.
    Borgerkrig i Kosovo og Bombning af Serbien.
    Taliban rejser til Libanon og Nigeria samt Sudan
    Borgerkrig i Sudan og Boko Haram
    Bombning af Irak, spredning af våben og Bath til et ustabilt Syrien
    Bombning af Libyen og åbning af menneskeflugt som Khaddafi havde aftale med EU om at begrænse.
    Spredning af Khaddafis våben til Mali, og indsats der.
    Spredning af Våben nok til at fuppe nogen til at starte showtime i Syrien.
    Bombning af Daesh i Irak og Syrien, boots on the ground.
    Bombning af russiske tropper som støtter regime i Syrien.

    Hvor mon den er
    den røde tråd?
    Man må for fa´n da bli´ til noed!

    House of Saud skriger af grin.

    War, war never changes

  19. Af Jan Petersen

    -

    Hvad er i øvrigt definitionen på terror? Hvis man Googler lidt, er der intet entydigt svar. Men jeg stødte på en meget interessant EU-terrordefinition udformet i 2002. Der nævnes en række forskellige forhold, men bla også denne:

    ” alvorligt at destabilisere eller ødelægge et lands eller en international organisations grundlæggende politiske, forfatningsmæssige, økonomiske eller samfundsmæssige strukturer”

    Så er den igangværende destabilisering af EU-landenes økonomiske og samfundsmæssige strukturer – i form af asyl / flygtninge / migranter – egentligt iflg EU at betragte som simpel terror?

  20. Af Kim P Olsen

    -

    Dahn

    Danmark har ikke udleveret irakere til tortur. Du må kunne dokumentere din påstand.

    Alt hvad jeg har belært dig om, er at der ikke er danske fly over Irak eller Syrien og at M113 ikke er en kampvogn, men en gammel PMV med et maskingevær samt at danske soldater ikke deltager i kamphandlinger i Irak.

    Men altså… sådan ender det jo hver gang folk som dig løber tør for argumenter: I bliver personlige og bruger ord som fascist om dem der bringer fakta ind i diskussionen.

    Det er underlødigt, taberagtigt og det hindrer enhver fornuftig debat.

    Derfor stopper jeg her.

  21. Af Helge Nørager

    -

    Danske jæger soldater har fik forleden udvidet deres mandat fra at kun arbejde i Irak til Syrien også.
    Kim så det er faktuelt forkert at der ikke er danske kamp tropper i Irak og Syrien, og da deres missioner er hemmelige ved ingen hvor mange kills de har, hverken af de rigtige og de forkerte.
    De har været der et stykke tid Kim, prøv dog at følg med i hvad politikkere giver lov til vdr. krige og Danske kamp soldater er on the ground.
    Det vil lette en debat, hvis du ved hvad du skriver om.
    Og det er ikke kun sikrings tropper til beskyttelse af mobil radaren.

  22. Af Kim P Olsen

    -

    Helge

    De danske soldater du skriver om kan “train, advice and accompany”.

    Jeg har aldrig benægtet, at der er kampsoldater i Irak, jeg har blot beskrevet hvad de laver.

    Jeg ved udmærket hvad jeg skriver om.

  23. Af Bjørn Danh

    -

    @ K.O.

    Oh yeah?

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-soldater-involveret-i-tortur-sag

    http://politiken.dk/udland/art5037878/Danske-soldater-aktive-i-aktion-som-f%C3%B8rte-til-tortur-af-irakere

    @Helge, sådan!
    @Caspar Tak for din tålmod/ytringsfrihed, men jeg skriver på en bog lige nu om Irak.
    I hver eneste by jeg google har jeres storebror USA begået massakrer, krigsforbrydelser
    og forbrydelser mod menneskeheden (som zionisterne gør i det besatte Palæstina)
    God aften folkens, nu er deer El Classico 🙂

    (DO NOT KILL CHILDREN) 🙁

  24. Af Bjørn Danh

    -

    ingen hvor mange kills de har

    @Helge Jo, s.pind ved. Men vil ikke ud med de danske børnemyrdende fakta
    (Demokrati?)

    Der var endda danske jægere i Afgh. allerede i 2001.
    GGL Fransk/Canadiske/Engelske specielstyrker møder danske

    🙂

  25. Af Gert Hansen

    -

    I de sidste 30-40 år er der gradvist sket en fundamentalisering af islam, finansieret af olierige stater i Mellemøsten, samtidig med at europæisk Vesten har satset på blød EU ‘power’, der nu har slået fejl internationalt og samtidig med at etniske europæerne har opgivet af reproducere sig selv, og dermed er en defaitistisk uddøende ‘race’ der ikke har megen fremtid. Hertil kommer så den generelle teknologiske udvikling, der har haft store konsekvenser for hvordan verden er ’skruet sammen’.

    Hvor Vestens teknologiske udvikling annammes i den muslimske verden, gør ‘Vestens værdier’ og samfundsstrukturer det ikke, hvorfor den første tilvælges og de sidste fravælges. De fravælges i en sådan grad, at nogle ‘islamister’ er parate til at slå uskyldige vesterlændinge ihjel, og endda let kan finde belæg herfor i Koranen. Samtidig forværres den socio-økonomiske situation i store dele af MØNA, bl.a., men ikke alene, ved Vestlig indblanding, og situationen i visse indvandrermiljøer i Europa, som øger rekrutteringsgrundlaget for islamister.

    Artiklens overskrift er helt rigtig. Det betyder, at de Vestlige samfund tvinges til at gå på kompromis med sig selv, hvis man ønsker at begrænse terroren. Den bliver ikke begrænset ved betonklodser og hælden vand ud af ørene ved mindehøjtideligheder.

    Det bliver et langt århundrede.

  26. Af happybrexit heimlich

    -

    VIVE FREXIT EU IS DEAD R.I.P.

  27. Af Bjørn Danh

    -

    Prøver lige 1 gang til med beviser til K.O.
    blokerer tante B den, igen ved jeg hvor i står.

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-soldater-involveret-i-tortur-sag

    http://politiken.dk/udland/art5037878/Danske-soldater-aktive-i-aktion-som-f%C3%B8rte-til-tortur-af-irakere

  28. Af Flemming Lau

    -

    Specialtropper har en primær opgave, og det er at være “Øjne på jorden bag fjendens linjer” Så drop al den snak om at de “Spiser børn” til morgenmad og foretager andre kills. De har primært våben til selvforsvar.

  29. Af Bjørn Danh

    -

    Nu har jeg vist link 3 gange som B ikke vil vise.

    Hvem er fascister?

  30. Af Gerd Svend svendsen

    -

    Sådan stefani! 26 år gammel, es møg i kæften, og så lige løsningen på terrorisme. Det er flot. overvej at blive politiker, sekt leder eller krimi forfatter. Alle tre er erhverv som kræver evnen til selvforblændelse, manipulation og løgn.

