EU optræder med en uhørt arrogance

Af Caspar Stefani 73

Jeg er født og opvokset i England, har dansk/engelsk og italiensk baggrund og er statskundskabsstuderende. Jeg burde på papiret være jubel-europæer, men jeg har aldrig næret de varme følelser for EU. Jeg forbinder det med et nødvendigt onde, som da min mor tvang levertran ned i ganen på mig som lille. Det er som om, at den frihandel, der skulle binde Europa sammen, slet ikke har prioritet i dag. Nu er der nemlig ikke noget, som EU ikke vil blande sig i. Og det bliver ikke bedre, når Storbritannien, fornuftens stemme i Europa, forlader selskabet. Kritikken, som nu lyder mod de lande, der blev frie efter Murens fald og siden blev optaget i EU, understreger mine bange anelser: EUs bureaukrater og toppolitikere lever i et parallelt univers.  Det hidtil værste eksempel er EU-Kommissionens vicepræsident, Frans Timmermans, udtalelse i sidste uge, at Polens forslag om øget politisk kontrol med deres domstole udgjorde en »systemisk« trussel mod retssikkerheden.

Roberta Metsola fra Europa-Parlamentets EPP-gruppe havde den frækhed at sige, at »aldrig før har EU stået over for så stor en trussel mod de værdier, vi står for«. Ikke masseindvandring eller radikal islamisme. Nej, Polens nationale vækkelse og opgør med den dybt politiserede dommerstand er den største trussel for EU. Suk. Jeg finder det pudsigt, at Metsola og Timmermans kritiserer demokratiske processer i Polen. For når de kritiserer Polen, kan man passende stille spørgsmålet om magtens tredeling i EU. Den de-facto udøvende magt i EU – Kommissionen – er ikke folkevalgt, ej heller er dens formål om at fremme integrationen til diskussion. Demokratisk? Næppe.

Årsagen

Men hvorfor gør polakkerne så det her? Det gør de, fordi der længe været problemer med den dommerstand, som har været uhyre politisk i deres virke. Flere siddende dommere har problematiske forbindelser til landets kommunistiske historie.
Det nationalkonservative parti, PiS, gik derfor til valg på at gennemføre omfattende reformer i bl.a. retsvæsenet. Det er et indspist system, der skriger efter politiske reformer. Det burde Roberta Metsola, der kalder sig selv konservativ, vide. Det er det nære og det konkrete, som vi konservative skal forholde os til, ikke det fjerne og abstrakte – det lader vi socialisterne og liberalisterne om. Lad os ikke glemme, at USAs præsident direkte vælger dommere i Supreme Court.
Polakkerne har også vakt vrede grundet deres modstand mod modtagelsen af migranter fra EUs fiasko af en omfordelingsordning. Jeg kan godt forstå, at befolkningen ikke vil begå samme fejl som vi. De kan se konsekvenserne af masseindvandring. De ønsker, at de selv bestemmer, hvor mange de tager imod. Er det ikke også fair? Det var bl.a. en af årsagerne til, at mange danskere stemte for at beholde retsforbeholdet. EU skulle ikke diktere vores flygtningepolitik.

Erfaringen skræmmer

Polakkerne er stolte af deres land og glade for medlemskabet i Europa. Men de har dårlige erfaringer med overnationale unioner, der dikterer, hvordan de skal indrette deres samfund. Der er tale om et land, som blev splittet i tre dele fra 1795 til 1918 for så at blive indlemmet i Østblokken frem til 1991. Den konkrete forståelse for deres situation eksisterer ikke i Bruxelles.
EU optræder med en uhørt arrogance over for det polske folk. Uden nogen form for hensyntagen til landets historie, truer man lande til at mene det rigtige. Die Kommission hat immer recht!
Men hvis EU vil øge modstanden mod projektet, skal de endelig fortsætte.

73 kommentarer RSS

  1. Af Niels Larsen

    -

    Det kan siges meget kortere: EU er de europæiske befolkningers største fjende.

  2. Af Jj. haNSE n.

    -

    Hvorfor flytter Stefani ikke over i DF.
    Hvor han hører hjemme.
    I populisternes, demagogernes og ultranationalisternes parti..

  3. Af Jacob Schønberg

    -

    med hinanden og forsøger at løse fælles problemer. Frit åbent marked er en vigtig del af det !
    Men det vigtigste er den , om end beskedne formidling af medlemslandenes konkingenter til de 1000er af projekter der udvikler landene og stimulerer økonomien. De fleste mennesker tror at kontingenterne går til at lønne politikere , men det er kun ca 1,5 % de 98 % af pengene betaler for Europas udvikling. Det skaber lykke , fred og fremgang
    Når Caspar Stefani og mange journalister farer i blækhuset for at beskrive hvor “åndsvagt” EU er , så rammer de helt ved siden af ! Polen skal ikke underlægge dommerne den politiske magt for det vil gå helt galt. Måske kan de gøre som i USA hvor kun nogen få dommere kan udskiftes politisk.

    At kalde UK for fornuftens stemme er helt ude i hampen Caspar Stefani ! Jeg håber at de ryger ud af EU uden en aftale således at vælgerne kan se forskellen på at være med i et fællesskab og så heælt udenfor. EU ER IKKE TIL SALG , OG BRITTERNE SKJAL IKKE KUNNE TILKØBE SIG EN MARKEDSADGANG FOR MINDRE EN DET FULDE KONTINGENT VED AT VÆRE FULDT MEDLEM

  4. Af Finn Bjerrehave

    -

    Du skriver ,jeg har aldrig næret de store følelser for EU som opvokset i England, og rigtigt England skal aldrig mere i Krig på kontinentet, EU er dannet , netop fordi krigens skulle være fortid, og nu kun krig på verdens højeste levestandart, og jeg jubler.
    TV viser næsten hver dag udsendelser om Krigen 1939-45, og tænk det er fortid, og EU er værktøjet og samarbejdet hvor alle 28 lande former politikken, og ikke populister som i vores politiske rodebutik.
    EU vores gloværdige fremtid.
    Nak & Æd en populist. Finn Vig

  5. Af gerald wiltek

    -

    Og der, Hr Larsen, har de set billedet helt og holdent! Fuldstaendig rigtig1, EU er vores faelles fjende, skabt for at lade befolkningerne traelle for eliten.

    DK UD AF EU NU!

  6. Af Jakob Schmidt Rasmussen

    -

    Hvad er værst:

    Folkevalgte politikere, der blander sig i, og sætter grænser for en national domstols magt, eller en EU-domstol, der er stærkt politiserende, og som i praksis forsøger, at overtage de folkevalgte politikeres magt?

    Danske EU-tilhængere har aldrig stemt for, at unionen skulle erstatte nationerne, for vi fik jo at vide, at “Unionen er stendød”, og at EU altid vil være et samarbejde mellem selvstændige nationer – vi er ikke bare “Region Nord” i et tyskdomineret Neuropa.

    Danmark er stadig danskernes land, og vi vil bestemme over os selv, og vores land – men vi vil selvfølgelig også meget gerne samarbejde med andre nationer!

  7. Af Jakob S. Rasmussen

    -

    Hvad er værst: Folkevalgte politikere, der blander sig i, og sætter grænser for en national domstols magt, eller en EU-domstol, der er stærkt politiserende, og som i praksis forsøger, at overtage de folkevalgte politikeres magt?

    Danske EU-tilhængere har aldrig stemt for, at unionen skulle erstatte nationerne, for vi fik jo at vide, at “Unionen er stendød”, og at EU altid vil være et samarbejde mellem selvstændige nationer – vi er ikke bare “Region Nord” i et tyskdomineret Neuropa.

    Danmark er stadig danskernes land, og vi vil bestemme over os selv, og vores land – men vi vil selvfølgelig også meget gerne samarbejde med andre nationer!

  8. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    Polen kendte reglerne for optagelse i EU. Nu har landet fået andre politikere, der ikke vil følge reglerne. EU er et levende demokrati, der ikke kunne drømme om at tvinge nogen til at lystre. Ingen behøver at følge EU’s demokratiske grundregler, men det er klart, at EU heller ikke behøver at følge polske regler.

    Polen bør naturligvis – ligesom England og andre – melde sig ud, hvis demokratiet er for svært. Polen har – som England – aldrig været kendt for at være dedikerede tilhængere af demokrati – snarere tværtimod – for sige det pænt. Nationalstat og klassesamfund umuliggør demokrati. Det har vi set utallige gange.

    Både Polen og England og også nogle – heldigvis få – her i spalten befinder sig endnu på udviklingstrin, der hindrer den indsigt og medmenneskelig forståelse, som er nødvendig, for at demokratiet kan fungere. Det er klart, at hvis danskerne endnu ikke udviklede nok til snarest at frigøre sig fra forbeholdene, må vi også sige farvel til EU – og demokratiet.