  31. Af Jan Petersen

    -

    Mother of all false flags – var iscenesat terror attack 9/11. Orkestreret af trojkaen – USA, Saudi Arabien, Israel og formentlig et par andre rådne spillere. Google selv stadset – start med . . . 9/11 hoax . . . og gå videre derfra. Viden udvider horisonten 🙂

  32. Af Kim P Olsen

    -

    Flemming Lau

    Man orker det ikke… Når den du debatterer med er faktaresistent, er den intelligente handling at resignere.

  33. Af HappyBREXIT heimlich

    -

    Loefven og Løkke er færdige –væk med de gamle krokodilletåre grædere -vi vil at vore børn skal overleve og ikke have en skide pelargoniekrans fra en doven statsminister til sine begravelser -amen! stik jeres blomster skråt op og se så at få de muslimer sendt hjem!

  34. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt blev drejebogen til moderne terror skrevet så langt tilbage som 1962. Her lidt tekst fra Wikipedia omkring:

    “Operation Northwoods was a proposed false flag operation against the Cuban government, that originated within the U.S. Department of Defense (DoD) and the Joint Chiefs of Staff (JCS) of the United States government in 1962. The proposals called for the Central Intelligence Agency (CIA) or other U.S. government operatives to commit acts of terrorism against American civilians and military targets, blaming it on the Cuban government, and using it to justify a war against Cuba. The plans detailed in the document included the possible assassination of Cuban émigrés, sinking boats of Cuban refugees on the high seas, hijacking planes, blowing up a U.S. ship, and orchestrating violent terrorism in U.S. cities.[2] The proposals were rejected by the Kennedy administration.[3]”

    Google selv videre om emnet og kig også på – operation gladio – det var statssponsoreret terror i navnlig Italien, men også andre europæiske lande, tilbage i 1960-70-80. Iscenesat af rådne regeringer, efterretningstjenester og Nato. Alt sammen dokumenterede fakta!

  35. Af Helge Nørager

    -

    Jeg har ikke forsøgt at kloge mig på hvad Jægere foretager sig, da det er hemmeligt.
    Hvis nogen har viden nok til at kunne fastslå at det kun er RECON, tager jeg da hatten af for deres dybe indsigt i militære hemmeligheder.

    Hvad jeg ofte tænker på er hvem som har kommandoen over dem.
    For central styringen af indsats mod Assad sidder trygt i Syrien, og er en blanding af FSA og diverse aktører i krigsspillet.
    Men jægere blev jo først udset til en eller anden mission mod Daesh i Irak, men under hvilken kommando ?.
    Hvem giver dem ordre i det daglige ?.
    Og skal alle ordre dobbelt checkes med forsvarskommandoen i København ?
    Nato er vist ikke deltager pt. i krigsspillet.
    Og er jægere indsat for at bekæmpe Daesh eller skal de også lige såen nu når de er der arbejde lidt imod Assad.
    For hvor går grænsen, i det daglige, hvilken central kommando kommer ordre fra, som siver ned til den som udfører “RECON” ?.

    Siden så mange har en ganske dyb indsigt i hvad jægere fortager sig og hvad de åbenbart ikke gør, vil jeg da gerne have uddybet min begrænsede indsigt i de aktuelle kommando veje for jægere.

    Men har aldrig skrevet de spiser børn, eller tilsvarende.

    Jeg har altid skrevet, støt soldaten og ret vrede mod beslutningstagere.

  36. Af Helge Nørager

    -

    For central styringen af indsats mod Assad sidder trygt i Tyrkiet.

    Fejl ikke Syrien.

  37. Af Jan Petersen

    -

    Sådan virkelig storstilet terror a la 9/11 er iscenesat af rådne regeringer og deres efterretningstjenester. Et tilfældigt mord på en politibetjent i Frankrig – af en politi hader – kan vel ikke kaldes terror . . . helt ærligt. Men i øvrigt sælger PR stunt terror mega meget breaking news – på fakestream MSM. Alt i alt er terror vel en ok underholdnings- og business model !

  38. Af Flemming Lau

    -

    Kim P Olsen.
    Drop illusionen om at overbevise nogen om noget som helst. Det vigtigste er at fremlægge ens synsvinkel, på et emne og så ærligt og godt underbygget som muligt. Dermed kan vi mod og medspillere spille bold op ad hinanden. Man kan syntes at bolden skulle i mål, helst i modstanderens mål, men vi lære også at det modsatte. Så op med modet, og foresæt spillet, så kan ingen forlange mere..!

  39. Af Jan Petersen

    -

    Desværre tillader bloggen her ikke indlæg med direkte henvisning til fakta links omkring iscenesat statsterror. Derfor ævler alle rundt i en gang ligegyldig tom snak om alt mulig andet. Folk – generelt – forstår ikke, hvad der foregår. Hvilket jeg godt kan forstå. Hvis MSM plantet fake news shit er eneste kilde til oplysning. Så bliver man både bedraget og røvrent på én og samme gang !

  40. Af Flemming Lau

    -

    Helge Nørager.
    Satellit, fly og drone overvågning giver så langt fra et optimalt efterretnings billede.
    Under Falklands, Golf og IS operationerne var specialsstyrkerne på plads uger før det blev meldt ud. Det er et tungt, Svedigt monotomt og tålmodigt stykke arbejde der lægges for dagen. Og man daffer altså bare ikke ned fra sit skjul og trækker et par kolde colaer i den nærmeste landsby. Ja og så er det sk… farligt. Hvis de uheldigvis bliver spottet af en fårehyrde, så er de nød til at bryde op og skifte stilling, evt helt afbryde operationen, og over bjerge for at blive afhentet. Og så spørger du om kommandoveje..! Det er bemærket at du er meget kritisk mht vores millitære engagementer, og måske med rette, måske med urette. Men personligt syntes jeg at det er et overkill.

    I dag er soldaten nærmest bundet med den ene arm på ryggen, med juridiske spidsfindigheder, udarbejdet af folk i tryghed langt fra krigens virkelighed. For hvad..? For at vi internationalt set, kan vise at vi har rene ” civiliserede hænder” Men undskyld krig kan ikke just kaldes civiliseret. Krig er blodig og beskidt, men den kan være nødvendig. Og husk så at vi skal overholde krigenes love, og det skal IS terrorister ikke, for deres politikkere har ikke skrevet under på nogen konvention. Det svarer til at politiet der eftersætter en fartsyndere der kører 160 km/t på en landevej, må opgive når de når de 80 km/t for det siger færdselsloven. Gør de det…?
    Selvfølgelig ikke..! De løser opgaven!