    Vi vil til gengæld skulle sige goddag til nationalstaten, politistaten, retsstaten, militærvæsen og fængselsvæsen. Vi får Danmark tilbage, som dansk folkeparti kender det. Jeg betakker mig.

  9. Af j. haNS en.

    -

    Stefanis indlæg giver sådan set bare udtryk for dansk bondsk kræmmermentalitet.
    Vi er kun i EU for at høste fordelene.
    Ulemperne vil vi ikke have noget med at gøre.
    At vi tækket være EU har haft fred i Europa siden Anden Verdenskrig, det betragter nationalisterne på den yderste højrefløj ikke som en fordel.

  10. Af j. hA NSen.

    -

    At vi takket være EU har haft fred i Europa siden Anden Verdenskrig, det betragter nationalisterne på den yderste højrefløj ikke som en fordel.

    Skulle der vist have stået.
    Ikke nemt med et engelsk tastatur.

  11. Af Niels Larsen

    -

    J. HA NSEN

    EU har absolut intet at gøre med, at vi har fred i Europa. Det er NATOs (og Warszawapagtens) fortjeneste.

  12. Af Peder Kruse

    -

    Faktisk lidt deprimerende at læse kommentarer, der bekræfter min fordom. Nogle ser stadig deres eget drømmebillede af EU, når emnet kommer på banen. De vil ikke se, at mange af de udfordringer/kriser/konflikter vi står over for i dag, aldrig ville være opstået uden EU. Eurokrisen, konflikten med Putins Rusland, borgerkrigen i Ukraine, det grænseløst naive projekt omkring den fri bevægeligheds anarki, den åbne yderdørs politik, muslimsk indvandring. Nu forventes det fra højeste sted, at vi skal konflikte med England, fordi de ikke længere vil styres fra Brüssel. Nu vil de sgu oven i købet bevæbnes ! Forestil jer hvad der var sket, da de tre udenrigsministre fra EU blev sendt til Ukraine som part i en opstand mod landets folkevalgte præsident, og Putin trak bukserne ned på Unionen ved at indlemme Krim, hvis EU dengang havde militære midler.

    Riv gardinerne ned og se, hvad der sker i virkeligheden omkring jer. Drømmen er slut.

  13. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt et glimrende Caspar Stefani indlæg – “EU optræder med en uhørt arrogance”. Jeg er 100% enig i alt. Min personlige mening er, at projekt EU-globalisme ret beset blot er et sammenkog af tidligere mislykkede ‘ismer – kommunisme, fascisme og nazisme. En gryderet der er total uspiselig !

  14. Af Kristoffer Hansen

    -

    EU ledere er terroristernes bagmænd, de baner vejen for Ny nazisterne.

  15. Af adriano viterbo

    -

    USA president kan vælger kandidater til Supreme Court, men det er Congressen som bestemmer om de er værdig til posten

  16. Af Jesper Lund

    -

    Hvis Polen synes EU er så forfærdeligt, så kan de jo melde sig ud, ligesom GB.

    EU er kun det, som medlemslandene bestemmer EU skal være.

  17. Af j. hANS en

    -

    AF JESPER LUND – 15. NOVEMBER 2017 13:14

    Regeringerne i Polen, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og de Baltiske lande var forholdsvis moderate, indtil landene blev indlemmet i EU og NATO.
    Men så snart dette var gennemført kom facismen, populismen, højreekstremismen og nationalismen op til overfladen.
    Nationalismen og fascismen var i disse lande blevet undertrykt med hård hånd af Sovjet i perioden 1945-1989.
    Man bør jo huske, at facismen, højreekstremismen og nationalismen har forårsaget to verdenskrige i Europa.
    Men nu vejrer disse dystre og sorte kræfter morgenluft i Europa.
    Denne gang er jøderne ikke syndebukkene.
    Det er muslimerne.
    Højrefløjen har intet lært af historien.

  18. Af Peer Lyhr

    -

    Regeringerne i Polen, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og de Baltiske lande var undertrykte da de blev holdt i et fascistoidt jerngreb af Sovjetunionen..
    Men så snart Sovjetdiktaturet faldt kom demokrati, ytringsfrihed og menneskelighed op til overfladen.
    Nationalismen og fascismen var i disse lande blevet opretholdt med hård hånd af Sovjet i perioden 1945-1989.
    Man bør jo huske, at facismen, højreekstremismen og nationalismen har forårsaget to verdenskrige i Europa – den ene hvor Sovjet var allieret med Hi tler i lange perioder.
    Men nu vejrer russerne, islamisterne og deres medløbere morgenluft i Europa.
    Denne gang er jøderne ikke syndebukkene.
    Det er de almindelige borgere.
    Hassan har intet lært af historien.

  19. Af Allan Hansen

    -

    EU er den største skandale i Europas
    historie – alt gik galt – slet og ret!

  20. Af j. ha NSEn

    -

    AF PEER LYHR – 15. NOVEMBER 2017 13:48

    Hvem henvender nazisten pædoKim Olse n sig egentlig til?
    Med hans racistiske intimidering.
    pædoKim kan godt lide øgenavne.

  21. Af Jan Petersen

    -

    Hvad med i øvrigt at holde debatten på et bare rimelig behersket niveau? Personlig afpisning af territorie og voksen mobning er sgu bare for fladpandet . . . ! ! !

  22. Af j. hanS en

    -

    AF JAN PETERSE N – 15. NOVEMBER 2017 14:28

    Det må du nok henvende dig til redaktionen om.
    Det er faktisk ikke særligt morsomt at have en psykopat som Kim Ols en hængende over sig i hans forskellige navne.
    Gad vide om det sølle skvat tror, at han kan intimidere nogen væk fra debatterne?
    Støvring har udelukket ham. Derfor er debatten på Støvrings blog sober.
    De fleste andre bloggere har desværre ikke styr på ham.

  23. Af Thomas egeskjold

    -

    Det gik lige så fint, indtil du skrev at du er Skatskundskabs studerende. selvfølgelig ud i et ord. men hvad kan man forvente. Se at komme i gang med en rigtig uddannelse.

  24. Af Niels Larsen

    -

    JESPER LUND: “EU er kun det, som medlemslandene bestemmer EU skal være.”

    Notorisk forkert. EU er, hvad nævenyttige politikere nationalt og i EU kan svinge sig op til at vedtage hen over hovedet på europæerne.

  25. Af Jesper Lund Jesper Lund

    -

    EU Kommissionen er en ligeså demokratisk instans som en dansk regering er. En dansk regering bliver heller ikke folkevalgt. En minister kan ofte være en person, som ikke er medlem af folketinget, men er blevet bedt af statsministeren om at indtræde i regeringen.

  26. Af Jan Petersen

    -

    Jeg undrer mig i øvrigt ofte over, hvorfor dele af almuen – så hårdnakket – sidder og forsvarer rådne korrupte magthavere 🙁

  27. Af Peer Lyhr

    -

    Hassan
    Du sviner alt og alle til her på bloggene, men når du bliver mødt med fakta piver du som en lille snothvalp. Paranoide stakkel.
    Piv piv. De er allesammen efter mig..—
    Skvat!

  28. Af ....lis...beth ...s.øren.sen

    -

    Bloggeren som vanoslag og den anden liberalistkøter der, er jo ikke Danskere, og hvorfor de skal have stemme og ytringsfrihed forstår jeg ikke?

    Den Danske opbakning til EU er steget gevaldigt nu, efter britexit. I dag kommet frem hvorledes tusindvis af fake konto på FB og Twitter har kæmpet for at opsplitte EU…Bloggeren er nok også en købt Trump like moskva puddel…Følg pengene PET…De leder uden tvivl til Moskva..

    Den lille interesse bloggeren, som denne fascistavis har i de 15.ooo skattesvindelsager der er kommet frem, fortæller at EU mm. de får ryddet op i borgerlige pengekriminalitet- der skal dødsstraf på bordet her- har spillet fallit..Præcis hvad de 2 store pengekriminelle lande USA og Rusland godt kunne tænke sig..Og bloggeren her, som jo også er af samme ussel udenlandske type?

    PædopsyKO hedder nu Peer…Os andre ved godt at navnet er k.im R.osa O.lsen og han er indlagt på den lukkede..

  29. Af ....lis...beth ...s.øren.sen

    -

    Der skal mere EU til..En fælles dødsstraf mod borgerlige pengekriminelle i alle lande…Og med udvisningsretspligt til dødsudøvelsen i hjemlandet med det samme..

  30. Af P Christensen

    -

    EU fortsætter hvor Adolf slap i bestræbelserne på at skabe et StorEuropa.

  31. Af Jan Petersen

    -

    Please, høvl det der ” ….lis…beth …s.øren.sen” hovedløse spam ud af bloggen !