    Det står stadig i frisk erindring, at hærens auditørkorps sigtede en kvindelig afhøringsofficer for tortur blot fordi hun sagde at den afhørte lige måtte vente til at få en kop vand til hun var færdig. Den af forsvaret ansatte dansk arabiske tolk, anmeldte hende, fordi han ikke tålte hendes position. Der var ikke tale om nåle under neglene, elektrisk stød, waterbording, fingeret henrettelse eller lignende. Og sigtelsen blev naturligvis frafaldet efter måneder i pressens søle. I dagens verden straffes man for “overgreb”. Det bliver spændende at se hvornår man begynder at straffe “svigt” som da FN beordrede den hollandske sikringsstyrke væk fra Screbenica og 8000 mænd blev likvideret…! Nogle bliver så bange for mørket, at de vælger at følges med spøgelse. Vi skal vel ikke tækkes IS med et stokholmsyndrom, for at undgå beskyldninger om totur mod selvsamme, vel…?

  41. Af Arvid Holm

    -

    Terror er selvtægt, idet terroristen ikke har mandat til sine handlinger fra nogen stat.
    Hvis han havde det, ville terrorhandlingen jo være en krigshandling mellem to stater.
    Så terroristen optræder uberettiget som en stat.
    Hvis en stat accepterer terrorisme som en følge af egne handlinger (vi har selv været ude om det), accepterer staten derved umulige betingelser for sin gøren og laden.
    Det er ikke nok at træffe aftaler med en anden stat.
    Alle denne stats borgere og alle andre interessenter skal også være indforstået, ellers er det acceptabelt, at de griber til selvtægt med vrede terrorhandlinger.
    Så er fred næppe mulig, da man ikke kan gøre alle tilpas.

  42. Af Erik Skifter

    -

    Tak til dig Caspar Stefani, for en ganske fin blog. Du konkluderer, at der skal tages et opgør med forældede konventioner og at der mangler lederskab. Begge dele ganske rigtigt, hvis vi skal have reduceret denne sygelige muslimsk inspirerede terror.

    Ligesom i Frankrig, ja så bliver det ikke de gamle partier som skal rede deres lande og Europa ud af dette muslimsk inspirerede vanvid. Det bliver desværre de yderligt gående nye partier, som får magten til at kunne gøre det. Fordi ingen af de gamle partier vil eller evner at tage det nødvendige opgør med disse gamle konventioner og tilsidesætte EU og deres udemokratiske love.
    Flere lalleglade meningsdannere, fakta resistente EU-tilhængere og en lang stor gruppe socialistiske journalister, anfører nu her til morgen, at franskemændene valgte populisterne fra og valgte EU til. De har helt overset, at halvdelen af franskmændene har stemt på partier som har valgt EU fra. Halvdelen af franskmændene.
    Nej vi ser et totalt splittet Frankrig, som stadig er i undtagelsestilstand og vil være det i mange årtier endnu. Et tro socialistisk Frankrig. som er gået fra at være store tilhængere af EU til at bliver større og større fornægtere af EU og den vanvittige muslimske indvandring der følger med.
    Vi vil se et Frankrig fortsætte sin nedsmeltning. Vi vil se denne Macron som præsident udelukkende fokusere på økonomien i Frankrig og ikke det kulturelle og det værdimæssige. Den sygelige muslimske indvandring vil fortsætte i Frankrig og der vil komme flere og langt værre terrorangreb i Frankrig. Jerusalem vil komme til at ligne et paradis set i forhold til de tilstande som vil komme i Frankrig.
    Når de lokale borgerkrige vil komme

  43. Af J. Hanse n

    -

    AF ERIK SKIFTER – 24. APRIL 2017 8:23

    Frankrigs problem er, at landet fortsat agerer som en kolonimagt.

    Many African countries continue to pay colonial tax to France since their independence till today!
    Their TOP politicians alone benefits from this actions, while the masses are suffering. Up to 80% of their budgets is feeding the French coffers…
    Thus these rating agencies were created by those countries who enforced colonialism to protect themselves, the very same as the banks are doing now with the credit institutions ..for credit worthiness…

    Rumour has it that Pravin Ghordan and some ministers was axed because on his return from abroad,he wanted the President to sign the acknowledgment of debt and the continuation of the payment of colonial debt. The colonial debt included the stripping of South Africa minerals and mining as well as the large portion of the South African annual income…President Zuma refused to sign it…
    It’s time for the awakening…

    Mawuna Remarque Koutonin journal:
    When Sékou Touré of Guinea decided in 1958 to get out of french colonial empire, and opted for the country independence, the french colonial elite in Paris got so furious, and in a historic act of fury the french administration in Guinea destroyed everything in the country which represented what they called the benefits from french colonization.

    Three thousand French left the country, taking all their property and destroying anything that which could not be moved: schools, nurseries, public administration buildings were crumbled; cars, books, medicine, research institute instruments, tractors were crushed and sabotaged; horses, cows in the farms were killed, and food in warehouses were burned or poisoned.

    The purpose of this outrageous act was to send a clear message to all other colonies that the consequences for rejecting France would be very high.

    Slowly fear spread trough the african elite, and none after the Guinea events ever found the courage to follow the example of Sékou Touré, whose slogan was “We prefer freedom in poverty to opulence in slavery.”

    Sylvanus Olympio, the first president of the Republic of Togo, a tiny country in west Africa, found a middle ground solution with the French.
    He didn’t want his country to continue to be a french dominion, therefore he refused to sign the colonisation continuation pact De Gaule proposed, but agree to pay an annual debt to France for the so called benefits Togo got from french colonization.

    It was the only conditions for the French not to destroy the country before leaving. However, the amount estimated by France was so big that the reimbursement of the so called “colonial debt” was close to 40% of the country budget in 1963.

    The financial situation of the newly independent Togo was very unstable, so in order to get out the situation, Olympio decided to get out the french colonial money FCFA (the franc for french african colonies), and issue the country own currency.

    On January 13, 1963, three days after he started printing his country own currency, a squad of illiterate soldiers backed by France killed the first elected president of newly independent Africa. Olympio was killed by an ex French Foreign Legionnaire army sergeant called Etienne Gnassingbe who supposedly received a bounty of $612 from the local French embassy for the hit man job.

    Olympio’s dream was to build an independent and self-sufficient and self-reliant country. But the French didn’t like the idea.

    On June 30, 1962, Modiba Keita , the first president of the Republic of Mali, decided to withdraw from the french colonial currency FCFA which was imposed on 12 newly independent African countries. For the Malian president, who was leaning more to a socialist economy, it was clear that colonisation continuation pact with France was a trap, a burden for the country development.

    On November 19, 1968, like, Olympio, Keita will be the victim of a coup carried out by another ex French Foreign legionnaire, the Lieutenant Moussa Traoré.