  32. Af Frank Mullerup

    -

    Pas nu på. Sør..sen er Hassans lille dansedreng og soulmate. Og når Hassan bliver sur, sladrer han til de voksne (blogejere).

  33. Af Jesper Lund Jesper Lund

    -

    Thyra Frank var medlem af Folketinger fra 2011 til 2015. Hun blev ikke genvalgt ved sidste valg. Alligevel blev hun minister for et nyoprettet Ældreministerie. Demokratisk?

  34. Af Jan Petersen

    -

    Læs i øvrigt Grundloven. Der står ikke et ord om, at en minister skal være medlem af Folketinget. Bortset fra det, er det yderst sjældent, at en minister ikke er medlem af Folketinget. Men helt bortset fra det, så er det et specielt dansk fænomen, at en minister både kan være medlem af Folketinget (den lovgivende forsamling) og samtidig optræde som minister (den udøvende magt). To forskellige hatte til én og samme person. Om vedkommende egentlig også kan optræde som dommer (den dømmende magt), ved jeg ikke med sikkerhed. Men muligvis.

  35. Af Hr. Jj.. hans EN.

    -

    AF PEER LYHR – 15. NOVEMBER 2017 16:59

    Eftersom racisten, nazisten og psykopaten pædoKim Olse n sviner andre til i falske navne, så kan man kalde den forkrøblede og ynkelige stakkel hvad som helst.
    Ingen grund til hensyn her.
    En køter og kujon som Kim Olse n der skriver i falske navne er det mest usle kryb på internettet.
    Hvem henvender den lille ynkelige racist sig egentlig til?
    Den ynkelige lille racist kan godt lide at bruge øgenavne.

  36. Af j.. ha NSEN

    -

    AF FRANK MULLERUP – 15. NOVEMBER 2017 19:11

    Den pædofile nazist og kvindetilsviner Kim Olse n i endnu et navn.
    Det piner køteren, at han er smidt ud af flere bloggere.

  37. Af Jan Petersen

    -

    Af Hr. Jj.. hans EN. – 15. november 2017 22:13
    Af j.. ha NSEN – 15. november 2017 22:21

    Lidt yderligere debat-virus der bør høvles ud !

  38. Af l. Knudse n

    -

    AF JAN PETERSE N – 15. NOVEMBER 2017 22:26

    Høvl du hellere din pædofile legekammerat fra stranden i Pathaya, Kim Olsen ud.
    Og lad børnene der være i fred.

  39. Af l. Knudse n

    -

    AF JAN PETERSE N – 15. NOVEMBER 2017 22:26

    Høvl du hellere din pædofile legekammerat fra stranden i Pathaya, Kim Olsen ud.
    Og lad børnene der være i fred.

  40. Af Jan Petersen

    -

    Som jeg lige skrev – høvl blog fri for debat-virus . . . PLEASE !

  41. Af Frank Mullerup

    -

    Hassan:
    “Høvl du hellere din pædofile legekammerat fra stranden i Pathaya, Kim Olsen ud.
    Og lad børnene der være i fred.”

    Så kender vi den dialogsøgende og respektable venstrefløj igen 🙂

    Dit debatniveau er forbilledligt..

  42. Af Kim Kaos

    -

    B.dk bør snart finde en anden debatform – det er ganske enkelt ulideligt at man dagligt skal mødes med indlæg fra den samme lille håndfuld “debattører” om alle de er uenige med er nazister og pædofile.

    Sagligheden forsvinder efter et par indlæg og resten af debattrådene er, med få undtagelser, fyldt med infantile og hadske indlæg.

    Det er ganske enkelt uværdig for b.dk at lægge navn til den slags “debatter”.

  43. Af J. hanse n

    -

    Så er pædoKim Olse n igen på banen med et sygt, racistisk og perverst indlæg.
    I et falsk navn.
    Sådan er det med en kujon af en nazis t som ikke tør skrive i sit eget navn.

  44. Af j. ha NSEn

    -

    AF KIM KAOS – 16. NOVEMBER 2017 10:16

    Jeg har i årevis haft Kim Olse n hængende over med syge indlæg og racistisk intimidering.
    Og falske indlæg i mit navn.
    Uden at din slags har haft nogen problemer med det Kim Kaos.
    Manden har indsat syge pædofile indlæg.
    Heller ikke her har din slags haft nogle problemer Kim Kaos.
    Desværre pædoKim Olse n forstår kun sit eget sprog.

  45. Af b hansen

    -

    De to støj sendere j ha n sen og l is be th argumenterer “fornemt” må man sige. De fleste af deres tekster består af skældsord og falske beskyldninger. Og de skriver ofte eller altid under fal ske navne.

  46. Af b hansen

    -

    Et indlæg på fem-seks linjer om debatsabotørerne kom ikke på.

  47. Af Mehmet Sami Gür

    -

    DK kan ikke ud af EU, for DK har brug for EU. Men det har UK ikke. Lad være med at sammenligne UK med DK.
    Snak/skriv ud med fakta og vær en lille smule realistisk.

  48. Af b hansen

    -

    Tillades kun mild og overfladisk kritik af debatsabotører og EU….? F il tre t fungerer mere end sært.

  49. Af b hansen

    -

    Selvom man er enig med s te fan i, blokeres eller slettes indlæg. Er der en ekstra cen sor på? Det ser sådan ud.

  50. Af b hansen

    -

    Der er ingen grænser for debat sa bo tø rer nes løg ne og grovheder. Mens seriøse indlæg stoppes eller ligefrem slettes. Igen en times arbejde spildt. Opgiver.

  51. Af Li.sbeth s.ørensen

    -

    Pre.b..en hvorfor skriver du nu under navnet b.ha..nsen, før b.jen..sen? Har du spurgt mr. hy.de i dår.ekisten din hvorfor du har fået ny identititet i dag? Prøv! Sig hej til alle i de hvide kirtler..De forsøger at hjælpe…Husk det! Tag din pille og luk låget til i morgen..

    Utroligt at denne avis vil ligge vrøvl til de ikke emnerelaterende p..ædofile kommentare fra Jan og KO i et utal af navne dagligt? Har avisen ingen anstændighed?

    Mull.erup her er naturligvis den kendte pæd..ofile Ki.m R.o.sa Ol.se.n der kæmper for fri pæd..ofili med stra..ffrihed! Uanstændigt..Politi, tag nu en snak med den syg.e? Påstår at være i hærens efterretningstjen.este, såvel som international forretningsmand og postbud..Gæt selv…Sidder på bænken, som han skubber andre hjemløs.e fra foran landets vuggestuer og børnehaver, hvor han kigger på de små..

  52. Af Li.sbeth s.ørensen

    -

    EU har kun haft fred siden anden verdenskrig pga. af EU…Dette kunne Kina, USA og Rusland naturligvis godt tænke at ændre på..Et svagt EU, helst ikke eksisterende er hvad de ønsker sig..Så kan hvert lande kanøfles individuelt..EU er verdens største økonomiske magt..Dette er kun sket pga. af fælles stærke forhandlinger..Individuelt vil vi blive langt mindre betydelsesfuld..Når det fælles EU militær er færdigt, er EU verdensledende…

    Stefani er uden tvivl købt af de fremmede i de lande der..Følge pengene PET..Og Danskere, lad nu være med at stemme på en fremmede, men en ateistisk etnisk Danskere kun…Kun således garantere man Danske-EU interesser, mm. denne person er borgerlig altså…

  53. Af jørgen a

    -

    At europa, tyskland, frankrig, danmark og sverige bevæger sig i en nyfas ci stisk retning, fremgår klart af den udemokratiske og meget arrogante/ folkefjendske politik som præger store dele af EU. Herhjemme behøver man bare at se på behandlingen af middelklassen, de syge og de svage, som har resulteret i utallige tab, ulykker og tragedier.

  54. Af Allan Hansen

    -

    Lidt historie
    https://www.jihadwatch.org/2017/11/there-is-no-such-thing-as-islamophobia

  55. Af jørgen a

    -

    At lade patienterne dø er det billigste. At lade kriminalitetens ofre og de arbejdsløse sejle deres egen sø, er det billigste. At lade de hjemløse fryse ihjel er det billigste. Er det regeringens/borgens nye strategi?

  56. Af Jørgen Villy Madsen

    -

    EU optræder uhørt modent med beslutningen om at danne en fælleseuropæisk militær enhed. Det var ikke muligt så længe det mest naivt fornærmede medlem, UK, protesterede mod alt, der kunne vriste europæerne ud af USA’s kvælergreb.

    Nu det ser ud til, at det tungeste lig i lasten omsider ryger udenbords og dermed uhørt lettere at navigere i urolige farvande. Europæerne markerer nu, at de selv vil tage ansvaret for fred i Europa. USA må skabe nye krige og finde andre ofre andre steder. Vi vil ikke lege med mere. Det er bare uhørt.