    In fact during that turbulent period of African fighting to liberate themselves from European colonization, France would repeatedly use many ex Foreign legionnaires to carry out coups against elected presidents:

    – On January 1st, 1966, Jean-Bédel Bokassa, an ex french foreign legionnaire, carried a coup against David Dacko, the first President of the Central African Republic.
    – On January 3, 1966, Maurice Yaméogo, the first President of the Republic of Upper Volta, now called Burkina Faso, was victim of a coup carried by Aboubacar Sangoulé Lamizana, an ex French legionnaire who fought with french troops in Indonesia and Algeria against these countries independence.
    – on 26 October 1972, Mathieu Kérékou who was a security guard to President Hubert Maga, the first President of the Republic of Benin, carried a coup against the president, after he attended French military schools from 1968 to 1970.
    In fact, during the last 50 years, a total of 67 coups happened in 26 countries in Africa, 16 of those countries are french ex-colonies, which means 61% of the coups happened in Francophone Africa.

    Number of Coups in Africa by country

    Ex French colonies Other African countries
    Country Number of coup Country number of coup
    Togo 1
    Egypte 1
    Tunisia 1
    Libye 1
    Cote d’Ivoire 1
    Equatorial Guinea 1
    Madagascar 1
    Guinea Bissau 2
    Rwanda 1
    Liberia 2
    Algeria 2
    Nigeria 3
    Congo – RDC 2
    Ethiopia 3
    Mali 2
    Ouganda 4
    Guinea Conakry 2
    Soudan 5
    SUB-TOTAL 1 13
    Congo 3
    Tchad 3
    Burundi 4
    Central Africa 4
    Niger 4
    Mauritania 4
    Burkina Faso 5
    Comores 5
    SUB-TOTAL 2 32
    TOTAL (1 + 2) 45 TOTAL 22
    As these numbers demonstrate, France is quite desperate but active to keep a strong hold on his colonies what ever the cost, no matter what.

    In March 2008, former French President Jacques Chirac said:

    “Without Africa, France will slide down into the rank of a third [world] power”

    Chirac’s predecessor François Mitterand already prophesied in 1957 that:

    “Without Africa, France will have no history in the 21st century”

    At this very moment I’m writing this article, 14 african countries are obliged by France, trough a colonial pact, to put 85% of their foreign reserve into France central bank under French minister of Finance control. Until now, 2014, Togo and about 13 other african countries still have to pay colonial debt to France. African leaders who refuse are killed or victim of coup. Those who obey are supported and rewarded by France with lavish lifestyle while their people endure extreme poverty, and desperation.

    It’s such an evil system even denounced by the European Union, but France is not ready to move from that colonial system which puts about 500 billions dollars from Africa to its treasury year in year out.

    We often accuse African leaders of corruption and serving western nations interests instead, but there is a clear explanation for that behavior. They behave so because they are afraid the be killed or victim of a coup. They want a powerful nation to back them in case of aggression or trouble. But, contrary to a friendly nation protection, the western protection is often offered in exchange of these leaders renouncing to serve their own people or nations’ interests.

    African leaders would work in the interest of their people if they were not constantly stalked and bullied by colonial countries.

    In 1958, scared about the consequence of choosing independence from France, Leopold Sédar Senghordeclared: “The choice of the Senegalese people is independence; they want it to take place only in friendship with France, not in dispute.”

    From then on France accepted only an “independence on paper” for his colonies, but signed binding “Cooperation Accords”, detailing the nature of their relations with France, in particular ties to France colonial currency (the Franc), France educational system, military and commercial preferences.

    Below are the 11 main components of the Colonisation continuation pact since 1950s:

    #1. Colonial Debt for the benefits of France colonization

    The newly “independent” countries should pay for the infrastructure built by France in the country during colonization.

    I still have to find out the complete details about the amounts, the evaluation of the colonial benefits and the terms of payment imposed on the african countries, but we are working on that (help us with info).

    #2. Automatic confiscation of national reserves

    The African countries should deposit their national monetary reserves into France Central bank.

    France has been holding the national reserves of fourteen african countries since 1961: Benin, Burkina Faso, Guinea-Bissau, Ivory Coast, Mali, Niger, Senegal, Togo, Cameroon, Central African Republic, Chad, Congo-Brazzaville, Equatorial Guinea and Gabon.

    “The monetary policy governing such a diverse aggregation of countries is uncomplicated because it is, in fact, operated by the French Treasury, without reference to the central fiscal authorities of any of the WAEMU or the CEMAC. Under the terms of the agreement which set up these banks and the CFA the Central Bank of each African country is obliged to keep at least 65% of its foreign exchange reserves in an “operations account” held at the French Treasury, as well as another 20% to cover financial liabilities.

    The CFA central banks also impose a cap on credit extended to each member country equivalent to 20% of that country’s public revenue in the preceding year. Even though the BEAC and the BCEAO have an overdraft facility with the French Treasury, the drawdowns on those overdraft facilities are subject to the consent of the French Treasury. The final say is that of the French Treasury which has invested the foreign reserves of the African countries in its own name on the Paris Bourse.

    In short, more than 80% of the foreign reserves of these African countries are deposited in the “operations accounts” controlled by the French Treasury. The two CFA banks are African in name, but have no monetary policies of their own. The countries themselves do not know, nor are they told, how much of the pool of foreign reserves held by the French Treasury belongs to them as a group or individually.

    The earnings of the investment of these funds in the French Treasury pool are supposed to be added to the pool but no accounting is given to either the banks or the countries of the details of any such changes. The limited group of high officials in the French Treasury who have knowledge of the amounts in the “operations accounts”, where these funds are invested; whether there is a profit on these investments; are prohibited from disclosing any of this information to the CFA banks or the central banks of the African states .” Wrote Dr. Gary K. Busch

    It’s now estimated that France is holding close to 500 billions African countries money in its treasury, and would do anything to fight anyone who want to shed a light on this dark side of the old empire.

    The African countries don’t have access to that money.

    France allows them to access only 15% of the money in any given year. If they need more than that, they have to borrow the extra money from their own 65% from the French Treasury at commercial rates.

    To make things more tragic, France impose a cap on the amount of money the countries could borrow from the reserve. The cap is fixed at 20% of their public revenue in the preceding year. If the countries need to borrow more than 20% of their own money, France has a veto.

    Former French President Jacques Chirac recently spoke about the African nations money in France banks. Here is a video of him speaking about the french exploitation scheme. He is speaking in French, but here is a short excerpt transcript: “We have to be honest, and acknowledge that a big part of the money in our banks come precisely from the exploitation of the African continent.”

  44. Af Svend Jensen

    -

    “Man kan ikke standse terroren, men man kan begrænse den”

    Og det allervigtigste – man skal begrænse den til kun at ramme de andre, helst ikke dig selv.
    Det reducerer problemets omfang til en gene på niveau med myggestik – med den fordel, at de ansvarlige magthavere kan nøjes med at uddele uforpligtende pølsesnak om emnet.