    Samling af Østeuropa og Vesteuropa vil betyde, at europæerne får mulighed for og styrke til at løse europæiske udfordringer med europæiske metoder. Ikke flere kolde eller varme krige i Europa på amerikansk opfordring.

    Vi vil effektivt kunne modstå de fire farlige monstre, den angloamerikanske militarisme, den asiatiske økonomiske ekspansionisme, den arabiske islamisme og den afrikanske migration. Vi vil kunne skabe et fredeligt samarbejdende Europa. Det er et uafviseligt krav fra europæerne – og på tide.

  57. Af a bier Che.

    -

    AF B HANS EN – 16. NOVEMBER 2017 12:10

    Så er den psykist syge racist B. Jen. på banen.

  58. Af Jan Johansen

    -

    Det er ufatteligt, at de ansvarlige – hvis der overhovedet findes nogle sådanne i EU – fører sig så arrogant frem i forskellige sammenhænge. Hvorfor kan disse ikke-folke-valgte personager ikke bringes til at forstå, at de allerede har overskredet ind til flere nationale bestemmelser? Vi sagde ja til et udvidet handelssamkvem i 1972, men hvad med alt det andet, som hen ad vejen er blevet trukket ned over endnu 29 selvstændige nationalstater? Det er da helt forrykt og dermed ikke så underligt, at flere og flere lægger afstand til. Måske det vil medføre, at ikke blot Storbritanien siger stop. En af de største fiaskoer i EU’s historie er dog Schengenaftalen, som har spillet helt og aldeles fallit, og alligevel tordner disse EU-galninge over, at flere og flere medlemslande siger stop for den uhæmmede indvandring af især ikke-integrerbare mennesker fra Mellemøsten og Afrika. Det er jo aldeles vanvittigt! Hvorfor har disse galninge så svært ved at respektere de enkelte medlemslande. Vi har jo på intet tidspunkt overdraget vores selvbestemmelsesret til EU. Vi er endnu 29 selvstændige og snart kun 28 selvstændige lande, som meget gerne vil ha’ hånd og halsret over vores egne nationer, og det gælder ikke bare grænseproblematikken men også alt det andet, som forsøges trukket ned over hovederne på os. Seneste eksempel er EU’s plan om en fælles hær. Hvad fanden er nu det for noget? Er vi ikke stadig medlem af NATO?

  59. Af jørgen a

    -

    Meget enig med ja n jo han sen og s te fa ni. Men indlæg på få linjer blokeres, eller slettes efter få sekunder. Hvorfor?

  60. Af jørgen a

    -

    Der er frit slag for debatsabotører som j ha n sen og l is be th lader det til, mens kun få EU skeptiske eller -kritiske indlæg slipper igennem…..??

  61. Af jørgen a

    -

    EU topledere består af ret tilfældige personer og bureaukrater, fordi ingen af dem er valgt. Nogle af dem har store alkoholproblemer eller er gammelkommunister. Bl.a. derfor er EU inde i en udvikling, der kan ende med at få katastrofale konsekvenser for de fleste europæere.

  62. Af Frank Mullerup

    -

    Tak for opbakningen Peer Lyhr/Jørgen A/Bent J
    Hvis du kan spare op af kontanthjælpen som maj, så tager jeg daj med til Patthaya som tak.

  63. Af jørgen a

    -

    EU topledere består af ret tilfældige personer og bureaukrater, fordi ingen af dem er folkevalgte. Nogle af dem har store alkoholproblemer eller er gammelkommunister. Bl.a. derfor er EU inde i en udvikling, der kan ende med at få katastrofale konsekvenser for de fleste europæere. Millioner af borgere har allerede fået deres økonomi og livskvalitet kraftigt forringet eller helt ødelagt. Sv e rige demonstrerer dagligt hvor galt det kan gå.

  64. Af J... Hansen

    -

    Jeg skal beklage, hvis nogen føler sig stødt over mit sprogbrug.
    Det er en pligt, at fortælle sandheden om borgerlige debattører.
    Som alle til hobe er naz ist er, pædof ile, psykisk syge psykopater.
    Kan I da ikke se det?
    Selvom det gør ondt på visse.
    Hvis flere gjorde som jeg, fik vi hurtigt fjernet disse skadedyr fra den offentlige debat.
    Kom nu og støt op.
    Indtil nu er det kun frk. Sør ens en, som viser hjerte og samfundssind.
    Kom nu. Hva’ dælen nøler I efter?

  65. Af j.. hanse n

    -

    AF J… HANS EN – 16. NOVEMBER 2017 17:09

    Så er psykopaten pædoKim Ols en på banen med endnu et indlæg i mit navn.
    Man forstår godt, at køteren ikke skriver i sit eget navn.

  66. Af KiM OlseN

    -

    Jeg skal stærkt beklage alle mine falske indlæg.
    Men Jeg har byttet om på pillerne. Jeg er helt bims. Jeg skulle tage to af de brune og en sort. men har doseret helt forkert og ved en fejl også taget to af de røde.
    Så nu kan jeg ikke finde ud af det mere. Er jeg Lyhr, Bierche, Mullerup, Lis beth, Guude.
    Jeg skriver falske indlæg i alle navnene. det har jeg da lov til.
    Hvem er jeg? Jeg kan ikke huske det mere, for jeg bruger så mange navne. Når jeg indsætter mine syge racistiske og perverse indlæg.
    Min sagsbehandler er bekymret, hun har ringet efter en vogn. Nu kommer den, den er rød.
    Men jeg er jo brun. Mig ikke forstå???
    Tak for støtten fra alle vennerne.

  67. Af t p

    -

    Indlægget ovenfor kl. 17.29 er en gammel traver. Den samme tekst har været indsendt snesevis af gange. Den er indsendt af en velkendt debatsabotør, og er under falsk navn. Meget tyder på at tilhængeren af islamisering, j ha n sen/ j ha ss an, står bag.

  68. Af Peer LyhR

    -

    AF T P – 16. NOVEMBER 2017 18:01

    Måske har du skrevet det? Jeg har ikke.
    Kim Olse n står jo aldrig ved sine indlæg.
    Han skriver også i mit.

  69. Af J(anuselsker) Hansen Korea

    -

    Og efter således at have påpeget det køteragtige i at skrive i andres navne, begår Hassan stribevis af indlæg i andres navne 🙂
    Stærkt gået af venstrefløjseren!

  70. Af kiM.. olSe N.

    -

    AF J(ANUSELSKER) HANS EN KOREA – 16. NOVEMBER 2017 18:34

    Så kan han lære det.
    Sejt indlæg når selv skal sige det. Mit niveau.
    Ingen vil tro at jeg har skrevet det indlæg. Selvom jeg tænker meget på anus.

    MVH
    PædoKim.

  71. Af Lis...b.eth s.ø.ren.sen

    -

    Eu´s fælles hær, atomforsvar, vil befrie EU fra US´s klør, såvel som deres nuværende Russisk leder Putin, og Kina som ønsker at overtage grønland, såvel som resten af verden..EU må repræsentere Europa og ikke Amerikanske dyder i fremtiden…Derfor skal NATO nedlægges…

    De deler alle interessen om at dele EU mellem sig! Det er et rigt krigsudbytte…Verdens rigeste faktisk EU..

    “Vi vil effektivt kunne modstå de fire farlige monstre, den angloamerikanske militarisme, den asiatiske økonomiske ekspansionisme, den arabiske islamisme og den afrikanske migration. Vi vil kunne skabe et fredeligt samarbejdende Europa. Det er et uafviseligt krav fra europæerne – og på tide.”

    Lyder fornuftigt! Alle fire er fjender af et frit Europa, der står på egen ben, og kæmper for sine egne. Desværre er de borgerlige i Danmark amerikanskkøbte køtere så godt som hele bundtet, og leder Danmark.. De er jubelamerikanere før jubeleuropæere, som er ikke så få Russiske-amerikanske købte debattører herinde..

  72. Af Lis...b.eth s.ø.ren.sen

    -

    Vi må håbe at en masse islæninge-polakker tage hjem igen, nu deres land kalder på dem?

    Og lad os nu engang for alle frasortere dem, skandinaviere og alle andre fra Dansk uddannelse-su og satse på vores egne? Vores vilkår her er verdens bedste, derfor kommer de alle her..Selv kinesere, og hvad ved jeg…

    Danskere før udlæninge, tak! Sats Dansk…

  73. Af Lis...b.eth s.ø.ren.sen

    -

    ulideligt hvorledes den pæd..o.file K.im “Af J(an.us.el.sker) Hans.en Korea -” R.osa .ol.sen ikke kan frasorteres?

    Siger han er PET agent, international forretningsrejsende såvel som postbud…Vi ved alle at manden er fuld af løgn.

    blot en normalt al.t rig.ht naz.ist..

Kommentarer er lukket.