    Man kunne ønske sig, at politikerne var lige så optaget af beskyttelsen af deres egen befolkning, som de tilsyneladende er optaget af at lukke flere islamiske terrorister ind i landet.

    Det er iskold kynisk beregning at beholde symbolsk grænsekontrol, når politikerne nu ved at de derved slipper religiøst sindssyge islamistiske mordere løs på deres egen befolkning. Trøst dig med at det aldrig har noget med islam at gøre, hvis det er dig der rammes.

  45. Af Helge Nørager

    -

    “Vi skal vel ikke tækkes IS med et stokholmsyndrom, for at undgå beskyldninger om totur mod selvsamme, vel…?”

    Det er min faste personlige og helt egne mening.
    At den voksende fanatisme blandt salafister og wahabier skyldes de igennem mere end 50 år afsendte massive pengestrømme fra House of Saud som er betalt til religiøse missionerende fanatikere, som hader alle andre end deres egen udgave af helvede på jorden.
    Det er for at beholde titel som Mekkas beskyttere, at ufatteligt mange billioner af USD er brugt, på at sprede had og ønsket om død over alle andre end Whabier og Salafister.

    Og dem med Stockholm syndrom er dem som ikke indse at House of Saud er problem, og ikke en del af løsning.

    Og pt. samarbejder Danske tropper militært med mange som egentligt er lakajer for House of Saud, og jeg kan ikke rigtigt se at det at hjælpe militært dem, som står bag ved alt denne terror gavner nogen.
    Det skaber mudder og dårlig dobbeltmoral og er egentligt udtryk for forvirring ved beslutningstagere.
    Men House of Saud er jo fredet, så kæft ikke op om Stockholm syndrom for det har hele vesten i forhold til de religiøse kongelige kvindehadende død over alle andre fanatikere i House of Saud,
    Hvorfor ?
    Så Stockholm syndrom søg du på Slotsholmen og ved AFR.

    Men det er nu min personlige mening.

  46. Af Henning Svendsen

    -

    Terror er forhåbentlig kommet for at blive ! Den er sendt fra Himlen og skal råbe Løkke op ,men han er tungnem og vil nok ikke reagere før han selv ender i Rullestol
    Ja disse terrorister er heldigvis de største jubelidioter og de må være en torn i øjet på !Grønthandler typen der vælger at smiske sig frem indtil de bliver mange nok og bestemmer inde på Borgen
    Nu er der så en Nikolaj Vammel type der slår sig op i Frankrig en vammel type der slesker sig frem og man må bede til at der kommer en ny terroraktion således at rigtige Kristne igen kommer til magten og får terroren standset ved grænsen hvor det er Millitær lov der gælder

  47. Af Flemming Lau

    -

    Helge Nørager.
    Du har ganske ret vedrørende vestens dubiøse forhold til Saudierne. De har kun et i hovedet og det er mission. De fik FN til at blåstemple OIC’s krav om at Sharia var den muslimske verdens menneskerettigheder jf Cairo erklæringen i 1997. Den nuværende Kong Salman havde en stor finger med i spillet i Bosnien 1992, med at skabe et islamisk bro hovede i Europa. Der er idag en meget uheldig udvikling i det nordlige Bosnien, i byerne omkring Bosanka Bosnia, få hundrede meter fra den Kroatiske grænse. Saudierne har åbnet penge sækken for 200 moskeer i Europa, og de har deres lange fingre i mange af vestens universiteter.

    Endvidere vil den højeste Islamiske autoritet El Ansvar universitet i Cairo ikke lave en Fatwa, endsige erklære IS for frafaldne muslimer, med trods deres uhyrligheder. Det muslimske broderskab er forbudt i Egypten, men det spiller en enorm rolle i radikaliseringen af restens af verdenens muslimske lande. Selv i Tyrkiet har man billeder af Erdogan med MB’s 4 fingres Rabia håndtegn.

    Hvor stiller det vesten i spillet mellem Sunni og Shia islam..? Lige midt i, som en lus mellem 2 negle, eller og som de gamle koloni magter med deres del og hersk..! De tror de har styr på det i ørkenen, alt imens stealth Jihad breder sig i vestens hjemlande
    Så jeg er på ingen måde beroliget over vores gang “Dialog Kaffe” med “Det muslimske broderskab på hjemmefronten, medens vore millitante kræfter bekæmper IS. Det er imidlertid bare nødvendigt at få stoppet IS fordi de er identitets skabende på verdensplan. Det er derfor jeg siger at nogle er så bange for mørket, at de vælger at følges med et spøgelse. Ingen vestlig leder står for antifeminisme, som MB står for, og alligevel er man hører kan vestlige kvinder der er begyndt at råbe alluha akbar, og dermed fornægter de, feminismens selvsamme principper. Og så er vi tilbage ved FN i ’97 der blåstemplede OIC’s Sharia lov som menneskerettigheder. Det er da fænomenalt…!

  48. Af Søren .Dahl Hansen

    -

    Kender Henning Svendsen personligt Emmanuel Macron?-det kunne der være noget der tyder på ,siden han så indgående har kendskab til hvilken type han er,.

  49. Af Finn Bjerrehave

    -

    Politi Soldater med maskinpistol i gadebilledet, og målet for terrorristen er lysende klart, hvor vores fartkontrol optræder anonymt og fartsynderne fanges, måske de våbenføre kan lære af anonymitet.
    Muslimer står næsten for 100% af terror, og aldrig fordømmelse fra deres religiøse ledere, fortæller måske som Muslimerne altid siger Guds vilje, og hvem går i rette med Gud.
    Måske skulle vi nedtone terrorhandlingerne og ikke som nu, den største underholdning, og hvilken journalist ønsker ikke at deltage i denne opmærksomhed.
    Dagens dødstal fra Mexico 35 skudt i Week-endens narkodrama, og disse tal interesserer ingen, men een person skudt i EU, og landet er næsten i knæ.
    Opmærksomhedens globalisering. Finn Vig

  50. Af Niels Peter Lemche

    -

    Sikke en gang ævl og bæv l, der er nogle, der kan komme med. Som om en gruppe aftaler at annektere en bestemt blog, og så bare skriver løs.

    Det korte af det lange er, at der er terror i Europa, og hvordan vi får den inddæmmet mest muligt. Og så begynder ævlehovederne om at skrive om dansk deltagelse i indsatser tilbage til Arilds tid. Utroligt konstruktivt, er det ikke? Vorherre bevares.

    Man begrænser terrorren mest muligt ved at tage håbet fra dem, der udøver terrorren. Islamisk stat har været en sådan kilde til håb for fuldstændig forskruede unge mennesker, der ikke kan finde ud af, hvad vej de skal gå. Mos IS og for den sags skyld det snart redundante al-Qaeda, mos dem med alt, hvad der står til rådighed. Jo, der vil komme frustrationer, men terrorren vil miste sit fokus. Inspirationen vil ikke være der længere, men nok en blind trang til hævn.

    Dvs. begræns terrorren ved at tage motivationen fra de potentielle terrorister. Derefter kommer den næste del af indsatsen: Guleroden. Hvad kan vi tilbyde i stedet?

  51. Af J. Hanse n

    -

    AF NIELS PETER LEMC HE – 24. APRIL 2017 10:32
    “Dvs. begræns terrorren ved at tage motivationen fra de potentielle terrorister. Derefter kommer den næste del af indsatsen: Guleroden. Hvad kan vi tilbyde i stedet?”

    Indtil videre så har Vestens tilbud til de muslimske lande været, at Vesten har måske fire millioner dræbte på samvittigheden.
    Og måske fem gange så mange flygtninge.
    I en lang række lande har Vesten totalt ødelagt byer og store områder.
    Det var et tilbud, Lem ches ord, som de muslimske lande ikke kunne afslå.

  52. Af hans andersen

    -

    Muslimer respekterer kun den russiske metode til terrorbegrænsning. 200 børn i Beslam , kostede 200000 tjenere muslimer forstår dette simple regnestykke 🙂

  53. Af Niels Peter Lemche

    -

    HANS ANDERSEN, det ville være en god idé, hvis du lige læste dine indlæg igennem, før du sendte dem ind. Med hensyn til de 200 børn, så var det lidt færre, men til gengæld mange voksne, 344+ ialt. Men i sagen er vi måske ikke særlig uenige. Brug knytnæven og ikke den flade hånd, som General Guderian sagde. I 1980erne, da kidnapningerne florerede i Libanon, blev også et par russiske diplomater kidnappet. Russerne gjorde ingenting officielt; men så begyndte ligene af militsledere at dukke op rundt om i Beirut, og kort efter blev russerne frigivet.Der behøves vist ingen nærmere forklaring.

    Og Hassan, bloggen handler om at få mest mulig stop på terrorismen, og du ævler løs om alle vestens forbrydelser med tal, som du ikke verificerer på nogen måde. Det står som dine private postulater. I virkeligheden lyder det som om, du er helt tilfreds med terrorismen og betragter den som berettiget. Derved har du som sædvanlig meldt dig ud af enhver fornuftig diskussion.

  54. Af Niels Peter Lemche

    -

    HANS ANDERSEN, det ville være en god idé, hvis du lige læste dine indlæg igennem, før du sendte dem ind. Med hensyn til de 200 børn, så var det lidt færre, men til gengæld mange voksne, 344+ ialt. Men i sagen er vi måske ikke særlig uenige. Brug knytnæven og ikke den flade hånd, som General Guderian sagde. I 1980erne, da kidnapningerne florerede i Libanon, blev også et par russiske diplomater kidnappet. Russerne gjorde ingenting officielt; men så begyndte ligene af militsledere at dukke op rundt om i Beirut, og kort efter blev russerne frigivet.Der behøves vist ingen nærmere forklaring.

    Og Hassan, bloggen handler om at få mest mulig stop på terrorismen, og du ævler løs om alle vestens forbrydelser med tal, som du ikke verificerer på nogen måde. Det står som dine private postulater. I virkeligheden lyder det som om, du er helt tilfreds med terrorismen og betragter den som berettiget. Derved har du som sædvanlig meldt dig ud af enhver fornuftig diskussion.

  55. Af J. Hanse n

    -

    AF NIELS PETER LEM CHE – 24. APRIL 2017 13:39

    Hvem henvender den gamle fordrukne nazis t Lemc he sig til, når han skriver “Hassan”.
    Kun en nazis t og racist som Lemc he kan tro, at han kan intimidere andre ved at bruge muslimske navne.

  56. Af Ib Kyv

    -

    Så er det vidst tid til, at sætte proppen i flasken, Skipper Hansen.

    Der skal også være noget, til de andre, halvsenile oldinge på Sømandshjemmet.

  57. Af Kim P Olsen

    -

    Hedder han da ikke Hassan?

    Min lille Hassan med de skæve ben er en figur fra Oehlenschlagers Aladdin.

    Ligheden er vel, at bloggens Hassan og den lille Hassan med de skæve ben befinder sig i en eventyrverden adskilt fra den virkelige faktabaserede verden 🙂

  58. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM P OLSE N – 24. APRIL 2017 16:47

    Og hvad har nazisten nazikim på hjertet?
    I går klynkede han over, hvor misforstået, at han var.
    At ingen forstod, hvor vidende, at han var.
    Nu er nazikim så tilbage i rendestenen.
    Hvor han hører hjemme.

  59. Af Bjørn Danh

    -

    @J:H. 16:47

    Kim er et latterligt fascistisk tudefjæs
    hahahaaaa.
    kyyyylliiiing! 🙂

  60. Af J. Hanse n

    -

    AF BJØRN DAN H – 24. APRIL 2017 17:32

    Mentalt rask er nazikim tydeligvis ikke.
    Alene det at manden bruger muslimske navne til at forsøge at intimidere andre viser, det at han er en racist.

  61. Af Bjørn Danh

    -

    @Caspar.

    Syns du skulle skifte dit billede til artikel-billedet (godt)
    Du ER jo ingen “marlboro-man” 🙂
    Og ikke smart at promovere rygning over for unge læsere.

    Det er skrevet ærligst.
    Hæren? Mili? Ros skal I have for indsatsen på Balkan.
    Men alt hvad I foretager jer i Irak, er krigsforbrydelser
    uden om FN mandat 🙁
    .

  62. Af J. Hanse n

    -

    AF BJØRN DAN H – 24. APRIL 2017 17:32

    Mentalt rask er nazikim tydeligvis ikke.
    Alene det at manden bruger muslimske navne til at forsøge at intimidere andre, det viser, at han er en racist.

  63. Af Bjørn Danh

    -

    Yup 🙂

  64. Af J. Hanse n

    -

    Jyllands Posten, Flemming Rose og Carsten Juste bliver aldrig klogere.
    Før Anden Verdenskrig forhånede, spottede og latterliggjorde JP jøder.
    Og forsvarede hitlers jødeforfølgelser.
    I 2001 da Fogh og Pia Kjærsgaard lagde deres sorte klamme hånd over Danmark blev det så muslimernes tur til hån, spot og latterliggørelse.
    JP ansatte en lang række muslimfjentlige højreekstremistiske bloggere til at stå for det beskidte arbejde.
    F.eks. Sennels, Morten Uhrskov, Støvring, Jalving og hvad den slags nu måtte hedde.
    I 2003 løj Fogh Danmark ind i den forbryderiske krig i Iraq.
    Carsten Juste, Flemming Rose og JP valgte, at håne, spotte og latterliggøre muslimerne med de infantile og barnlige tegninger, da Danmarks myrderier i Iraq var på sit højeste.
    Så er man squ ikke for klog.

    Carsten Juste beklager sig over, at situationen eskalerede. Og at nogle rejste rundt og fremviste tegningerne.
    Det er nu hans egen fejl.
    Hvis tegninger ikke skulle have være vist uden for sognet, men blev bragt i al fortrolighed, så skulle JP sandelig have gjort opmærksom på det, før tegningerne blev bragt i JP.
    Ingen ønsker jo at løbe med sladder.

    Åsagen til krisen kan sammenfattes til JP`s infantile hetz imod muslimer siden 2001.
    Foghs forbryderiske krig i Iraq. Som JP bakkede hundrede procent op om.
    Leflende og ukritisk overfor Fogh.
    Og muhamed tegningerne som skulle spotte, forhåne og latterliggøre muslimer.

    Carsten Juste, Danmark og Flemming Rose ligger som de selv har redt.
    Selvom de snakker udenom.
    Og ikke vil stå ved deres ansvar.

  65. Af Kim P Olsen

    -

    Dahn og Hassan.

    Jeg bliver desværre nødt til endnu en gang at gøre jer opmærksom på hvordan det forholder sig i den virkelige verden.

    Danmarks indsats i Irak foregår i fuld overensstemmelse med FNs sikkerhedsråd.

    Læs nedenfor og bliv (lidt) klogere:

    Mandat for indsatsen
    Det folkeretlige grundlag for det danske militære bidrag er et samtykke fra Irak og retten til kollektivt selvforsvar af Irak mod ISIL i medfør af FN-pagtens artikel 51.

    Den irakiske regering har gennem FN’s sikkerhedsråd den 25. juni 2014 bedt det internationale samfund om assistance til at bekæmpe ISIL. FN fordømmer ISIL og de alvorlige overgreb og krænkelser af menneskerettighederne i resolution 2178 af 24. september 2014 og resolution 2170 af 15. august 2014. I resolution 2249 vedtaget 20. november 2015 har FN’s Sikkerhedsråd desuden fastslået, at ISIL udgør en global og hidtil uset trussel mod international fred og sikkerhed, samt at ISIL har evne til og intention om at udføre yderligere terrorangreb.

    Det danske bidrag til kampen mod ISIL er indsat på baggrund af FN’s resolutioner og en amerikansk anmodning til Danmark om at støtte den amerikansk ledede indsats. Den irakiske udenrigsminister har hilst den danske militære assistance velkommen.

    Danh postulater er således igen tilbagevist som det rene sludder og vrøvl!

  66. Af J. Hans en

    -

    AF KIM P OLS EN – 24. APRIL 2017 18:28

    nazikim fortsætter med øgenavne, løgn, stråmænd og personangreb.
    Så manden må diskutere med sygeplejerskerne.
    Det er vist blevet ham/den/hende forklaret tidligere.
    nazis ter og racister der som nazikim forsøger at intimidere andre ved brug af øgenavne bruges der ingen tid på.

  67. Af Kim P Olsen

    -

    Hvorfor svarer du så Hassan?

  68. Af J. Hanse n

    -

    Er der nogen som har svaret nazikim ud over i tredje person?
    Undertegnede har ikke gjort det i flere år.

  69. Af Kim P Olsen

    -

    Du bestiller ikke andet Hassan.

    nazikim fortsætter med øgenavne, løgn, stråmænd og personangreb.

    – Kan du selv se hvor absurd selvmodsigende den sætning er 🙂

  70. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM P OLS EN – 24. APRIL 2017 20:48

    Også i det indlæg fortsætter nazikim med løgn, øgenavne og stråmænd.
    I går forsøgte nazikim at fremstå som den “pæne” mand.

  71. Af Kim P Olsen

    -

    Der er skam ingen løgne i mit indlæg Hassan. Det er muligt du ikke bryder dig om indholdet, men det må du så bare arbejde lidt med.

  72. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM P OLSE N – 24. APRIL 2017 20:56

    Nej da.
    nazikim lyver aldrig.
    Øgenavne som nazikim bruger vidner også om sandfærdighed.

  73. Af J. Hanse n

    -

    I går forsøgte nazikim at spille den vidende og pæne person.
    I dag har han så forstået, at det mål er uden for det opnåelige.

  74. Af Kim P Olsen

    -

    Hassan. Alt hvad jeg skriver er sandt. Det irriterer naturligvis faktaresistente mytomaner som dig. Men altså… Den der har evnerne har også pligten. Jeg stopper da ikke med at skrive sandheden forsdi du ikke bryder dig om den.

  75. Af hans andersen

    -

    Selvfølgelig kan muslimsk terror stoppes, det gjorde man da i Spanien for ca. 500 år siden, med den eneste metode der er effektiv.

  76. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt apropos terror, et link til en site der giver rigelig af læsestof til hele natten:

    “Terrorism is BIG BUSINESS – Follow The Money, Mali, Libya, Syria, Saudi, CIA, UK, France”

    http://investmentwatchblog.com/terrorism-is-big-business-follow-the-money-mali-libya-syria-saudi-cia-uk-france/

  77. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM P OLS EN – 24. APRIL 2017 21:31

    Hvornår han dn patologiske løgnhals nazikim skrevet sandheden?
    nazikims idol er jo Goebels.

  78. Af Niels Peter Lemche

    -

    Hvis Kim P Olsen skal overbevise os om, at han ikke er dr. Jekyl, i et forhold til Mr. hyde, så skal han holde op med at mundhugges med Hassan-Hansen.

    Lige nu virker det som en specialiseret måde at trolle på på bloggene.

    Hansen burde naturligvis nægtes adgang, eller man burde sende nogle af hans vendinger til filtret, så det kan si dem fra, før vi andre plages med dem.

  79. Af Niels Peter Lemche

    -

    Hvis Kim P Olsen skal overbevise os om, at han ikke er dr. Jekyl, i et forhold til Mr. hyde, så skal han holde op med at mundhugges med Hassan-Hansen.

    Lige nu virker det som en specialiseret måde at trolle på på bloggene.

    Hansen burde naturligvis nægtes adgang, eller man burde sende nogle af hans vendinger til filtret, så det kan si dem fra, før vi andre plages med dem.

  80. Af Kim Olsen

    -

    “Hvornår han dn patologiske løgnhals nazikim skrevet sandheden?”

    Hassan. Jeg udfordrer dig: Hvornår har jeg skrevet noget, som ikke er sandt?

    Kom blot med et enkelt eksempel din intellektuelle vanskabning!

  81. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM OLSE N – 25. APRIL 2017 9:35

    Sandhed er et begreb som nazikim ikke kender til.
    Hans “indlæg” er løgne, stråmænd, personangreb og racistisk brug af øgenavne.
    Holdinger til debatoplæg har han aldrig haft.
    nazikim er og bliver en syg person.
    Ellers kunne personen jo heller ikke lide af vrangforstillinger om, at han skulle fortælle sandheden.
    Men hvem henvender psykopaten sig egentlig til?

  82. Af Pia Viebjerg

    -

    Super relevant indlæg Casper Stefani.
    Der mangler en konkret og praktisk udarbejdet handlingsplan på hvad vi forventer af en flygtning – og det må vel i bund og grund være at de accepterer det samfund de er flygtet til med alt hvad det indebærer.

  83. Af Niels Peter Lemche

    -

    Kære Casper Stefani, kunne du ikke stoppe de evindelige trollerier fra dr. Jekyl og Mr. Hyde? Please. Det er ulideligt at læse din blog, når allerede nu mere end to tredjedele af indlæggene kommer fra den/de herrer Hansen og Olsen.

  84. Af Kim Olsen

    -

    Tak Hassan,

    Så du kan altså ikke dokumentere en eneste fejlagtig eller usand påstand fra min side.

    Du tabte igen!

  85. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM OLS EN – 25. APRIL 2017 9:51

    Hvem henvender psykopaten nazikim sig egentlig til?
    Han mener måske at hans løgnehistorier er tilegnet alle.

  86. Af Kim Olsen

    -

    Jeg henvendte mig til dig lille Hassan. Det er jo dig som påstår jeg skriver usandheder – uden dog at kunne dokumentere det naturligvis.

    Du er en ægte taber!

  87. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM OLSE N – 25. APRIL 2017 10:31

    Rigtige tabere er typer som nazikim som forsøger at vinde debatter med racistisk intimidering, løgn, stråmænd og personangreb.
    Manden indsætter svinske indlæg om kvinder og perverse indlæg om børnesex.
    Hvorfor ingen anstændige mennesker vil røre ham med en ildtang.
    Ja. nazikim er en rigtig vinder.

  88. Af Bjørn Danh

    -

    Hej J H,

    Har du lagt mærke til at den fascistiske tomhjernede kakkerlak KPO/KO
    har ændret navn?
    HAR vi med et indavlet inficeret kakkerlakbo at gøre?

    🙂

  89. Af Niels Peter Lemche

    -

    Casper Stefani, din blog er saboteret ihjel.

  90. Af J. Hanse n

    -

    AF NIELS PETER LEM CHE – 25. APRIL 2017 12:29
    “Casper Stefani, din blog er saboteret ihjel.”

    Ja Lemc he.
    Som sædvanligt takket være din look-a-like.

  91. Af Bjørn Danh

    -

    Hej Caspar (og Jesper)

    I har været i Afgh ’12, yeah.
    I har ikke nedkæmpet nu mere aktive Taliban.
    Har I tænkt over hvorfor jeres alliance/NATO, verden stærkeste militærmagt
    ikke har kunne nedkæmpe Taliban?

    Mystisk, ikke. En klan der rider rundt på mulddyr og kører på knallerter!

    I danskere der var i Helmand (ca 40 dræbte) blev taget godt ved røven!

    Af hvem?

    Taliban? Nope.

    Af den terrororganisation i ser op til, verdens største, USofAssholes.
    US stopper ALDRIG deres massakrer og krige!
    “The war-machine keeps rolling”
    Big bucks $$$

    I blev naret, af jeres egne, mest Bush Rummy Cheney Blair Fogh 🙁

    SAS/SBS og Franske eliteenheder havde flere gange Obama på kornet.
    USA?
    Stand down! Let him Run! Or we have no excuse to invade Iraq (Oil)

    Sørgeligt, ikke ……. 🙂

  92. Af Kim Olsen

    -

    Dahn

    Nogle gange bruger jeg initialet fra mit mellemnavn – andre gange ikke. Mere kompliceret er det sådan set ikke.

    Kakkerlak, fascist, nazist… Perverse indlæg og børnesex. Jeg skal love for, at den rummelige og tolerante venstrefløj boltrer sig her på bloggene 🙂

    I skulle faktisk skamme jer!

  93. Af Bjørn Danh

    -

    hahaaaa

    Dem der snakker blokeret er mod ytringsfrihed 🙂

  94. Af Kim Olsen

    -

    Dahn

    Du er ligeså karakterafvigende som Hassan.

  95. Af Kim Olsen

    -

    Dahn

    “SAS/SBS og Franske eliteenheder havde flere gange Obama på kornet.”

    Altså den tidligere præsident? Det er da en nyhed der vil noget 🙂 Nu forstår jeg pludselig dine indlæg om vores farlige M113 og de ikke eksisterende F-16 over Syrien 🙂

    Du har jo fis i kasketten.

  96. Af Bjørn Danh

    -

    I lige måde!

    Hvor vover du KO KPO?

    Jeg er muslim og stemmer DF!

    😉

  97. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM OL SEN – 25. APRIL 2017 12:48

    nazikim må leve med at der bliver referet til hans syge indlæg.
    Manden har ingen skam i livet.

  98. Af Kim Olsen

    -

    Det lever jeg fint med Hassan. Så længe det kommer fra dig tager ingen (andre end Dan h) det alvorligt 🙂

  99. Af Bjørn Danh

    -

    Som tom-skallet kakkerlak forstår du naturligvis ikke
    at sammenligningen er fordi I kalder frihedskæmperen Osama terrorist,
    mens det faktisk er hospitalsbomberen, moskebomberen, bryllupsbomberen
    hvid fosfor bomberen, napalmbomberen og droneterroristen Obama
    som er terroristen, med sine titusinder af dræbte ….. 🙁

    Du røg lige i, KO KPO, med begge ben, årets nytårstorsk!

    🙂

  100. Af Bjørn Danh

    -

    Sidste til KO KPO, træt af de skvat:

    Håber du ved at alle US pres. efter WWII ville ende i Nürnberg-galgerne
    hvis (når) de bliver dømt efter de samme paragraffer som nazi’erne.

    Selv AFoghR og Pstig ville hænge for deres “uden om FN” krigsforbrydelser

    🙂

  101. Af J. Hanse n

    -

    AF KIM OLS EN – 25. APRIL 2017 12:55

    Nå.
    Så er nazikim nået til klynke fasen.

  102. Af Kim P Olsen

    -

    Jeg klynker ikke.

    Jeg er godt tilfreds med at Hassan/Danh har gjort sig selv godt og grundigt til grin.

Kommentarer er lukket.